Mislinger søges...
Fra : David Hansen

Dato : 15-02-05 20:23

Hej Gruppe...
Vi søger 2 12-18 ugers killinger, meget gerne søskende. de skal være
indekatte og kælne som bare pokker... vi vil have to så de har hinanden hvis
vi ikke lige er hjemme, vi har søgt højt og lavt, vildkat.dk, dba.dk,
gul&gratis, kattens værn osv osv.... intet held.... vil nu lige høre herinde
da vi nu efter lang tids snak om at vi godt kunne tænke os et par katte fået
taget beslutningen om at nu skal det være, og har fået gjort vores hjem
"parat" til to små herligheder.... så er det lidt surt at vi ikke kan finde
et par små mislinger.... håber at nogen derude kan hjælpe

Mvh David og Mia

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 15-02-05 20:43

Har lige svaret i en anden gruppe på samme forespørgsel, og mit svar er
stadigvæk:

Vil da lige gøre opmærksom på at det ikke just er "sæson" for
kattekillinger - uanset om I virkelig ønsker jeg et par eller ej, Naturen
har heldigvis indrettet det således at der ikke fødes (ret mange) killinger
om efteråret/vinteren for i naturen ville kulde og vintervejr iøvrigt, tage
livet af dem.

(kilde -
http://www.inges-kattehjem.dk/default.asp?Menu=Adoption&MenuNr=150000 )
kik under punktet: Hvornår

Glæd jeg til foråret/sommeren, hvor det (desværre) vil vrimle med bedårende
killinger, og lad være med at snuppe "de første de bedste" men find dem I
virkelig, virkelig ønsker jer...og omvendt :))

Og kik naturligvis de omtalte steder :))

--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Anette

Dato : 15-02-05 23:24

Hej David og Mia

Når I søger mislinger "uden for sæsonen" skal I nok forvente et par
tumlinger der er lidt ældre
Men prøv //www.dyrenes-beskyttelse.dk/ , - der er sikkert et internat i
nærheden af jer. Flere af internaterne har 3-5 måneders killinger - skøn
alder

God fornøjelse Jeres jeres kommende husherskere

/ Anette

Fra : Lady

Dato : 16-02-05 12:29

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse
>Klip

Flere af internaterne har 3-5 måneders killinger - skøn
> alder

Klip

Jeg fik min Puck, da han var næsten 4 mdr. og det har jeg ALDRIG fortrudt.
Han havde gået sammen med sine forældre, og man kunne godt se, at han var
det ældre, end hans storebror (de har samme forældre) Hockey, som jeg fik,
da han kun var 12 uger gammel.
Hockey kradsede i alt og havde en mærkelig tendens til at kravle op af
mennesker med klørene ude - AV!
Puck har ALDRIG haft nogle tendenser til unoder, og var i det hele taget en
del mere fornuftig at få i huset.

Mange mener, at jo yngre killingerne er - jo bedre. Så har man nemmere ved
at opdrage dem og gøre dem kælne.
Det er altså overhovedet ikke min erfaring.
Katte er selvfølgelig forskellige, men her er Hockey ret reserveret og Puck
møder mig spindende ved døren.
Hockey laver stadig unoder og Puck er som sagt en engel.

Mvh. T. Jakobsen

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-02-05 14:05

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> writes:

> Mange mener, at jo yngre killingerne er - jo bedre. Så har man nemmere ved
> at opdrage dem og gøre dem kælne.
> Det er altså overhovedet ikke min erfaring.

Heller ikke min...

Jeg synes at det er noget gedigent ævl, at man skal have dem så tidligt
som muligt. Fordi de først skal være klar til at flytte hjemmefra =
tidligst 12 uger. Er de blevet præget ordentligt fra helt små, er der
sjældent nogen problemer.

Naturligvis er der en "indkøringsfase" hvor katten og menneskene skal
vænne sig til hinanden. Men den er der uanset om den er 12 uger eller
5 år. Man kan fint "opdrage" på en voksen kat, som samtidig har de
fleste af særhederne på plads, omend der konstant udvikles nye alt
efter behov

Selv valgte jeg at søge efter en voksen kat, da min første måtte i
forvejen til landet ved regnbuebroen. Og jeg har bestemt ikke fortrudt
et øjeblik at Anastacia var 1½ år da vi flyttede sammen.
Vi har bestemt et tæt forhold til hinanden og jeg har ikke haft de
store problemer med at "opdrage" på hende.

