Udskrifter fra ArkivalierOnline
Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 24-01-05 23:02

Er der nogen, der ved, hvorledes man får sidehenvisningen til den side man
har kaldt frem med ud på den udskrift man laver af den pågældende side?

Det er lidt "bøvlet" at skulle siddew og skrive den hver gang på udskriften
:(

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Ib Molbech

Dato : 25-01-05 07:30

Hos mig virker det at højreklikke på billedet og vælge blandt de muligheder,
der fremkommer. Jeg kan ikke på stående fod huske ordlyden. Det det virker.
Det er afprøvet.

Mvh
Ib

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 25-01-05 21:26

Hej Ib,

Tak for dit svar, som jeg også havde prøvet, men mit "problem" er, at den
ikke giver hele referencen som filnavn, og den den giver, er faktisk
ubrugelig til senere genfremfinding af den pågælden side :(

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Flemming Udbjørg

Dato : 25-01-05 22:08

> [...]
> ikke giver hele referencen som filnavn, og den den giver, er faktisk
> ubrugelig til senere genfremfinding af den pågælden side :(

Hej Ole.

Jeg har prøvet mig lidt frem - og der er ikke en fuldautomatisk vej. Men der
er en vej, der er nogenlunde brugbar;

Gem den side af kirkebogen du vil gemme - med det filnavn du vil give den.
Men uden at ukke for den åbne side i arkivet.

Når du har gemt filen, går du tilbage til opslaget i arkivet, og
højreklikker på opslaget, og vælger Copy Image Location.

Så går du tilbage til din gemte fil, højreklikker og går ind under
Properties og under fanen Summary. Her indsætter du Image Location
informationen i fæetet Comments, og lukker.

Når du så vil finde denne fil igen i det originale arkiv, går du ind i
filen/Properties/Summary/Comments, og kopierer den streng der står her.
Indæt den i din browsers søgelinie - og så skulle du gerne komme direkte ind
til den rigtige side i kirkebogen.

Jeg har prøvet det af med flere filer - og her virker det. Denne sti fører
direkte til en af de kirkebogssider, som jeg prøvede på:

http://www.arkivalieronline.dk/data/kirkebøger/Aa022/A/003/K01-25-A.Tif

Jeg håber at det også virker for dig - og det er da rimeligt nemt.

/Flemming Udbjørg

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 25-01-05 22:35

"Flemming Udbjørg" <flemming@udbjorg.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.arkivalieronline.dk/data/kirkebøger/Aa022/A/003/K01-25-A.Tif
>
> Jeg håber at det også virker for dig - og det er da rimeligt nemt.

Hej Flemming,

Dit forslag virker, men jeg synes - umiddelbart - det er lidt omstændeligt
(det er ikke din skyld, men producenten af enten ArkivalierOnline eller
ActivetTiff).

Men nu virker det - omend lidt omstændeligt :)

--
Ole P. Bielefeldt
Ry