vækstkurve for labradorblanding
Fra : MRA

Dato : 16-02-05 11:40

Hej alle

Jeg håber på lidt hjælp fra Jeres side til at forudsige min hunds
endelige voksenvægt.

Jeg har en blanding af en 1/2 labrador og 1/4 korthåret hønsehund 1/4
dobermann, der på nuværende tidspunkt vejer 22 kg., han er præcis 5
måneder og ikke for tyk eller tynd.

Jeg har ikke kunne finde nogle kurver på nettet eller andet, som kan
fortælle om en cirka slutvægt udover fra Royalcanin´s hjemmeside
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=3140029&lang=da

Der fremgår det at hunden har nået 50% af sin voksenvægt i en alder af
5 måneder, men det kan jeg næsten ikke tro er rigtigt, for min hunds
vedkommende, det ville betyde at han skulle komme til at veje 40-45
kg. som voksen.

Har i nogle andre bud, links, eller litteraturhenvisninger??

På forhånd tak

Fra : Pwh

Dato : 16-02-05 12:57

MRA wrote:
> [...]
>
> Jeg har en blanding af en 1/2 labrador og 1/4 korthåret hønsehund 1/4
> dobermann, der på nuværende tidspunkt vejer 22 kg., han er præcis 5

Mine Labblandinger, Angel (Lab/Rotte) vejede 25kg da hun var 5 mdr,
hun er nu 11mdr og vejer 40kg, hun var dog en smule buttet som hvalp.
Tyson (Lab/Schæfer) vejede 23kg da han var 5mdr, han er nu 3 år og
vejer 45kg, som dog skal ned på 42-43kg.

> [...]
> 5 måneder, men det kan jeg næsten ikke tro er rigtigt, for min hunds
> vedkommende, det ville betyde at han skulle komme til at veje 40-45

Det kommer sikkert til at passe meget godt.

> Har i nogle andre bud, links, eller litteraturhenvisninger??

Næh, men du kan få lov til at beundre mine vuffere her
http://megapixel.dk/vis/billede/266551/3//114_1461.JPG

> På forhånd tak

Selv tak

/Jens

Fra : Clas Lau

Dato : 17-02-05 00:05

De er godt nok søde de to. Jeg kan især godt lide "schaeferens" hatte øre...
min kunne ikke gøre det bedre.

Hvordan er det lige det går for det ternede tæppe?

-Clas-

Fra : Pwh

Dato : 17-02-05 09:31

Clas Lau wrote:
> De er godt nok søde de to. Jeg kan især godt lide "schaeferens" hatte
> øre... min kunne ikke gøre det bedre.

Tak skal du have, det er også et par dejlige hunde

> Hvordan er det lige det går for det ternede tæppe?

Tæppet har det fint, men lagnet som lå over er gået til
de evige lagenmarker. Hvorfor skal hunde have den irrerterende
vane med absolut at skulle grave sig ned inden man lægger sig

/Jens