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 16-02-05 14:24

Henrik skrev
<Jeg synes at det er noget gedigent ævl, at man skal have dem så tidligt som
muligt. Fordi de først skal være klar til at flytte hjemmefra =tidligst 12
uger. >

Ja det er en af de ting der engang imellem tænder mig helt af, på de
amerikanske lister, nogle af dem vil gerne have deres killinger 4-6 uger
gamle så de selv kan
præge dem, ja god morgen r**, de bliver præget i uhyggelig grad på
mennesker, problemet er bare at de er
_ikke_ mennesker, de er katte, så de ender med at have
nogle "mis-fostre" der ikke ved hvad de er eller hvordan de skal
opføre sig.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 16-02-05 16:41

"Marianne Hellemose" <hellemose.som4@mail.dk> writes:

> [...]
> _ikke_ mennesker, de er katte, så de ender med at have
> nogle "mis-fostre" der ikke ved hvad de er eller hvordan de skal

ja og så er det kattens fejl at den er "underlig".... *grrr*

Fra : Kate

Dato : 19-02-05 08:56

"Lady" <ladycatwoman@fjernhotmail.com> wrote in

> Mange mener, at jo yngre killingerne er - jo bedre. Så har man
> nemmere ved at opdrage dem og gøre dem kælne.
> Det er altså overhovedet ikke min erfaring.

Kan kun være enig. Johan og Sofie var mindste 3 mdr. da jeg fik dem i
sin tid. Dejlige livlige glade killinger, altid fuld fart på og ikke et
ondt miaw i nogen af dem. Oliwer var kun 10 uger, set i bakspejlet var
han alt for ung. Han manglede selvtillid og kattesprog. Ikke at han var
hverken dårligt behandlet eller misrøgtet, bestemt ikke, men de sidste
2 uger med mor og søskende ville sandsynligvis have gjort underværker
for ham. De 8½ han levede var han nervøs og opfarende og kendte ikke
almindelig pli. At jeg så elskede ham højt og har savnet ham siden hans
død, er en helt anden ting. Men jeg får aldrig så ung en kat igen.
Mowgli var ca. 15 uger da han flyttede ind og selvtillid har han aldrig
manglet, han kender sit eget værd

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-05 08:35

"David Hansen" <firemaniac59@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
finde
> et par små mislinger.... håber at nogen derude kan hjælpe

Har i prøvet og tjekke den lokale avis, der kommer med posten ?
I deres loppemarked sektion, findes der af og til killinger på denne årstid.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Mia Warming

Dato : 16-02-05 12:52

Lige nu venter vi på at internatet i Brande tager sig sammen til at ringe
tilbage som de har lovet at gøre siden kl 9 i morges... De har nemlig nogle
killinger på ca 4 mdr men det virker ikke som om de er videre interessede i
at komme af med dem når de nu ikke ringer..

Mia og David

Fra : Bettina Hansen

Dato : 16-02-05 13:59

Hej Mia og David

Mia Warming wrote:
> [...]
> killinger på ca 4 mdr men det virker ikke som om de er videre interessede i
> at komme af med dem når de nu ikke ringer..

Jeg har selv "arbejdet" på et internat og tro mig - man har tit *meget
travlt* sådan et sted. De skal nok ringe når de får tid...

Og nej - internaterne er ikke desperate efter at få killinger afsat til
den første der henvender sig ;) og da slet ikke på denne årstid ;) Hvis
en køber ikke kan vente et par timer på en telefonopringning så var de
nok alligevel ikke oprigtigt interesserede og så dukker der nok nogle
andre/bedre købere op i morgen ;)

Husk på at I skal dele hjem med de nye familiemedlemmer i 10-15 år eller
mere - set i det lys er det lidt svært at forstå at et par timer (eller
dage eller uger for den sags skyld) fra eller til har den store
betydning ;) Det er en stor beslutning og et stort ansvar at få et par
katte i familien - det er ikke noget man bør gøre overilet så vær lidt
tålmodige - det skal nok komme ;) Det er vel vigtigere at I finder de
rigtige katte end at I finder et par katte lige nu ;)

Held og lykke med at finde et par dejlige missebørn :)

Mvh Bettina

--
http://chin.dk
http://sponsorbarn.info

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 16-02-05 18:08

Godt sagt Bettina !!

Fra : Mia Warming

Dato : 16-02-05 18:26

Så har vi fået to dejlige mislinger.. De er 15½ uge gamle og fulde af spas
og ballade... Lige nu suser de rundt og undersøger det hele men sider straks
hos os hvis de tror der kan falde noget af.. De er bror og søster og er grå
med hvide aftegninger. Navne har de ikke fået af os endnu og dem som de fik
deroppe passer ikke rigtig synes vi.

Mia og David

Fra : Denise

Dato : 16-02-05 18:33

Mia Warming wrote:
> [...]
> og søster og er grå med hvide aftegninger. Navne har de ikke fået af
> os endnu og dem som de fik deroppe passer ikke rigtig synes vi.

Mange tillykker med misserne, dejligt at I fik 2, så falder de hurtigt til,
når de har hinanden.
Det skal nok blive sjovt med sådanne nogle størrelser.

--
Hilsen Denise

Fra : Mia Warming

Dato : 16-02-05 18:47

Mange tak... Ja dem skal vi nok få sjov med... Men de tager det nu meget
stille og roligt.. Har har fundet ud af hvor bakken er og hvor maden er så
skal resten nok komme... Og der var ingen tvivl om at vi skulle ha to så de
har hinanden når de er alene hjemme.

Mia

Fra : Eva Schmidt

Dato : 16-02-05 18:54

"Mia Warming" <mtune79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal resten nok komme... Og der var ingen tvivl om at vi skulle ha to så

Hej Mia

Stort tillykke med de dejlige killinger, nu bliver der liv i huset *GG*

Det er ikke altid så ligetil at finde de helt rigtige navne, men pludselig
er de der bare - skriv meget gerne, når rollingerne bliver navngivet.

mvh Eva

Fra : Mia Warming

Dato : 16-02-05 19:09

I kan tro jeg skal skrive hvad de kommer til at hedde... Vi er bare ikke
helt enige.. Men nu skal vi jo lige lære dem at kende først
De laver allerede unoder og hopper op på spisebordet.. Men så må de jo ha et
strint vand.. SS.. Men det er lidt sjovt at der er lyde i lejligheden...
De virker heldigvis ikke stressede.. De leger og spiser og bakken er blevet
brugt...
Lillepigen havde i bilen et uheld så de lige måtte vaskes lidt da vi kom
hjem og det tog de egentlig også meget pænt

Mia

Fra : Kate

Dato : 19-02-05 09:00

"Mia Warming" <mtune79@hotmail.com> wrote in

> Så har vi fået to dejlige mislinger.. De er 15½ uge gamle og fulde
> af spas og ballade... Lige nu suser de rundt og undersøger det
> hele men sider straks hos os hvis de tror der kan falde noget af..

Tillykke med de to små. Jeg mindes også Mowglis indflytning hos mig.
Den sidste killing jeg havde haft var år tilbage og han var en nervøs
lille sag, så jeg var lidt forsigtig med Mowgli, men det var han ikke.
Han spurtede ud af transportkassen og lige i armene på Lante og det var
så det
Skønt når det går så let.

Får vi billeder at se af jeres små gavtyve?

Fra : Mia Warming

Dato : 19-02-05 09:29

Hej Kate..
Hvis du går ind under det enme der hedder *nu har mislingerne fået navne* så
er der et link til vores profil hvor der også er nogle billeder af misserne.

Mia

Fra : Kate

Dato : 19-02-05 09:47

> [...]
> Hvis du går ind under det enme der hedder *nu har mislingerne fået
> navne* så er der et link til vores profil hvor der også er nogle

Hvor er de nuttede Kan godt forstå i faldt for dem.