skifter i Sæby (Hjørring Amt) 1700 - 1750
Fra : Erik R.N.

Dato : 04-02-05 19:36

Hej
eksisterer der skifter fra byen for den periode?
er der et register over skifterne ? - på nettet ??

--
Erik Reinert Nielsen
www.nogn.dk

Fra : dannebrog

Dato : 05-02-05 14:09

Skifter findes fra Sæby Kbst. 1692-1927 på Mormon-film ved RA.
Og selvfølgelig også originalerne ved LAV - sikkert helt til 1954.

Noget af Sæby sogn hørte dog under Hørbylunds gods. Skifteprot. findes
1740-1805.

Mig bekendt findes ikke noget skifteregister på internettet.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug

--
Slægtsforskning på internet
er netop udkommet, se mere på www.libris.dk

--
Ulrich Alster Klug
København - Denmark

http://www.dk-yeoman.dk
dannebrog@dk-yeoman.dk

Fra : K. Thidemann

Dato : 06-02-05 21:52

On Sat, 5 Feb 2005 14:09:28 +0100, "dannebrog"
<dannebrog@dk-yeoman.dk> wrote:

>Mig bekendt findes ikke noget skifteregister på internettet.

Prøv denne:

http://sql.krabsen.dk/godsskifter/gods_flere_navne.phtml

Indtast kun byens navn (Sæby)

Mvh
K. Thidemann

Fra : dannebrog

Dato : 07-02-05 08:31

Ja, men det er ikke skifter fra Sæby købstad - så vidt jeg kan se?

M.v.h.

Ulrich

Fra : Anker Eriksen

Dato : 07-02-05 23:22