Mundberg og Bræmer - Kbhvn.
Fra : dannebrog

Dato : 21-01-05 08:32

Min mor har fortalt, at min oldemor skulle have haft en kusine, der var gift
Mundberg (Munberg?) og som boede i Valby i hus sådan ca. 1930-45.

Ved min oldermors sidste barns dåb i 1906, Sct. Marie Kirkesal 1906 er der
to faddere:

Frk. Kirstine Mundberg, Ægirsgade, København, og
Gørtlersvend Kristian Mundberg, Ægirsgade, København.

Er der nogen, der kende disse personer - og evt. den Mundberg, der siden
boede i Valby?

Muligvis var min oldemors kusine født Bræmer og datter af skolelærer i
Sattrup, Østbierk Sogn, Skanderborg Amt, Anders Bræmer (født Rasmussen)
(1817-1894 Kbhvn) og hustru Birgitte Kirstine f. Pedersdatter (1820-1897
Kbhvn).

Skolelæreren havde flg. børn:

Rasmine Bodil Kirstine Bræmer, f. 1840,
Christian Frederik Bræmer, f. 1842,
Peter Nicolai Bræmer, f. 1844,
Marie Pauline Bræmer, f. 1847,
Elsine Kirstine Bræmer, f. 1849,
Andreas Christian Carl Bræmer, f. 1853, død efter 1910.

På min oldemors far side kender jeg endnu ingen fætre og kusiner, men hendes
far var: Husmand og træskomand i Åstrup, Føvling Sogn, Skaberborg Amt,
Clemen Nielsen, f. 1810 i Helstrup, Snejbjerg Sogn, som søn af

Gårdmand Niels Pedersen Wiborg (1750-1814) og Anne Kirstine Frederiksdatter
(1776-1834-).

De havde nogle levende børn, nemlig:

Christian Frederik Nielsen.
Else Nielsdatter,
Helene Nielsdatter,
Peder Nielsen og
Clemen Nielsen.

Det ville være så skægt at få kontakt med efterkommere af skolelærer Bræmer.

Med venlig hilsen

Ulrich

--
Slægtsforskning på internet