Hjælp til tydning
Fra : Ib Molbech

Dato : 11-01-05 17:41

Jeg har lagt et udklip fra en norsk kirkebog fra 1739 ud på nettet. Her:
http://home1.stofanet.dk/molbech/Peter%20Molbech.jpg
Det drejer sig om Jens Molbechs søn, der bliver døbt. En kapacitet har ment,
at hans navn er Peter. Kan det være rigtigt?

Mvh
Ib

Fra : annelise christensen

Dato : 11-01-05 18:58

Hej Ib Molbech.

Det er både og rigtigt. Han er døbt Petter. Med to t'er - måske er det det,
der forvirrer dig.

med venlig hilsen
annelise christensen