Brændselceller
Fra : Klaus Hebsgaard

Dato : 27-01-05 14:28

Er der nogen steder på nettet hvor jeg kan finde oplysninger om hvordan jeg
bygger min egen brændselscelle?

Jeg er natruligvis klar over at jeg ikke kommer til at bygge et super færdig
produkt, jeg tænker kun på lege forsøg...

Materialet skal naturligvis være gratis.

MVH

Klaus Hebsgaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-01-05 14:41

"Klaus Hebsgaard" <kh@sletdetteingenioer.dk> wrote in message
> [...]
færdig
> produkt, jeg tænker kun på lege forsøg...

http://www.h2industrial.com/ -> Hydrogen and fuel cell products and
components ->

--
mvh/rg. Christian

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 27-01-05 14:49

Klaus Hebsgaard wrote:
> Er der nogen steder på nettet hvor jeg kan finde
> oplysninger om hvordan jeg bygger min egen brændselscelle?

Det kræver at du kan lave keramiske materialer der er
meget tynde, og som nok skal dopes på den rigtige måde
for at det virker.

--
Mvh. Carsten Svaneborg
http://www.softwarepatenter.dk

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 27-01-05 15:15

"Klaus Hebsgaard" <kh@sletdetteingenioer.dk> writes:

> Materialet skal naturligvis være gratis.

Kan du ikke bare købe
http://www.kitsusa.net/phpstore/index.php?action=item&id=367http://www.kitsusa.net/phpstore/index.php?action=item&id=367
eller noget tilsvarende og skille den ad og sætte den sammen?

Den kan endda køre på vand...

Ellers er der nogle studerende herude på DTU der er i samme båd:
http://www.dmek.mek.dtu.dk/

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be/be.html

Fra : fb

Dato : 27-01-05 16:56

hejsa....

der ligger en lille biks i svendborg, der laver dem..... men det er ikke
hverken nemt eller billigt....

http://ird.dk

/F

Fra : Søren H. Nielsen

Dato : 28-01-05 07:43

> [...]
færdig
> produkt, jeg tænker kun på lege forsøg...
>
> Materialet skal naturligvis være gratis.

Hejsa. Anja fra Viden Om har noget af det du leder efter:
http://www.dr.dk/Videnskab/viden_om/Programmer/Julevidenskab+2001/Opskrift/Opskrifter.htm

vh
Søren