MS Windows
briani 27239
To forskellige standard-programmer på samm~
Fra : Brian Emilius

Dato : 15-02-05 12:34

Hej NG

Er det muligt for to brugere under WinXPpro at have forskellige
standard-browser og standard e-mail klient? I så fald - hvordan?
--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : emj

Dato : 15-02-05 12:56

On Tue, 15 Feb 2005 12:34:17 +0100, Brian Emilius <msn@emilius.dk>
wrote:

>Er det muligt for to brugere under WinXPpro at have forskellige
>standard-browser og standard e-mail klient? I så fald - hvordan?

Bare installerer, hvad du foretrækker af browsere eller
mailprogrammer.
Du vælger selv, hvilket af dem, der skal være standdard, men kan bruge
alle dem du indstallerer i flæng.

Hilsen emj

Fra : Brian Emilius

Dato : 15-02-05 14:33

emj wrote:

> [...]
> mailprogrammer.
> Du vælger selv, hvilket af dem, der skal være standdard, men kan bruge

Ja, men problemet opstår så, når jeg fx vælger Thunderbird som standard
e-mail klient. Når en anden bruger så trykker på et mail-link på en
hjemmeside, popper Thunderbird op som mail-program, hvor brugeren
forventer Outlook. Og så har brugeren jo heller ikke sat nogen e-mail
konto op i Thunderbird, men kun i Outlook, så jeg ved ikke om du kan se
problemet.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : emj

Dato : 15-02-05 18:35

On Tue, 15 Feb 2005 14:32:42 +0100, Brian Emilius <msn@emilius.dk>
wrote:

> [...]
>forventer Outlook. Og så har brugeren jo heller ikke sat nogen e-mail
>konto op i Thunderbird, men kun i Outlook, så jeg ved ikke om du kan se

Nej, jeg kan ikke se problemet, som er ikke eksisterende
I kontrolpanel/internetindstillinger, skal du under fanebladet
"programmer" vælge, hvad dit standdarprogram er.

Hilsen emj

Fra : Brian Emilius

Dato : 15-02-05 21:55

emj ytrede:

> Nej, jeg kan ikke se problemet, som er ikke eksisterende
> I kontrolpanel/internetindstillinger, skal du under fanebladet
> "programmer" vælge, hvad dit standdarprogram er.

Så har jeg ikke forklaret mig godt nok - beklager. Når jeg ændrer
standard-programmet for én bruger, bliver standarden også ændret for
alle andre brugere på computeren.

--
Venlig hilsen
Brian Emilius

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 00:42

emj wrote:

> Nej, jeg kan ikke se problemet, som er ikke eksisterende
Jo, det er lige netop eksisterende, læs nu efter
--
Calle.

Fra : Calle.

Dato : 17-02-05 00:41

emj wrote:

> Bare installerer, hvad du foretrækker af browsere eller
> mailprogrammer.
> Du vælger selv, hvilket af dem, der skal være standdard, men kan bruge
> alle dem du indstallerer i flæng.

Læs nu hvad manden skriver
--
Calle.