Gode gamle Netscape..
Fra : Niels Skovmand

Dato : 24-05-01 12:39

Hej!

Jeg er ved at lave en hjemmeside for firmaet, som egentlig er blevet ret pæn
i Opera og IE. Men så kommer man til Netscape, som simpelthen nærmest er
programmeret sådan at hele HTML koden skal omskrives..

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad der er galt. Prøv at se på den
mystiske, varierende linieafstand, som kommer under f.eks.
"Informationsmateriale". Jeg bruger <div>-tags på de sider og der burde ikke
være noget galt.

Se siden på http://www.lurk.dk - brugernavn: luser password: secret

Jeg er helt desperat efter løsninger! Jeg bruger Netscape Communicator 4.77
til at opnå disse resultater.

På forhånd tak!

Niels Skovmand.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 13:20

Thu, 24 May 2001 13:39:08 +0200, skrev "Niels Skovmand"
<woodman@lite.dk>:

> [...]
>mystiske, varierende linieafstand, som kommer under f.eks.
>"Informationsmateriale". Jeg bruger <div>-tags på de sider og der burde ikke

Jeg synes nu ikke, der er nogen synderlig forskel.

Men du har en fejl i <div class="mt" style="line-height: 1.9">
du skal sætte en enhed på, 1.9em f.eks (eller pixels, %, pt.).

Og det er muligt, det der gør den lille forskel.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Niels Skovmand

Dato : 24-05-01 13:31

Undskyld, men jeg fandt i mellemtiden ud af at løse dele af problemet.. Prøv
at se under "Nyheder", tryk derefter "mere" ved første artikel. Der er den
helt gal..

Det virker som om, at hvis Netscape ikke har nok tekst at lave liniehøjden
om på, bliver den alt for stor.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-05-01 21:21

Thu, 24 May 2001 14:31:10 +0200, skrev "Niels Skovmand"
<woodman@lite.dk>:

>Prøv at se under "Nyheder", tryk derefter "mere" ved
>første artikel. Der er den helt gal..

Ja, der er nogen større forskel i linjeafstanden i IE og NN.

Umiddelbart kan jeg ikke se nogen løsning, hvis der ikke skal laves to
forskellige sider.

Jeg synes ikke forskellen er så generende, omend det ikke er helt kønt
i NN og irriterende.

Men det er nok den forskel man må leve med, ved at NN 4 ikke fortolker
CSS på helt samme måde som nyere browsere.