Navn på 'plasma-kugler'
Fra : Jes Hansen

Dato : 12-02-05 13:21

Hej!

Hvad er det korrekte navn på de dér sjove glober kan kan købe rundt omkring
(planetarier?) som indeholder noget der ligner 'plasma' når man har tændt
for dem? Det er dem, hvor man kan tiltrække en 'plasma-pølse' rundt ved at
sætte en finger på overfladen og trække den rundt.

Jes Hansen

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 12-02-05 14:47

Jes Hansen wrote:

> [...]
> for dem? Det er dem, hvor man kan tiltrække en 'plasma-pølse' rundt ved at
> sætte en finger på overfladen og trække den rundt.

Hej Jes

Lavalamper?:

http://www.gadgets.dk/product_info.php?cPath=37&products_id=274

Lav din egen mini-lavalampe:
http://www.dnf2004.dk/index2.php?page_id=81

mvh/Glenn

Fra : Jes Hansen

Dato : 12-02-05 15:02

> Lavalamper?:

Nej, jeg tænker på sådan een her:
http://www.bit-tech.net/images/article/95/plas1.jpg

Hvad hedder sådan en?

--
Jes Hansen

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-05 15:28

"Jes Hansen" <adgca6y02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse news:cul288$e2c$1@news.cybercity.dk...

> Nej, jeg tænker på sådan een her:
> http://www.bit-tech.net/images/article/95/plas1.jpg
>
> Hvad hedder sådan en?

Plasma-lampe du kære.

http://www.arngren.net/discolys.html

Mvh
Martin

Fra : Jakob Nielsen

Dato : 12-02-05 15:28

> Plasma-lampe du kære.

Somme tider omtalt som "thunder ball" eller "thunder dome". Om Mel Gibson og
Tine Turner kan ses inde i dem et sted, det ved jeg ikke.

Fra : vidal

Dato : 12-02-05 23:44

Jes Hansen wrote:

> Nej, jeg tænker på sådan een her: