MS Windows
briani 27239
IE driller
Fra : larsen

Dato : 14-02-05 12:13

Hej...
Jeg har et problem med min internetsforbindelse.
Den kan køre upåklageligt, og hvis jeg så lukker pc'en, og skal på igen
nogle timer efter (eller næste dag), så er der ingen forbindelse.
I nederste venstre hjørne af IE-vinduet står der "registrerer
proxyforbindelser - siden kan ikke vises".
Jeg kan genstarte, genstarte modem, eller køre systemgendannelse, eller alle
ting på en gang.........
Det kommer som regel til at virke igen efter nogle timer, hvor jeg har
prøvet så meget, at jeg ikke ved, hvad det var der hjalp.
Det virker for mig, som om pc'en ikke starter de forskellige programmer op i
samme rækkefølge hver gang.
Jeg fornemmer, at det har noget at gøre med hvor sent Norton-ikonet
fremkommer nederst i venstre side af proceslinien, men jeg er på
s..............
IE6, XPhome, netforbindelse fra antennekablet via switch til to pc'ere.
Håber inderligt på lidt hjælp.
Hilsen
Jan

Fra : Futte

Dato : 14-02-05 16:30

"larsen" <immerine@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> s..............
> IE6, XPhome, netforbindelse fra antennekablet via switch til to pc'ere.

Hej.

Det kan være det er din udbyder der er noget galt med.
Jeg har en kammerat der har nøjagtig det samme problem,
han bruger Arrownet, det er næsten hver dag deres system
er nede, i kortere eller længere tid.

Mvh. Futte.

Fra : larsen

Dato : 14-02-05 17:16

> [...]
> Jeg har en kammerat der har nøjagtig det samme problem,
> han bruger Arrownet, det er næsten hver dag deres system

Jeg har godt nok også Arrownet, men det kan ikke være det, for den anden pc
jeg har, og som kører på samme switch, kan godt komme på nettet.
Hilsen
Jan

Fra : Futte

Dato : 14-02-05 18:03

> Jeg har godt nok også Arrownet, men det kan ikke være det, for den anden
> pc jeg har, og som kører på samme switch, kan godt komme på nettet.
> Hilsen
> Jan

Hej.
Prøv om du kan låne en router mede DHCP-server og sæt den ind i stedet for
din switch,
jeg ved ikke om det kan løse dit problem, men det er da et forsøg værd.

Mvh. Futte.

Fra : larsen

Dato : 14-02-05 18:17

> [...]
> din switch,
> jeg ved ikke om det kan løse dit problem, men det er da et forsøg værd.

Hej
Ja det kan da tænkes...???
Du mener ikke det har nogen betydning i hvad rækkefølge programmerne starter
op?
Jeg mener.............Hvis der nu er 3 - 4 programmer, der starter med at
"ringe hjem" for ar spørge om der er opdateringer - eller sådan.
Jeg er lidt på'en.
Hilsen
Jan

Fra : Futte

Dato : 14-02-05 18:43

> [...]
> Jeg mener.............Hvis der nu er 3 - 4 programmer, der starter med at
> "ringe hjem" for ar spørge om der er opdateringer - eller sådan.

Hej.
Det burde ikke betyde noget i hvilken rækkefølge programmerne starter,
hvilke programmer drejer det sig om?
Der burde ikke være andet end antivirus, der "ringer hjem", og hvis der er,
bør du
overveje nøje om de skal have lov til det.

Mvh. Futte.

Fra : larsen

Dato : 15-02-05 11:24

> [...]
> er, bør du
> overveje nøje om de skal have lov til det.

Hej
Jeg har deaktiveret Norton auto-update, og det virker
tilsyneladende ---------- lige nu..
Tak for hjælpen
Hilsen
Jan