MS Windows
briani 27239
HJÆLP - 'kan ikke kopiere'
Fra : Tommy Kristensen

Dato : 16-02-05 14:27

Min søn har et stort problem med sin maskine.

Han har lige formatteret den, da den kørte dårligt. Han kører XP
Professional.

Formatteringen gik tilsynaladende fint og han hentede de mapper han havde
gemt på min maskine. Pludselig gik hans maskine dog i sort. Og det var altså
under et døgn efter formatteringen. Den kan ikke åbne nogle programmer
overhovedet og fik nogle underlige pop-ups.

Det værste er, at der ligger nogle filer der gerne skal trækkes ud. Vi kan
ikke kopiere eller gøre noget ved dem. De står som 'grønne' tekster på
stifinderen og når vi vil kopiere får vi bare at vide, at de er
skrivebeskyttet og adgang er nægtet. Den er ikke skrivebeskyttet når man
højreklikker på selve filen.

Kan systemet 'låse' noget og hvordan pokker får vi dem låst op, så vi kan
flytte dem og farmattere igen?????

HJÆLP:::

Fra : Anders Lund

Dato : 16-02-05 18:11

Tommy Kristensen wrote:
> [...]
> stifinderen og når vi vil kopiere får vi bare at vide, at de er
> skrivebeskyttet og adgang er nægtet. Den er ikke skrivebeskyttet når man

"Grønne tekster". Spørg om din søn har krypteret filerne - i så fald
skal i ikke gøre jer noget håb om at få dem frem igen, medmindre i har
penge og tid til at få tingene ud.

En del af krypteringsnøglen ligger(lå) i den gamle Windows installation,
som nu er formateret og sikkert overskrevet med den nye installation.

Men hør lige om der er andre som har et bud... umidlbart ser det ikke
godt ud.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk
I have plenty of Gmail invites - just ask!