team speak
Fra : Mathias Jespersen

Dato : 10-02-05 20:29

Hej mig og en af mine venner vil gerne kunne tale sammen i pc-spil.
Vi har begge to mikrofon og jeg har hentet teamspeak 2.
Jeg har hørt at teamspeak kun kan bruges på nettet.
Er der nogen der ved om teamspeak også kan bruges på LAN.

Eller er der et bedre program jeg kan bruge.

Hilsen Mathias

Fra : Steen Gellett

Dato : 10-02-05 20:41

"Mathias Jespersen" <no-spam@numse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der nogen der ved om teamspeak også kan bruges på LAN.
>
> Eller er der et bedre program jeg kan bruge.

Jeg mener at have prøvet det på mit LAN uden problemer, men HUSK : har I
router skal i åbne UDP port 8767 for at det virker.............

Fra : Nicolai

Dato : 11-02-05 10:10

> Hej mig og en af mine venner vil gerne kunne tale sammen i pc-spil.
God plan :)

> Vi har begge to mikrofon og jeg har hentet teamspeak 2.
Ikke dårligt. Det har jeg brugt længe. Lydkvalien er suveræn.

> Jeg har hørt at teamspeak kun kan bruges på nettet.
? Kræver bare en server og en TCP/IP forbindelse.

> Er der nogen der ved om teamspeak også kan bruges på LAN.
Sagtens.

> Eller er der et bedre program jeg kan bruge.

Tja, hvorfor ikke skype - det er så nemt så det næsten er pinligt. Bruger det
dagligt.

Fra : Morten Wulff Nielsen

Dato : 11-02-05 10:29

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sagtens.

> Tja, hvorfor ikke skype - det er så nemt så det næsten er pinligt. Bruger

SVJH, kan skype ikke dele brugere op i flere hold, hvilket er en fordel når
man spiller...

Fra : Nicolai

Dato : 11-02-05 13:41

> SVJH, kan skype ikke dele brugere op i flere hold, hvilket er en fordel når
> man spiller...

"Hej mig og en af mine venner vil gerne kunne tale sammen i pc-spil."

Det burde skype kunne dække :)

Fra : Ding-Dong

Dato : 11-02-05 13:17

Mathias Jespersen skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at teamspeak kun kan bruges på nettet.
> Er der nogen der ved om teamspeak også kan bruges på LAN.

Teamspeak er ganske fortrinligt.....et dejligt program der også virker på
LAN.
Du kan rent faktisk køre serverdelen og clienten på din egen maskine og så
kan folk joine din server.
Såfremt at du sidder i LAN med tilhørende INET så er der heller ingen probs
der. De personer der er på LAN joiner den lokale ip der hører til og de
andre skal så joine på din reelle ip.
Med spilsom hilsen

Ding-Dong