En lille historie om "trofast"
Fra : Jane :o)

Dato : 14-02-05 12:58

Jeg må lige komme med denne lille søde historie.

Vi flyttede her den 1. Februar - ca. 1 km. Fra hvor vi boede før.

Vores 2 katte blev flyttet med og fik lov at komme ud fra første dag.

Nancy - hunkatten - går bare rundt I haven og ind igen.

Niels - hankatten - skulle jo nok ned og besøge "vennerne" på den gamle vej
og traskede så troligt den lange ved, sikkert indtil han kunne genkende sine
egne "strint"...

Jeg fandt ham så dagen efter siddende på trappen foran den "gamle" adresse,
tog ham hjem I et transportbur på cykel (har ikke bil for tiden), og alt gik
godt.

Han var sulten, da han havde været væk I et døgn tid og slugte maden som om
det var 14 dage siden.

Så gik han på tur igen dagen efter (jeg lod ham gøre det, da det er den
eneste måde hvorpå jeg syntes han kunne lære det)...

Og hov... Han kom sørme hjem igen om aftenen... Og sådan gik det så I nogle
dage...

Men men.. Nu har der jo været sne"storm" og alle hans afmærkninger var væk.
Så I går da han gik på tur, kom han ikke lige hjem.

Her til morgen cyklede jeg hen til den gamle adresse, og der havde han så
(heldigvis) sovet I kælderen. Han var vildt glad for at se mig og snakkede
på livet løs..

Jeg kaldte på ham og hele vejen hjem (lang strækning ved større befærdet
vej) fulgte han mig troligt ved siden af cyklen. Det føltes fuldstændig som
at have en hund.

Hele vejen hjem strintede han her og der, så han kan finde vej igen næste
vej... Her I sneen.. Hihi...

Det søde ved den her historie er da vi gik hjem.. At han bare fulgte mig -
enddog hele vejen rundt I en rundkørsel, hvor jeg ellers havde regnet med
han ikke turde gå med.

Han er vist det man kalder en "trofast" kat.

Vi har også altid syntes han nærmest var som en hund...

Bare en lille sjov én herunder flytningen.

Mvh Jane

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 18:38

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:BE3650E2.6F18%

> [...]
> han ikke turde gå med.
>
> Han er vist det man kalder en "trofast" kat.

Katte er generalt trofaste. Vi har gerne 4 trofaste følgesvende på slæb, når
vi tømmer vores postkasse, der ligger 400 m. væk.
Det kan dog være et problem nogengange, når kattene tror, at de skal følge
vores børn i skole de dage, hvor børnene har gået, ned til bussen.
Vores katte går som regel ikke længere end til postkassen, men naboens ene
kat fulgte i sommers med vores børn helt ned til byen, ventede der til de
fik fri og fulgte med dem hjem igen om eftermiddagen.

Der hvor vi boede før gik der altid en ældre mand rundt i byen, hvor han
altid havde både sin lille hund og kat som trofast følge.

Håber at Niels snart finder ud af, at i er flyttet. Det er nok svært for
katten, at vænne sig til, når i ikke er flyttet længere væk. Så er det da
godt, at han følger pænt med hjem igen

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Jane :o)

Dato : 14-02-05 20:24

On 14/02/05 18:37, in article 4210e21e$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
"Buffy" <Tjekmigsnabel-apc.dk> wrote:

> [...]
> katten, at vænne sig til, når i ikke er flyttet længere væk. Så er det da

Det er altså hyggeligt.. Niels fulgte også min datter I skole fra den gamle
adresse (der var kun 500 meter)... Ganske sødt... og folk gloede når han kom
daffende pænt ved hendes side...

Mvh Jane

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-05 20:48

"Jane " <virker@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:BE36B96E.70F3%

> [...]
gamle
> adresse (der var kun 500 meter)... Ganske sødt... og folk gloede når han

Deltog han i undervisningen eller gik han hjem igen ?

Vil helst ikke have, at vores katte render med ned i byen, hvor børnene skal
med skolebussen, så det har været noget med, at indfange kattene og få dem
indenfor inden børnene gik.
Efter at kattene blev neutraliseret er jeg dog ret sikker på, at de ikke
render længere end til postkassen.
Vi er godt og grundigt sneet inde lige nu og måtte tage en Taxi, nede fra
byen i dag for at komme ud og handle. Kattene fulgte med et stykke ned af
vejen, men vendte om igen ret hurtigt. Det er nu rart, at de holder sig her
i området, hvor der ikke kommer nogen biler, andet end vores gæster,
skraldemanden og lignende.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Tilmeld din hund på:
http://tjekmig.dk/hotornot/

Fra : Denise

Dato : 14-02-05 19:37

Hej Jane
Tak for historien, det lyder som en dejlig trofast kat du har
Vores katte kommer kun i løbegård, så her er der ikke noget med at gå tur.
Men min mors hunkat går tur med min mor og hunden hver dag. Undtagen når hun
skal ud og handle, så må hun lukke katten inde, for med op i byen skal den
altså ikke

--
Hilsen Denise

Fra : Jane :o)

Dato : 14-02-05 20:23

On 14/02/05 19:36, in article
4210efca$0$12786$edfadb0f@dread14.news.tele.dk, "Denise"
<reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote:

> [...]
> skal ud og handle, så må hun lukke katten inde, for med op i byen skal den

Det kunne ellers være ganske underholdende med katte der raserede en Netto
Butik... Køddisken ville nok være første mål..

Mvh Jane