TDK Bredbånd ADSL med Mobilix-filtre?
Fra : Noller

Dato : 24-05-01 15:33

Ved gør-det-selv-løsningen til Tele Danmarks Brebånd ADSL er det angiveligt
kun det ene telefonstik, skillefilteret er tilsluttet, der efterfølgende kan
bruges til almindelige telefoner.

Mobilix/Orange sælger ekstra distribuerede filtre i "løs vægt" til deres
egen ADSL-løsning.

Vil sådanne filtre fra Mobilix/Orange virke sammen med en Tele
Danmark-løsning for dermed at kunne bruge de "andre" telefonstik?

Hvis det er tilfældet, kan Tele Danmark så have noget imod dette?

Eller er der måske en anden smart måde at spare et teknikerbesøg, hvis man
gerne vil have alle telefonstik til at virke med Tele Danmark ADSL (og ikke
gider at trække kabler)?

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 24-05-01 16:04

Jeg ved ikke om skillefiltre fra mobilix virker - hvis ikke kan denne ikke
helt optimale metode bruges - hvis der er ledere nok i de telefonkabler der
er i huset.

Om man må gøre det selv ved jeg faktisk ikke?

Den første telefonstik i huset tilkobles skillefilleret, her er så en udgang
til henholdsvis telefon og adsl. Hvis man skiller det første telefonstik af,
og sætter indgangslinjen til skillefilteret, kan man så sætte
ledning/ledningerne der går videre til de andre stik i huset til
skillefilterets telefon udgang. Nu har man så kun adsl ved det første stik,
og hvis man er heldig er der 4 ledere i de ledninger der går videre i huset,
disse 2 ekstra kan så bruges til ADSL. Ellers skal der trækkes et nyt
kabel.Der skal dog sættes nye stik op de steder der skal bruges ADSL.

Om det kan gøres smartere ved jeg ikke - det må vi jo se om der er andre i
gruppen der ved

Mvh
Ulrik

Noller <no@mail.com> skrev i en news:9ej5q6$gku$1@news.inet.tele.dk...

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-05-01 21:33

On Thu, 24 May 2001 16:32:41 +0200, Noller wrote:
>Ved gør-det-selv-løsningen til Tele Danmarks Brebånd ADSL er det angiveligt
>kun det ene telefonstik, skillefilteret er tilsluttet, der efterfølgende kan
>bruges til almindelige telefoner.

Ja, hvis du ikke er kreativ og finder indgangs ledningen og forbinder
til indgangen på filteret, og hus kablingen til telefon udgangen.

Eller betaler TDC for at gøre det for dig.

> [...]
>
>Vil sådanne filtre fra Mobilix/Orange virke sammen med en Tele
>Danmark-løsning for dermed at kunne bruge de "andre" telefonstik?

Hvis du gør det, så er du 100% på egen grund hvis der er noget der ikke
virker.

Der er en årsag til at TDC ikke bruger micro filtre, nemlig at man har
oplevet problemer med dem i tests.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : lasse

Dato : 30-05-01 15:06

Detsvære kan lav kvalitets produktet som udbydes af Mobilix ikke køre sammen
med TDC bredbånd ADSl'en

Har forhørt mig, fået at vide, at der vil gå nogle md. så kommer der også
enkelt filtre til TDk løsningen

Steen