Toggle list
Fra : Brian Matzon

Dato : 24-05-01 16:12

Ulo

Jeg sidder og "hygge" arbejder på et lille program. I dette program har jeg
en liste over nogle elementer
som jeg godt vil have man skal kunne "toggle" således at de bliver markeret
aktiv - lidt ligesom en alm.
list, men hvor det kun er selve teksten der bliver markeret som "toggled".

Er der nogen der har, eller har set sådan en komponent?
Ellers må jeg jo bare igang :)

/Brian Matzon

Fra : Peter Lind

Dato : 25-05-01 10:11

"Brian Matzon" <brian@matzon.dk> wrote

> [...]
"toggle" således at de bliver markeret
> aktiv - lidt ligesom en alm. list, men hvor det kun er selve teksten der

Jeg går ud fra at du gerne vil have en liste med ting der kan slås til eller
fra, ligesom for eksempel View->"Choose Columns..." menuen i Windows
stifinder.

Jeg har selv lavet en komponent, der sætter en checkbox foran hvert element
i en liste. Det viste sig at det nemmeste var at glemme alt om lister, og
istedet smide alle checkbox'es ind i et JPanel med BoxLayout, og så lægge
det ind i et ScrollPane.

Istedet for JCheckBox, kan du jo bruge JToggleButton...

Det viste sig faktisk at være den nemmeste løsning, istedet for at skulle
bøvle med cell-renderes og cell-editors.

Med venlig hilsen
Peter Lind

Fra : Esben Mose Hansen

Dato : 26-05-01 12:19

Brian Matzon wrote:

> [...]
> aktiv - lidt ligesom en alm.
> list, men hvor det kun er selve teksten der bliver markeret som "toggled".

Jeg har ikke lige kode liggende, men det lyder somt om det ville være
meget lidt at lave ved at returnere ListCellRenderer fra en liste. Som
du nok ved er det letteste i java som regel at subclasse og overstyre et
par metoder...

mvh. Esben

Fra : Brian Matzon

Dato : 26-05-01 22:44

> [...]
> meget lidt at lave ved at returnere ListCellRenderer fra en liste. Som
> du nok ved er det letteste i java som regel at subclasse og overstyre et >

Njaa... nu er problemet at jeg laver det i awt :)

Men jeg er allerede i gang med at lave komponenten.

I øvrigt, hvordan kan jeg lave doublebuffering på listen, når jeg
ikke ved hvor stor listen er?? (lige nu har jeg bare sagt at
man skal def. størrelsen på listen i konstruktøren, så laver jeg
et offscreen image som kan holde det specificerede antal... men det
ville være bedst hvis man kunne tilføje n elementer...)

/Brian Matzon