Vejviser 1946
Fra : John Petersen

Dato : 30-01-05 23:23

Hej

Nogen her som ved om der findes et sted på nettet, hvor man kan finde ud af,
hvem der boede på en bestemt adresse på Frederiksberg i 1946 ?

Mvh.

John P.

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 31-01-05 00:51

"John Petersen" <john-petersen@+++webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> ... et sted på nettet, hvor ....

Nej, der må du have fat i et arkiv med KRAKs gaderegister eller
telefonbogen - begge dele forudsætter næsten, at vedkommende havde telefon.

Folketælling 1940 og 1950 er også mulig at få tilladelse til at se.

Ellers er forespørgsel på folkeregister et alternativ.

--
Poul Erik Jensen - www.genealog.dk - www.skolekammeraten.dk
Emnelinien må tilføjes [1234] ved direkte svar for at passere spamcheck.

Fra : Verner

Dato : 02-02-05 23:09

John Petersen <john-petersen@+++webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Nogen her som ved om der findes et sted på nettet, hvor man kan finde ud af,
> hvem der boede på en bestemt adresse på Frederiksberg i 1946 ?

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men på Stadsarkivet København (på Rådhuset)
har de Kraks vejviser mange år tilbage. Her kan du finde hvad du søger.
Ved ikke om det er muligt på nettet.
Verner

Fra : John Drage Thomsen

Dato : 03-02-05 14:29

On Sun, 30 Jan 2005 23:22:37 +0100, "John Petersen"
<john-petersen@+++webspeed.dk> wrote:

>Hej
>
>Nogen her som ved om der findes et sted på nettet, hvor man kan finde ud af,
>hvem der boede på en bestemt adresse på Frederiksberg i 1946 ?

Hos KRAK i Virum har man et "museum" og arkiv med samtlige vejvisere
siden starten i 17et-eller-andet som de frit lader gæster kigge i.

Venligst
John

Fra : Hugh Watkins

Dato : 04-02-05 03:34

"John Drage Thomsen" <sir_john@REMOVEvip.cybercity.dk> wrote in message

> Hos KRAK i Virum har man et "museum" og arkiv med samtlige vejvisere
> siden starten i 17et-eller-andet som de frit lader gæster kigge i.

Krak A/S, Virumgårdsvej 21, 2830 Virum.

now how about persuading them to scan some and put them on line in a virtual
musem?

Hugh W