NE2 eller Pro@ccess...
Fra : Michael Grønbech Lar~

Dato : 24-05-01 17:59

Hej!
Jeg har til min store glæde og fornøjelse konstateret at jeg skulle have
mulighed for at ADSL omkring den 1/11-2001. Da jeg bor lidt ude på landet,
regner jeg ikke med at andre end TDC byder sig og så må jeg jo 'nøjes' med
det

Problemet er bare, at de har en masse løsninger, men ikke synderlig meget
forklaring til dem. Jeg har her i gruppen set en masse indlæg om NE2 - hvor
læser jeg fx noget om det?

I forbindelse med mit arbejde, har jeg stiftet bekendtskab med Pro@ccess og
Link-løsninger, men de er jo som udgangspunkt forbeholdt virksomheder og er
tilsyneladende også lidt dyrere end de andre løsninger.

Mit behov er ca. 512/512 med fast IP og ingen begrænsninger/sikkerhed i
routeren, da jeg skal køre med egen web- og FTP-server og måske med tiden
også mail-server - hvad skal jeg vælge?

På forhånd tak!

Grønbech

--
Mail: g@g-web.dk
ICQ# 14654731

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 24-05-01 20:39

Hvis du skal have 512 begge veje er pro@ccess dit eneste valg.

--
Mvh. Stefan
Website: http://ghashul.dk/

Fra : Christen Stephansen

Dato : 24-05-01 23:35

> Jeg har til min store glæde og fornøjelse konstateret at jeg skulle
have
> mulighed for at ADSL omkring den 1/11-2001.

Jeg ville vente til efteråret med at spekulere på det. Markedet ændrer
sig lynhurtigt i disse tider, det kan være ADSL er forældet til den tid.

/Christen Stephansen

Fra : Sadat

Dato : 25-05-01 02:00

"Christen Stephansen" <lucifer@jones.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville vente til efteråret med at spekulere på det. Markedet ændrer
> sig lynhurtigt i disse tider, det kan være ADSL er forældet til den tid.

ADSL er kun i udvikling.. vi får om et par år at se forbindelser på 8Mbit /
3Mbit eller sådan noget.. En jeg kender sagde at der er nogle folk som
tester det her i DK.

--
Sadat
Sadat@mail.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-05-01 09:34

"Sadat" <sadat@mail.dk> skrev i en meddelelse
> ADSL er kun i udvikling.. vi får om et par år at se forbindelser på 8Mbit
/
> 3Mbit eller sådan noget.. En jeg kender sagde at der er nogle folk som
> tester det her i DK.

Tja, der har været snakket om shdsl og vdsl, men ingen af dem passer
umiddelbart på de hastigheder du nænver. Kan du uddybe?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 25-05-01 11:21

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:9el5b9$q2q$1@news.inet.tele.dk...
> /
>
> Tja, der har været snakket om shdsl og vdsl, men ingen af dem passer
> umiddelbart på de hastigheder du nænver. Kan du uddybe?

Mon ikke "eller sådan noget" betyder at han er ret usikker på om det er lige
præcis _de_ hastigheder?

--
Jimmy Nielsen

Fra : Ole

Dato : 25-05-01 11:27

Michael Grønbech Larsen <g@g-web.dk> wrote in message
> [...]
> regner jeg ikke med at andre end TDC byder sig og så må jeg jo 'nøjes' med

[ snip]

> Mit behov er ca. 512/512 med fast IP og ingen begrænsninger/sikkerhed i
> routeren, da jeg skal køre med egen web- og FTP-server og måske med tiden
> også mail-server - hvad skal jeg vælge?

Hej

Hvis du vil have fast IP har du kun Proaccess som mulighed, da NetExpress
(endnu) ikke understøtter dette
Hvis du vil have 512/512 har du kun Proaccess som mulighed, da NetExpress
(endnu) ikke tilbyder denne hastighed.

Du kan godt køre web-, ftp- og mailserver via Proaccess med en
standardkonfigureret router.
Hvis du vil en router uden begrænsninger må du købe din egen router, eller
betale TDC for dette, da TDC (endnu) ikke tillader
dig at ændre din routerconfiguration

mvh

Ole

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 25-05-01 11:38

"Ole" <ukendt@anonym.dk> skrev i en meddelelse
<SNIP>

> Hvis du vil have fast IP har du kun Proaccess som mulighed, da NetExpress
> (endnu) ikke understøtter dette

Nej, den helt nye løsning Bredbånd|ADSL fra TDC understøtter også fast IP.

