Kattesygesikring
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 15-02-05 11:34

Nu har jeg ikke været her i længere tid, så meget kan være sagt uden at
jeg har læst det, men er der nogen, der tilfældigvis ved, om man kan
tilmelde en kat til en sygeforsikring, som dækker eksempelvis operationer?
Jeg tænker ikke på Falck transport, men på de rigtigt dyre ting.
For 1½ år siden kostedet det os lige omkring 5.000 Kroner. Kunne vi have
forsikret os imod den slags?
I værte fald kan man jo blive enten ruineret eller tvunget til at sige
farvel til sin kæreste ven.

vh
Bjarne

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 15-02-05 11:40

Hej Bjarne

Ja der er steder man kan forsikre sin kat, bl.a "Danmark"
www.kattesygekassen.dk eller på

http://www.fdb.dk/default.asp?id=263

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 21-02-05 19:20

Marianne Hellemose wrote:
> Hej Bjarne
>
> Ja der er steder man kan forsikre sin kat, bl.a "Danmark"
> www.kattesygekassen.dk eller på
>
> http://www.fdb.dk/default.asp?id=263

Hej igen.

Tak for de to links; men....

Jeg har tilmeldt en kat på kattesygekassen.dk
Hjemmesiden virkede lidt død, men jeg meldte til og siden har jeg ikke
hørt noget.
Det undrer mig i øvrigt, at man ikke kan se betingelserne.

FDB vil ikke forsikre min kat, fordi jeg bor i noget, der rent formelt
har status som nedlagt landbrug. Dvs at huset vil de ikke forsikre, og
så vil de heller ikke forsikre katten.

Findes der mon andre?

vh
Bjarne

Fra : Gainsbourg

Dato : 15-02-05 14:32

Man skal bare huske at være opmærksom på, at mange katteforsikringer dækker
ét beløb det første år, og at det beløb så bliver mindre hvert år katten
bliver ældre - således at den dækker næsten ingenting når katten bliver
fx.10 år. Desværre er det jo oftest dér, man har mest brug for behandlingen.
Så husk at læse det med småt...

Jeg kender flere, der simpellthen sætter et beløb ind hver måned eller en
gang hvert år på en særlig konto og så har det som kattens opsparing. Bare
50 kr om måneden er trods alt blevet til 6000 + rente om 10 år. Og hvis du
er heldig, får du ikke brug for alle pengene.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 15-02-05 15:22

In article <tRmQd.340$O04.254@news.get2net.dk>, Gainsbourg
<isl41688@TORSTENimage.dk> wrote:

> [...]
> 50 kr om måneden er trods alt blevet til 6000 + rente om 10 år. Og hvis du
> er heldig, får du ikke brug for alle pengene.

God ide - vi brugte en kombination
Altså de første, måske 5-6 år *med* forsikring + en opsparing (ca 50 -
80 kr pr. kat) hver måned - ud fra den tanke, at hvis der skete noget -
hm, dyrt ;-( lige i starten, så ville opsparingen ikke række ret langt.
I den situation er det rart at ha' en forsikring. Senere har vi så
droppet forsikring, for nu er vores egen opsparing stor nok til at
dække også en større omgang.

--
Knus fra Ann R