Driver til "cable modem EC400"
Fra : Erik

Dato : 15-02-05 21:58

Hejsa

Hvor finder jeg Win98 driver til "Cable Modem EC400"?

På forhånd tak
Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 22:16

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev

> Hvor finder jeg Win98 driver til "Cable Modem EC400"?

Du er da heldig...

www.tersgov.dk/ec400.zip

Men vær opmærksom på, at der kan være masser af problemer med USB under w98.

Claus

Fra : Erik

Dato : 15-02-05 22:18

> Men vær opmærksom på, at der kan være masser af problemer med USB under
> w98.
>
> Claus

Hej Claus

Mange tak Nu er det ikke til mig selv, at jeg skal have det op og
køre... men for min kærstes veninde. Så jeg skal være klædt godt på til
jobbet!

Hvilke problemer snakker du om og kan jeg komme dem i forkøbet?

Mvh
Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 22:31

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev

> Hvilke problemer snakker du om og kan jeg komme dem i forkøbet?

Ja, opgradere til Windows ME, der er hele USB delen blevet omskrevet.

Afhængigt af hardwaren, så er der generelt mange problemer med USB under
win98. Selv om alt ser ud til at virke, som det skal, så er der ofte ingen
forbindelse til USB enheden, og har man f.eks. flere USB enheder med
forskellige drivere, så kan det først rigtigt begynde at drille.

Men prøv nu at se, hvad der sker, inden vi maler fanden på væggen. Du kan jo
være heldig

Claus
Claus

Fra : Erik

Dato : 15-02-05 22:35

> [...]
> forskellige drivere, så kan det først rigtigt begynde at drille.
>
> Men prøv nu at se, hvad der sker, inden vi maler fanden på væggen. Du kan

Mange tak, det vil jeg gøre... Hun bor bare så pokkers langt væk, at det
ville være nemmest og klare i et hug og da hun ikke har anden internet
forbindelse. Så ville jeg gerne have det hele med i første omgang....

Mvh
erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 22:45

> [...]

> ville være nemmest og klare i et hug og da hun ikke har anden internet
> forbindelse. Så ville jeg gerne have det hele med i første omgang....

Har modemet kørt hos hende før??

Jeg kan ikke love dig, at den driver virker 100% under Win98, fordi så vidt
jeg husker, så skrev Turbo Comm at man minium skulle have Win98SE..

Så tag hellere hele CD mappen med..

Claus

Fra : Erik

Dato : 15-02-05 22:52

> Har modemet kørt hos hende før??
Nej, det har aldrig kørt. Den spørger om driver....

> Jeg kan ikke love dig, at den driver virker 100% under Win98, fordi så
> vidt
> jeg husker, så skrev Turbo Comm at man minium skulle have Win98SE..
Ups, min fejl Kan nu se, at jeg fik skrevet Win98 og ikke Win98SE, som
hun har!

> Så tag hellere hele CD mappen med..
Kunne være jeg skulle lokke hende til og købe WinXP....

/Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 15-02-05 23:00

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev

> Kunne være jeg skulle lokke hende til og købe WinXP....

Sku det virkelig blive bedre..

Claus

Fra : Erik

Dato : 15-02-05 23:02

> Sku det virkelig blive bedre..
Øh, du mener ikke WinXP er bedre eller hvad? Du skrev selv tidligere
"Windows ME" men den har jeg aldrig brugt selv og kun hørt negativt om
den...

/Erik

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-02-05 12:27

"Erik" <egpnewsNO@SPAMhotmail.com> skrev

> Øh, du mener ikke WinXP er bedre eller hvad? Du skrev selv tidligere
> "Windows ME" men den har jeg aldrig brugt selv og kun hørt negativt om
> den...

Nu er det nok ikke rette sted at starte en windowskrig, men jeg har
installeret mere end 3-400 maskiner med WinMe og har selv ca 30 maskiner
kørende med præsentation, og det fungere ganske uden problemer. Størstedelen
af det, folk påstår om ME ,er vandrehistorier, og er langt overdrevet. Det
er lige som historien om "Wash And Go"...

Mine kommentarer angående XP havde dels en smiley, men alligevel synes jeg,
at det er for ustabilt. Jeg har selv haft flere småproblemer med XP, og har
bl.a. oplevet, at det er gået ned flere gange. Jeg gik derfor tilbage til
w2k, og jeg vil til enhver tid anbefale w2k. Selv om min maskine var fyldt
til bristepunket, hhar jeg aldrig nogensinde oplevet, at w2k er gået ned
eller har være ustabilt. Samme maskine have en partition med XP, og jeg kan
slet ikke sige det samme om XP. Jeg har lige nu to maskiner kørende med w2k,
og det kører fremragende. Det er nok MS allerbedste styresystem, og det er
helt sikkert langt mere stabilt end XP.

Alle de maskiner, jeg har haft med at gøre, hvor der er XP installeret,
oplever underlige ting, man ikke ser på w2k. Kan man leve med, at w2k er
forholdsvis langt tid om at starte og lukke, så er det at foretrække i mine
øjnene.

Claus