--
Jimmy Nielsen

Fra : Ivar Madsen

Dato : 27-05-01 13:51

<g@g-web.dk> wrote:

> [...]
>regner jeg ikke med at andre end TDC byder sig og så må jeg jo 'nøjes' med

Der er jo længe til, så meget kan nå at ænder sig, det er næsten mere
sikkert at det ænder sig, end det er at det ikke ænder sig, men med
dagens status som udgangspunkt,,,

>Problemet er bare, at de har en masse løsninger, men ikke synderlig meget
>forklaring til dem. Jeg har her i gruppen set en masse indlæg om NE2 - hvor
>læser jeg fx noget om det?

2 tallet er bare noget der bruges på usenettet for at man kan skældne
mellem den gamle ATM løsning, og så den nye ethernet / router baseret
løsning. Den gamle kan du ikke få læger, så være ikke kedaf at du ikke
kan finde noget offecielt fra TDC's side om den, NE2 kan du læse om på
TDC's hjemmesider indtil vider f.eks. www.tele.dk

>I forbindelse med mit arbejde, har jeg stiftet bekendtskab med Pro@ccess og
>Link-løsninger, men de er jo som udgangspunkt forbeholdt virksomheder og er
>tilsyneladende også lidt dyrere end de andre løsninger.

Den er ikke forbeholdt virksomheder, men det er med dem som målgruppe,
hold dig det for øje når der snarkes om P@ ellers risikere du at købe
katten i sækken.

>Mit behov er ca. 512/512 med fast IP og ingen begrænsninger/sikkerhed i
>routeren, da jeg skal køre med egen web- og FTP-server og måske med tiden
>også mail-server - hvad skal jeg vælge?

Med dagens TDC løsninger er det kun P@ der leveres med 512/512, jeg
tror ikke at TDC vil levere den i de ander løsninger, måske skulle det
lige være Bredbånd der giver sig, de har jo fast IP som valgmulighed,
og må være forbredt på at de kunder vil have server stående.
Hvis du vil have 512 i opload, med bredbånd så skal du have 2M i
download med bredbånd, og med NE.

Hvis du kan leve med ikke at have dit eget domæme, men kan klare dig
med et sub-domæne kan du klare dig med en DDNS service som
www.dyndns.dk der logger du på når du kommer online, og logger ud når
du går offline, det kan eneten klare med en browser, eller et program
der gør det, automatisk.

Bredbånd har den fordel at hver computer får egen offentlig IP på
computeren, ikke noget problemmer med NAT.

Fra : Sune Elvig

Dato : 27-05-01 18:59

> Bredbånd har den fordel at hver computer får egen offentlig IP på
> computeren, ikke noget problemmer med NAT.

Nu er jeg forvirret. Hvilke problemer kan jeg få med NAT? Jeg troede at NAT
gav en meget større sikkerhed.

Mvh Sune

Fra : Jimmy Nielsen

Dato : 27-05-01 20:08

"Sune Elvig" <sune.elvig.remove@ecsoft.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg forvirret. Hvilke problemer kan jeg få med NAT? Jeg troede at
NAT
> gav en meget større sikkerhed.

Ja, netop. Det der giver sikkerheden ved NAT kan dog også give problemer.
Når der ingen indgående porte er til en PC er der stor sikkerhed, men nogle
programmer vil heller ikke kunne virke optimalt. Se
http://proaccess.jth.net/program.html for en liste over nogle programmer der
har dette problem.

--
Jimmy Nielsen

Fra : -- kent --

Dato : 27-05-01 19:43

On Sun, 27 May 2001 19:59:06 +0200 in <news:dk.edb.internet.udbydere.xdsl>
Sune Elvig wrote:

>Nu er jeg forvirret. Hvilke problemer kan jeg få med NAT? Jeg troede at NAT
>gav en meget større sikkerhed.

NAT gi'r en meget større sikkerhed....