Forlis på Nordsjælland
Fra : Jan Andersen

Dato : 17-01-05 21:07

Hej

Jeg er på udkig efter et forlis i første halvdel af 1870´erne, der
angiveligt har fundet sted cirka i området Vejby - Blistrup sogne.
Interessen skyldes, at min tipoldemor ikke rigtig kunne stå for en spansk
sømand fra forliset - med min oldemor som resultat. Anna Sofie Larsen, som
hun hed, var født 21. februar 1877, uvist hvor. Hun var dog det meste af sin
barndom bosat i Smidstrup. Kan nogen mon hjælpe mig med det? Kirkebøger og
folketællinger fra det område og den tid, er desværre endnu ikke
digitaliserede på Statens Arkiver Online.

Jan

Fra : Flemming Holm

Dato : 18-01-05 12:45

Hej Jan
På Gilleleje Lokalhistoriske Arkiv har jeg en gang set en bog over
strandinger i området før i tiden. Prøv det arkiv.
Hilsen Flemming 3140

Fra : Jan Andersen

Dato : 18-01-05 17:22

Hu har jeg skrevt til dem.
Tak, Flemming.
MVH
Jan Andersen

Fra : hans poulsen

Dato : 19-01-05 23:49

Hej Jan

Det er muligvis din oldemor, der omtales nedenfor.
Hun kan godt være FØDT den 21. februar 1877 og DØBT 22. april 1877
i Søborg sogn, Holbo herred, Frederiksborg amt.

Søborg sogn ligge øst/sydøst for Gilleleje sogn.

HVIS det ER din oldemor, kan du med meget stor sandsynlighed godt opgive at
finde en spansk romance,
der måtte have givet anledning til din oldemor. Sagen er nemlig den, at
dine tipoldeforældre tilsyneladende
levede i ægteskab, da fødslen fandt sted, og da gælder den såkaldte
PATER-EST-REGEL, der siger, at
ægtemanden betragtes som faderen. Det sikreste er dog lige at kaste et blik
i kirkebogen for at se, hvad
der er noteret dér i forbindelse med fødsel og dåb.

IGI Individual Record FamilySearchT International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

-----

ANNA SOFIE LARSEN
Female

-----
Event(s):
Birth:
Christening: 22 APR 1877 Soborg, Frederiksborg, Denmark

Death:
Burial:

-----
Parents:
Father: SOREN LARSEN Family
Mother: GUNNILD SORENSEN

-----
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the
record. The source records are usually arranged chronologically by the
birth or christening date.

-----
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C220942 1845 - 1880 0048777 Film NONE

Sheet:

-----

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English
approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use
(last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30
http://www.familysearch.org v.2.5.0

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C