Udskrive alt i BK
Fra : Kurt Nielsen

Dato : 18-01-05 13:45

Hej i HG.

Jeg mener det har været oppe før, men jeg kan ikke finde det

Kan man udskrive hele databasen i BK ?

Jeg vil gerne udskrive aller aner til mine børn, og efterkommer af de samme
aner, samtidig vil jeg gerne have udskevet de filer jeg har henvist til.

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 18-01-05 16:48

On Tue, 18 Jan 2005 13:45:26 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi
"Kurt Nielsen" <kurtn@tv.dk> wrote:

> [...]
>aner, samtidig vil jeg gerne have udskevet de filer jeg har henvist til.

Du kan velge anerapporter, men også brukerdefinert rapport og under
tredje flik velge kun kode 86,87 eller 88

se også dansk hjemmeside for BL
http://www.brotherskeeper.dk/

--
Otto Jørgensen
http://home.online.no/~otjoerge/bk/

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 18-01-05 18:08

Otto Jørgensen <otjoerge%øføø%@online.noAWAY> skrev i en
nyhedsmeddelelse:albqu01ep1bkqmgva1gk8vqp1d37giv3ho@4ax.com...

> Du kan velge anerapporter, men også brukerdefinert rapport og under
> tredje flik velge kun kode 86,87 eller 88

> [...]

Hej Otto.

Ved at vælge kode 86,87 eller 88 får jeg da ikke hele databasen vist. ( kun
ca. 140 sider )
Hvis jeg vælget Familier - Serie numre tæller den op til 3207 sider.
Problemet er så, hvis jeg gemmer det som txt fil. er der kun 1347 sider, og
her er kun 7-8 generationer med.

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 18-01-05 18:19

On Tue, 18 Jan 2005 18:07:49 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi
> [...]

>Hvis jeg vælget Familier - Serie numre tæller den op til 3207 sider.
>Problemet er så, hvis jeg gemmer det som txt fil. er der kun 1347 sider, og

Du har aller siste versjonen av programmet? 6.1.35 ?

Her kan være en begrensning, men jeg vet at den er blitt øket
tidligere, men det kan være at du fortsatt overskrider visse grenser.
Jeg antar at du her brukte bare kode 88.
Hvordan blir det hvis du bare bruker kode 86 eller 87 som tar med
mindre detaljer?
Hvor mange personer ligger i databasen?

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 19-01-05 16:06

> [...]
> Jeg antar at du her brukte bare kode 88.
> Hvordan blir det hvis du bare bruker kode 86 eller 87 som tar med

Det hjælper ikke noget, men meningen var jo også at udskrive HELE databasen

> Hvor mange personer ligger i databasen?

Der ligger 7625 personer

Jeg kan vel konstatere at BK ikke kan udskrive hele databasen.
Spørgsmålet er så om der er andre programmer der kan ?

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 19-01-05 18:36

On Wed, 19 Jan 2005 16:05:43 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi

> [...]
>
>Jeg kan vel konstatere at BK ikke kan udskrive hele databasen.
>Spørgsmålet er så om der er andre programmer der kan ?

pussig, jeg får da ut over 10000. Større del ha jeg ikk prøvd

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 19-01-05 18:37

>til.

du har siste versjon ????

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 19-01-05 18:56

> du har siste versjon ????

Jeg har 6.1.34

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 19-01-05 23:35

On Wed, 19 Jan 2005 18:56:08 +0100, in dk.videnskab.historie.genealogi

>Jeg har 6.1.34

skal ta det opp med produsenten, men det fines også andre rapporter
som kan brukes, som vanlig anerapporter.

Den brukerdefinerte for hele databasen vil ta tak i alle personene du
har registrert og kan bli veldig omfattende, spesielt hvis du har
familiemedlemmer som ligger langt ute i familiehierakiet, men de
"vanlige" rapportene vil vær mer den slagne landeveg

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 19-01-05 22:00

"Kurt Nielsen" <kurtn@tv.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg kan vel konstatere at BK ikke kan udskrive hele databasen.
> Spørgsmålet er så om der er andre programmer der kan ?

Det kan du i Family Tree Maker, men du skal være forberedt på, at det
sikkert bliver mange sider papir.

De var måske lette at bruge bogfunktionen i FTM til at lave en slægtbog med,
med automatisk indholdsfortegnelse og indeks over personer i bogen.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Kurt Nielsen

Dato : 19-01-05 22:37

> [...]
med,
> med automatisk indholdsfortegnelse og indeks over personer i bogen.

Hej.

Tak for jeres svar. Jeg vil prøve at kigge på FTM

Mvh. Kurt Nielsen

Fra : Brothers Keeper

Dato : 20-01-05 22:22

> [...]

Lidt frisk at Ole at foreslå FTM.

Naturligvis kan BK udskrive alle personer.

Spørgsmålet er at anvende den rigtige rapport.

For aner kan vælges aner i bogform og for efterkommere kan anvendes
henholdsvis indrykningstavle og bogform.

Endelig kan du udskrive alle personer i udskriften Familiegruppeskema.

Alt afhænger af hvilken form for udskrift du ønsker. Er det en udskrift der
skal anvendes til en slægtsbog, er det bogforms udskrifterne der skal
anvendes.

Er det derimod en udskrift, hvor de enkelte personer skal være på hvert sit
ark papir er det Familiegruppeskemaet.

Er det en registreret version ud anvender, kan der medtage billeder i alle
udskrifterne.

Bedste hilsener fra

Chris Gade Oxholm Sørensen

Besøg web-siden om Brothers Keeper

www.brotherskeeper.dk

Fra : Ole P. Bielefeldt

Dato : 23-01-05 19:48

"Brothers Keeper" <support@brotherskeeper.dk> skrev i en meddelelse

> "Kurt Nielsen" <kurtn@tv.dk> skrev i en meddelelse

>>> www.familytreemaker.dk
>>>

> Lidt frisk at Ole at foreslå FTM.

<snip>
> Bedste hilsener fra
>
> Chris Gade Oxholm Sørensen
>

> Besøg web-siden om Brothers Keeper
>
> www.brotherskeeper.dk

Spørgsmålet gik på, om der var andre programmer, der kunne, og det svarede
jeg blot på.

--
Ole P. Bielefeldt
Ry

Fra : Torleif Haugødegård

Dato : 27-01-05 21:23

> Kurt Nielsenwrote:
[quote:5b0cf5ae5b]Kan man udskrive hele databasen i BK ?

> [...]
> Jeg kan vel konstatere at BK ikke kan udskrive hele databasen.
> Spørgsmålet er så om der er andre programmer der kan ?

Programmet TMG har ingen problemer med
dette. Du kan definere en bokrapport som skriver ut dine barns aner
og samtlige aners etterkommer i 1 operasjon. TMG har også en funksjon
"Fokusgruppe" som f.eks. kan finne alle slektninger til en person
m/ektefeller og lagre denne gruppe med eget navn.
Samtlige TMGrapporter kan studeres ved å laste ned deler av norsk
450-siders brukerhåndbok her: http://www.tha.no/tmg.htm

Torleif Haugødegård

Fra : Otto Jørgensen

Dato : 27-01-05 22:52

On Thu, 27 Jan 2005 20:23:01 +0000 (UTC), in
dk.videnskab.historie.genealogi tha@tha-dot-no.no-spam.invalid
(Torleif Haugødegård) wrote:

> [...]
>m/ektefeller og lagre denne gruppe med eget navn.
>Samtlige TMGrapporter kan studeres ved å laste ned deler av norsk

jeg har heller ikke problemer med BK ? ;)