Sidste chance - eller måske bare et godt
Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 15-02-05 11:30

Er der nogen, som har et råd i sidste øjeblik?
Nu har Ling fået chancen på vildkat.dk i længere tid, men ingen har
været interesserede, måske fordi vi bor i Nordvestjylland.

I morgen skal hun aflives, fordi hun ikke har det alt for godt, og fordi
det er en utålelig situation.

Hun er nødt til at være udekat, fordi hun kan gå amok over de andre
indekatte, og to udekatte har i længere tid været inde, fordi hun ikke
accepterer dem ude og angriber dem eller jager dem væk.

Over for mennesker er hun meget tam og sød og dejlig, så det er ikke nemt.

vh
Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-05 12:59

"Bjarne Nielsen (Mozilla)" <bjarne@fjerndettehovedlandet.dk> skrev i en
meddelelse news:4211ce7d$0$181$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Er der nogen, som har et råd i sidste øjeblik?
> Nu har Ling fået chancen på vildkat.dk i længere tid, men ingen har
> været interesserede, måske fordi vi bor i Nordvestjylland.

Har i prøvet og kigge efter i dba og Gul og Gratis, under de annoncer, hvor
folk søger/ vil købe en kat ?
Fandt engang et nyt hjem til vores kat på den måde.

Hvis i er villige til, at transportere hende, til hendes nye hjem, går det
måske også lettere med omplaceringen.

Har i prøvet, at annoncere hende i lokalavisen ?

Synes i skal give hende en chance mere...
Vil gerne hjælpe, men hun vil nok ikke trives her, da vi både har 4 katte, 2
hunde og 3 børn i huset.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 15-02-05 13:04

> Er der nogen, som har et råd i sidste øjeblik?

Spørg jeres dyrlæge. De møder jo de mennesker der lige har måtte aflive
deres elskede dyr, og trænger til en ny ven...

Held og lykke med det. Håber at det lykkes

Nina

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 15-02-05 13:26

Bjarne Nielsen (Mozilla) wrote:
> [...]
> accepterer dem ude og angriber dem eller jager dem væk.
>
> Over for mennesker er hun meget tam og sød og dejlig, så det er ikke nemt.

Tak til både Buffy og Nina.

Vi har tidligere prøvet med dba og vi har også spurgt hos dyrlægen.

Bjarne

Fra : Lene Hansen

Dato : 15-02-05 13:57

I kunne jo prøve med en annonce i avisen. Jeg har haft held til at omplacere
to katte på denne måde. Det eneste jeg betingede mig var at der ikke var
andre katte og jeg ellers måtte følge op på det (besøg m.m.) Mest fordi at
kattene så ikke kommer til hvem som helst og måske ender som problemkatte
igen. Jeg betingede mig også at hvis det ikke gik at jeg fik katten igen og
jeg så selv tog stilling til en evt aflivning. Aflivning er trods alt bedre
end at katten havner et sted "sådan i sidste øjeblik" så den ikke får et
godt hjem.

M.v.h.

Lene Hansen

Fra : Gainsbourg

Dato : 15-02-05 14:40

Hvad med det par i Middelfart der søger en kat på Vildkat.dk? Det lyder da
perfekt. Og hvis I sparer aflivningen så har i da til køreturen. Prøv at
kontakte dem.

Ellers ville jeg også prøve avisen og så tilbyde at køre ud med hende til
nyt hjem - så er jeg sikker på at I finder noget.

Held og lykke!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Bettenus

Dato : 15-02-05 17:45

Tænker på og hvis i ikke kan komme af med hende ved hjælp af disse
muligheder så prøv evt et dyreinternat. Vi har selv fået to meget dejlige
katte fra det Dyrenesbeskyttelse i Brande. Ved godt at i så ikke selv har
inflydelse på hvor katten kommer hen, men det er da meget bedre end
aflivning.

Har fundet følgende oplysninger Fra Dyrenes beskyttelse.

Formidling:

Er man kommet i den situation, at man af den ene eller anden grund bliver
nødt til at komme af med sin hund eller kat, kan vi ofte påtage os at
modtage
hunden/katten på internatet med det formål at udvælge et nyt, egnet,
blivende hjem.

Modtagelse af en kat til formidling koster: 250 kr.

Du kan jo evt se mere på hjemmesiden http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Mvh

Bettenus.

Fra : Bjarne Nielsen (Mozi~

Dato : 18-02-05 11:00

Bettenus wrote:
> [...]
> blivende hjem.
>

> Modtagelse af en kat til formidling koster: 250 kr.

Tak, det her sidste råd nåede jeg desværre ikke at se, og det er for
sent at gøre om nu, men selvom Brande er langt væk, havde det nok været
værd at overveje.

Jeg er sikker på, at der er rigtigt mange, som havner i samme situation,
så det er utroligt godt, at der findes den slags formidling.

Vi fik ved at snakke med lokale dyrlæger m.v. det indtryk, at det var
næsten håbløst.

vh

Bjarne

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 18-02-05 13:28

> Bjarne Nielsen (Mozilla) skrev:

> Tak, det her sidste råd nåede jeg desværre ikke at se, og det er for
> sent at gøre om nu.

Øv nej, Bjarne. Det gør mig ondt at høre, at Ling nu er væk
Jeg havde sådan krydset fingre for, at en anden løsning skulle vise sig.
Det er jeg oprigtigt ked af

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar