c$
Fra : Morten Snedker

Dato : 15-02-05 10:31

Jeg har to PC'er på et netværk. Når jeg forsøger med \\PC-navn\c$, så
popper den op og spørger efter konto/pass til at logge på den. Men den
eneste som figurerer er Gæst, som er nedtonet. Dén konto er endvidere
de-aktiveret.

Hvad skal jeg gøre for at komme til at anvende en anden konto, ex.
Administrator?

Der er tale om 2 XP Pro maskiner tilsluttet en router.

mvh /Snedker
---
http://dbconsult.dk
Email: mortenatdbconsultdotdk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-02-05 13:10

Morten Snedker <morten@dbconsult.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> de-aktiveret.
>
> Hvad skal jeg gøre for at komme til at anvende en anden konto, ex.

Oprette en brugerkonto med administrator rettighed på den maskine du ønsker
tilgå, og så logge ind som den bruger når du forsøger at tilslutte dig.

--
Bjarke Andersen

Fra : lomito

Dato : 15-02-05 15:41

Har selv prøvet dette, men uden held, det er stadig nedtonet

Lomito

Fra : ///M

Dato : 15-02-05 20:43

"Morten Snedker" <morten@dbconsult.dk> wrote in message
> [...]
> Administrator?
>
> Der er tale om 2 XP Pro maskiner tilsluttet en router.

I XP er der to måder at dele mapper+filer på. En
"windows-styrer-det-hele-og-kan-ikke-finde-ud-af-det-måde", og en normal (i
win98/2k forstand altså).
Jeg formoder at du har opsat delingen med den første, hvorfor du ikke
"udefra" får lov at forbinde dig med andet end "guest" brugeren. Det virker
i hvert fald langt bedre hvis man "tør" krydse af i, at man selv vil styre
delingen, idet man så helt frit kan bestemme brugernavn for at logge ind.
Det skal dog i den forbindelse nævnes at man skal
A) Enten have samme brugernavn+kodeord på begge maskiner eller
B) Logge ind med \\pcnavn1\brugernavn + password når man forbinder fra pc2.

For at skære det helt ud i pap, så er password i B) eksemplet altså
passwordet til den bruger der er oprettet på pc1.

--
///M

Fra : Nikolaj B. Kjeldsen

Dato : 16-02-05 14:43

På den maskine der hoster sharet:

Prøv at gå i Stifinder (Explorer) -> Tools -> Folder Options -> View --
Fjern hak i "Use simple file sharing"..

Ikke 100% sikker på at navne er ok - men det burde være til ;)

/MVH
Nikolaj