Kastration og lugt
Fra : Lady

Dato : 15-02-05 21:40

Skal have kastreret mine to hankatte, og jeg vil høre, om det mindsker
lugten af hankat i kattebakken?

Med venlig hilsen T. Jakobsen

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 21:56

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal have kastreret mine to hankatte, og jeg vil høre, om det mindsker
> lugten af hankat i kattebakken?
>
> Med venlig hilsen T. Jakobsen

Yep, det gør det.

Min kastrat kan kun lugtes når han har lavet 'stort'.

Tina

Fra : Denise

Dato : 15-02-05 22:05

Lady wrote:
> Skal have kastreret mine to hankatte, og jeg vil høre, om det mindsker
> lugten af hankat i kattebakken?
>
> Med venlig hilsen T. Jakobsen

Der kan vist gå et lille stykke tid, det tager det i hvert fald før
hormonerne er ude af kroppen.
Men med det rigtigt grus - jeg bruger Extreme Classis, men der er andre gode
mærker - kan man intet lugte overhovedet.
Bruger du imidlertid det billige fra diverse supermarkeder, hvor det er
meningen man skal skifte bakken 1 gang om ugen, i stedet for at tømme med en
"ske" og efterfylde, ja, så får du problemer.

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 15-02-05 22:15

Denise wrote:
> ja, så får du problemer.

Manglede lige:

men det er uanset om det er hun- eller hankatte, kastrerede eller ej
Dårligt sand tager ikke lugt af kattetis.

--
Hilsen Denise

Fra : Lady

Dato : 16-02-05 12:20

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse
Klip

> Men med det rigtigt grus - jeg bruger Extreme Classis, men der er andre
> gode
> mærker - kan man intet lugte overhovedet.

Klip

Jeg bruger Classy Cat, som er lavet af samme firma som Extreme og efter min
mening er lige så godt bare 60 kr. billigere:)
Jeg synes dog at de to lugter, hvis man ikke lige er i bakken med det samme,
og det kan man af gode grunde jo ikke være, når man er på arbejde.
Glæder mig til, at det forhåbentligt bliver mindre, når de har fået
snittet:)

Mvh T. Jakobsen

Fra : Gainsbourg

Dato : 16-02-05 04:29

Jeps, lugten af hankat forsvinder - men der går lidt tid efter
kastraktionen, før lugten aftager.

For alle katte gælder det, at dårlig hygiejne og dårligt grus gør, at der
lugter GRIMT fra bakken - kastreret eller ej.

Med venlig hilsen
Gainsbourg