Fremføring af TV-signal via Cat5
Fra : Kas.

Dato : 14-02-05 11:41

Hejsa

Er det muligt at fremføre TV-signal via Cat5-kabling. Hvad er f.eks.
begrænsinger og ulemper?

Mvh. Kasper

Fra : Arne Keller

Dato : 14-02-05 13:30

Kas. wrote:
> Hejsa
>
> Er det muligt at fremføre TV-signal via Cat5-kabling.

Ja, der findes producenter som leverer dette, det kræver at du køber det
komplette system for at få det til at fungere.

> Hvad er f.eks.
> begrænsinger og ulemper?

- Det giver for lille båndbredde, typisk omkring 500MHz
- Det giver for stor dæmpning ved længere kabler, hvilket med fører
problemer med tilt og andet.
- Det er for dyrt, det er langt billigere og bedre at installere et
stjerne formet coax net.

Alternativt kan du lave det om til et digitalt signal som du
transporterer over Ethernet, det er muligt men dyrt og besværligt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig på Usenet bare om min egen personlige mening.

Fra : Kas.

Dato : 14-02-05 13:54

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse

Hej Arne

Tak for svarene - jeg tænkte nok, at der var lidt ulemper ved det...

Grunden til det er, at vi har et anlæg, der er ejet af TDC, og vi er på jagt
efter alternative løsninger. Det ville jo være lidt åndsvagt med en dobbelt
coax-føring (vores egen og TDC's). Vi har nemlig også en eksisterende
dobbelt Cat5-kabling.

Er der i øvrigt nogen, der har erfaring med at komme ud af klørene på TDC's
TV-anlæg?

Mvh. Kasper