MS Windows
briani 27239
XP: Hvordan får jeg mine mappe-genveje til~
Fra : :-\) carsten

Dato : 15-02-05 20:54

Jeg trykker på Start-knappen (Windows XP DK)

Lige over "Programmer" og "Dokumenter" og "Indstillinger" osv.
har jeg nogle genveje til programmer!

Udover dette har jeg nogle genveje til nogle
undermapper som jeg meget ofte åbner.

Tidligere havde jeg disse genveje, så de blot åbnede
mappen i en "ganske almindelig" rude.

Men når jeg ligger en genvej her, bliver den "udvidet" dvs. der kommer en
lille pil ud for genvejen...

Hvordan får jeg mine mappe-genveje tilbage, så det ikke bliver
"sådan-noget-udrullet-noget"

Mange hilsner fra
Carsten
cjtcjtcjt(fjern_det_hele_i_parantesen)@hotmail.com

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 22:25

" carsten" <cjtcjtcjt(sletdette)@hotmail.com> skrev

> Lige over "Programmer" og "Dokumenter" og "Indstillinger" osv.
> har jeg nogle genveje til programmer!
> Hvordan får jeg mine mappe-genveje tilbage, så det ikke bliver
> "sådan-noget-udrullet-noget"

Kig i indstillingerne for menuen start under punktet "indstillinger for
proceslinje". Der er en krydsboks.

Claus

Fra : :-\) carsten

Dato : 16-02-05 11:06

> Kig i indstillingerne for menuen start under punktet "indstillinger for
> proceslinje". Der er en krydsboks.

Hej Claus,

Nej, det er ikke her problemet er.
Hvilket krydsboks skulle det være?????

Der er "udvid billeder" og "udvid kontrolpanel" osv.

Men ikke en som hedder "udvid genveje"

Jeg tror det har noget at gøre med, hvordan jeg opretter genveje...
Jeg kan ikke helt se sammenhængen

HGvis jeg går ind i
C:\Documents and Settings\brugernavn\Menuen Start
og højreklikker -> ny -> genvej
så bliver genvejene i Startkanppen en "udrulnings-knap med pil"

Men hvis jeg i stedet "trækker" en genvej over med musen fra en anden mappe
som er åben, så
bliver det ikke en "udrulnings-knap med pil"
Så bliver det en sperat mappe som jeg ønsker det...

Jeg forstår ikke logikken ,men jeg tror det er sådan