Kattefoder - igen!
Fra : Lene Hansen

Dato : 15-02-05 14:07

Jeg har hidtil givet mine katte (heriblandt 5 perserkatte) Hill´s, mest på
opfordring fra dyrlægen. I sidste uge var jeg i en dyrehandel og ejeren var
selv ejer af perserkatte og "lokkede" mig til at købe Royal Canin Persian
30. Det skulle være så godt - også for pelsen.
Nu reklamere mine dyrlæger med at de nu forhandler Eukanuba og det skulle
også være så godt.
Ærlig talt, jeg aner faktisk ikke hvad jeg helst skal fodre med og om det er
lige godt alt sammen og om det egentligt er ligegyldigt hvad for nogle af
produkterne de får. Og hvad er billigst evt.? Jeg syntes det er svært og
føler mig måske lidt fanget af at den ene reklamere for deres salg såvel som
den anden gør.
Hvad giver I andre jeres katte?

Jeg vil nævne at jeg har både perserkatte og almindelige huskatte og de har
altid deres tørfoder og står frit tilgængeligt døgnet rundt. Ingen af mine
katte er overvægtige, men i almindelig foderstand.

M.v.h.

Lene Hansen

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 15-02-05 14:31

Hej Lene,

de gængse kvalitetsfodermærker er allesammen udmærkede og det afhænger
vist nærmest af personlig præference hvad man foretrækker. Dvs. at Royal
Canin, Hill's, Eukanuba, Iams, Precept, Nutro, Specific, Olivers - og
hvad de ellers hedder allesammen - allesammen er i stand til at give
katten hvad den har brug for. Det kan så afhænge af individuelle behov
hvilke fodermærker og -typer man bruger og måske kombinerer.

Jeg kan helt personligt godt lide Precept og Nutro, fordi der ikke er så
mange mystifystiske tilsætningsstoffer i. MEN til gengæld er bidderne
ret små, og derfor kombinerer jeg altid med noget foder i større stykker
- f.eks. Hill's Oral Care, RC Maine Coon, Siam eller den til tænderne
jeg ikke kan huske hvad hedder, også fra RC. Mine katte har nemlig
tendens til at sluge maden, hvis stykkerne er for små, og så bruger de
jo ikke tænderne og får dermed både tandsten og rødt tandkød med
tiden... RC Maine Coon er til gengæld lige lovlig fedt som alenefoder,
så det kombinerer jeg med noget andet foder, eller også vælger jeg
hellere RC Siam, hvis jeg har et par katte der bliver for fede! Min
hunkat, der trænger til lidt ekstra sul på sidebenene, får separat
tilbudt Eukanuba Kitten, fordi hun godt kan lide det.

Og når man så er på udstilling og går steward eller måske vinder, så får
man noget foder med hjem der ikke lige er det man plejer at bruge. Eller
man får prøveposer, eller gavekort på nyt foder - f.eks. RC Beauty and
Fit, som egentlig også er udmærket foder.

Her hos os bruger vi bare en stor spand, som vi blander foderet i - hvis
kattene så er MEGET kræsne, kan de jo spise yndlingsmaden først, men jeg
fylder som regel ikke madskålene op før de er tømt...

/Pernille
www.garion.dk