doom3 problemer
Fra : PETER DALGAARD

Dato : 13-02-05 11:05

Hvorfor genstarter min puter, Hver gang jeg starter doom3 ?

Jeg køre med en p4 2,6 , 1024 mb ddr ram, g4 ti4200 3d kort ,

Jeg har hentet de nyeste nvidia driver ( Ver. 66,93 ) ,
Godt nok siger mit system at de nye driver ikke er Windows godkendt og mit
system kan
blive usikker , Hvis jeg bruger de nye driver....

Kan det være det, Hvad driver skal man så bruge.........

Og ja , Det er en købe doom3, Ikke en kopi.....

Hjælp mig , Så jeg kan igang med at skyde monster

pd

Fra : Smiley

Dato : 13-02-05 12:57

On Sun, 13 Feb 2005 11:05:17 +0100, "PETER DALGAARD" <peterdalgaard@get2net.dk>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>system kan
>blive usikker , Hvis jeg bruger de nye driver....

Og så spørger du om hvorfor doom 3 restarter din maskine ?

>Kan det være det, Hvad driver skal man så bruge.........

Tja, gå tilbage til en tidligere version, ik'

Fra : Per Nielsen

Dato : 13-02-05 13:14

Smiley wrote:

> Og så spørger du om hvorfor doom 3 restarter din maskine ?

Jeg kører da tit med nvidia drivere der ikke er WHQL certificerede fra
Mickeysoft.....Jeg har aldrig hørt om at det skulle være grunden til at
maskinen restarter. Og jeg kører Doom3 med ikke godkendte drivere uden
problemer.

Fra : Smiley

Dato : 13-02-05 19:10

On Sun, 13 Feb 2005 13:14:26 +0100, "Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>Mickeysoft.....Jeg har aldrig hørt om at det skulle være grunden til at
>maskinen restarter. Og jeg kører Doom3 med ikke godkendte drivere uden

Det er driveren og ike den manglende godkemdelse der gør windows usikker.
Jeg har tit haft det problem med netop nvidia drivere. Nu bruger jeg ati til mit
ati kort. Endnu ingen problemer med drivere.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 13-02-05 18:49

Smiley wrote:

> Og så spørger du om hvorfor doom 3 restarter din maskine ?

> Tja, gå tilbage til en tidligere version, ik'

Du har en sjov måde at svare på, Smiley...
WHQL certificeret eller ej -i den tid certificeringen har eksisteret,
har jeg aldrig været ude for nedbrud pga. ikke-certificerede drivere, så
jeg kan ikke se hvorfor det skulle være årsagen.
Mig bekendt er den advarsel der popper op under installation af en sådan
driver, blot en udmelding fra Micro$oft om at de ikke tager skraldet for
noget som helst, når deres styresystem ikke virker efter hensigten...
Og så tilbage til topic:
Prøv at tjekke cpu-temperaturen -det kan være at spillet får varmet
CPU'en så meget op, at maskinen genstarter. Det kan afhjælpes med en
bedre køler. Det kan også være dine ram bliver for varme???
Har du overclocket maskinen, eller kører den standard hastigheder?
Prøv motherboard monitor til at tjekke temperatur med, og prøv at tjekke
i BIOS, når maskinen genstarter, hvor varm CPU'en så er -der burde det
også være muligt at sætte værdier for hvornår den skal genstarte (altså
ved hvilken temp.)

Håber det nytter...

Mvh. Jakob F

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Smiley

Dato : 13-02-05 20:50

On Sun, 13 Feb 2005 18:48:59 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>har jeg aldrig været ude for nedbrud pga. ikke-certificerede drivere, så
>jeg kan ikke se hvorfor det skulle være årsagen.

Det er heller ikke det jeg skriver vel ?
det er versionen jeg skriver om ik'

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 13-02-05 22:01

Smiley wrote:

> Det er heller ikke det jeg skriver vel ?
> det er versionen jeg skriver om ik'

Det er ikke umiddelbart til at læse, ud fra det du skriver, og da Peter
ikke skrev om det virkede /før/ han installerede de nye drivere, giver
det heller ikke megen mening at fortælle ham at han skal gå tilbage til
de gamle.

/Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-02-05 22:40

PETER DALGAARD wrote:

> Jeg køre med en p4 2,6 , 1024 mb ddr ram, g4 ti4200 3d kort ,
> Jeg har hentet de nyeste nvidia driver ( Ver. 66,93 ) ,

Dét er ikke nødvendigt til det gamle kort. Der er ikke sket noget med
GF4 i _meget_ lang tid.

Mit bedste bud er en ustabilitet et sted i hardware'n. Prøv at teste
dit RAM med memtest86