MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Internet Explorer gem billede altid i BMP ~
Fra : Arne Johansen

Dato : 15-02-05 23:34

Når jeg højreklikker en billedfil som er i JPG-format, vil MS Internet
Explorer kun vise at de kan gemmes som BMP format,

hvor kan jeg fortælle MSIE at filen er i JPG-format ?

Tak for de svar som måtte komme

vh AJ

Fra : Mads

Dato : 15-02-05 23:41

On Tue, 15 Feb 2005 23:34:04 +0100, "Arne Johansen" <arne@johansen.dk>
wrote:

>Når jeg højreklikker en billedfil som er i JPG-format, vil MS Internet
>Explorer kun vise at de kan gemmes som BMP format,
>
>hvor kan jeg fortælle MSIE at filen er i JPG-format ?
>
>Tak for de svar som måtte komme

Det er dine "midlertidige Internet filer" der fylder for meget.
Det er en kendt bug i Internet Explorer.

Bed IE om at tømme mappen med "midlertidige Internet filer"
og sæt så den maksimale størrelse på denne mappe til noget
fornuftigt. F.eks 50 MB el.lign. Standard indstillingen i IE er
hele harddisken og så kløjs IE i det når mappen når en vis
størrelse.

Altså tøm mappen. Der er en funktion inde i IE til dette.
>Internet Explorer > Funktioner > Internetindstillinger > Midlertidige Internetfiler > Slet Filer
Sæt så en max størrelse under Indstillinger samme sted og genstart.
Så kan du gemme JPG og GIF filer igen.

mvh Mads

Fra : jda^fx

Dato : 15-02-05 23:42

wrote:

> [...]
>Explorer kun vise at de kan gemmes som BMP format,
>
>hvor kan jeg fortælle MSIE at filen er i JPG-format ?

Det er en mulighed at det er IEs måde at fortælle dig at du trænger
til at få slettet de midlertidige internetfiler. Prøv Funktioner ->
internetinstillinger -> Slet filer (husk at sætte kryds ved slet alt
offlineindhold) og tryk OK Det er i hvert fald det første der er værd
at prøve

--
jda^fx

Fra : Arne Johansen

Dato : 16-02-05 00:02

"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse
> [...]
> internetinstillinger -> Slet filer (husk at sætte kryds ved slet alt
> offlineindhold) og tryk OK Det er i hvert fald det første der er værd

TAK det hjalp - MSIE var sat til 920 MB nu har jeg sat den til 90 MB

vh AJ

Fra : jda^fx

Dato : 16-02-05 00:10

On Wed, 16 Feb 2005 00:01:43 +0100, "Arne Johansen" <arne@johansen.dk>
wrote:

>"jda^fx" <wh@tever.not> skrev i en meddelelse

>TAK det hjalp - MSIE var sat til 920 MB nu har jeg sat den til 90 MB
>
>vh AJ

Velbekomme. Men det er en god idé at tømme dem en gang i mellem selv
om man har sat grænsen ned. Windows har i øvrigt en tendens til at
lægge midlertidige filer alle mulige mærkelige steder. Der er et godt
lille program Der hedder HDvalet som kan hentes her:
http://www.homecraft.bc.ca/software.htm som kan scanne disken igennem
for den slags og rydde op i det. Bare et lille tip

--
jda^fx