Niels Sørensen og Mette Christine Jensdatt~
Fra : Sissil Bruun Sørense~

Dato : 26-01-05 08:03

I følge Family Search er Niels Sørensen og Mette Christine Jensdatter fra
Fillerup, Odder sogn, gift 09.11.1860, mine tippoldeforeldre. Er det noen
som vet noe mer om disse personene?

mvh. Sissil

Fra : Kirsten Pedersen

Dato : 26-01-05 11:33

Hej Sissel, - jeg vil godt se efter - har microkort af kirkebogen - det
bliver nok først i aften. vh kirsten

Fra : Sissil Bruun Sørense~

Dato : 26-01-05 19:59

Takk skal du ha! Det setter jeg veldig stor pris på! Vet du hvor langt
tilbake i tid det finnes kirkebøker for dette området?

mvh. Sissil

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 26-01-05 23:24

> [...]
> Fillerup, Odder sogn, gift 09.11.1860, mine tippoldeforeldre. Er det noen

Familysearch giver dig faktisk flere oplysninger om dem:

Niels Sørensen Birth: 1825 Odder, Aarhus, Denmark

Mette Kirstine Jensen:
Birth: 20 JUN 1836 Fillerup, Odder, Aarhus, Denmark

Christening: 24 JUL 1836 Odder, Aarhus, Denmark

Disse er Mettes forældre:
Parents:
Father: Jens Jorgensen Family
Mother: Maren Andersen

Her er to af Mette og Niels' børn:
1. Peter August Sorensen Pedigree
Male

Birth: 09 APR 1861 Fillerup, Odder, Aarhus, Denmark
Christening: 30 DEC 1860 Fillerup, Odder,
Aarhus, Denmark
Death:
Burial:

2. Hellene Sorensen Pedigree
Female

Birth: 21 MAR 1863 Fillerup, Odder, Aarhus,
Denmark
Christening: 31 MAY 1863 Fillerup, Odder,
Aarhus, Denmark
Death:
Burial:

Der et tilsyneladende fire børn yderligere,
men deres oplysninger er ikke offentliggjorte, fordi de har været levende,
da deres families oplysninger blev lagt på Familysearch.

Mvh:Bodil.

begin 666 spacer.gif
M1TE&.#EA"@`*`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````*``H`0 ((A(^IR^T/
$8RL`.P``
`
end

Fra : Sissil Bruun Sørense~

Dato : 28-01-05 21:02

Takk skal du ha for svar og informasjon!
Jeg var nok litt upresis i formuleringen. Jeg ønsker alt som måtte finnes
av informasjon om familien og Fillerup i sin helhet (ser at Søren Olesen tok
den ballen i et annet innlegg). Nils sitt opphav er vanskelig å
identifisere, men Kirsten Pedersen har sendt meg mye informasjon. Jeg har
søkt på nettet selv, men det ser ut til at dere dansker mye lettere finner
fram til den relevante informasjonen.

Sissil

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i melding

Fra : Søren Olesen

Dato : 28-01-05 06:13

Hej Sissil

jeg stoppede lige op da jeg så du søgte oplysninger på fillerup, odder !!

jeg har en tipoldefar som kommer der fra !! har ikke lige dataerne fremme -
men vil vende tilbage

søren olesen - holstebro
soren@fenger-olesen.dk

Fra : Sissil Bruun Sørense~

Dato : 28-01-05 21:04

Hei!

Jeg er veldig interessert i all informasjon du måtte ha om Fillerup. Min
interesse for slektsgransking er ikke bare rettet mot navn på aner, men like
mye rettet mot samfunnet mine aner levde i.

Sissil