Indsæt venligst CD'en
Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 16:57

Hej.

Jeg har lige købt et nyt spil.

Jeg kan bare ikke spille det, da det bliver ved med at skrive, at jeg skal
indsætte CD'en i CD-rom drevet, når jeg starter spillet.

Jeg kan heller ikke længere spille mine 2 øvrige spil på computeren, da den
ligeledes skriver dette eller, at jeg skal indsætte den korrekte CD i
drevet. Men det hjælper ikke. Den skriver stadig det samme.

Jeg kan dog ikke isolere, om det er pga. det nye spil eller noget der er
opstået efter min søn har været på nettet.

Mit spørgsmål går på, om der er nogle, der har et bud på en årsag og endnu
mere en løsning.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 03-02-05 18:40

Michael Sørensen wrote:

> Mit spørgsmål går på, om der er nogle, der har et bud på en årsag og endnu
> mere en løsning.

Til en start, så ville det hjælpe gevaldigt, hvis du oplyste hvilke spil
det drejer sig om, og hvilket styresystem du bruger. Så er der lidt mere
at gå efter, og så kan det ske der kommer nogle forslag på bordet :)

Mvh. Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-02-05 19:59

Uncle Evil@home wrote:

> Til en start, så ville det hjælpe gevaldigt, hvis du oplyste hvilke

Du har ikke bestået dit brevkursus i tankelæsning endnu?

Til Michael: Gruppen er fyldt med kloge hoveder, de skal bare have lidt
at arbejde med

Fra : Ukendt

Dato : 03-02-05 21:04

> Du har ikke bestået dit brevkursus i tankelæsning endnu?
>
> Til Michael: Gruppen er fyldt med kloge hoveder, de skal bare have lidt
> at arbejde med

Tak til begge Jeres svar.

Det er selvfølgelig min fejl, at jeg ikke fik sendt ordentlige og
tilstrækkelige oplysninger. De kommer nu her med nye oplysninger, der evt.
også forklarer problemet.

Jeg har lige købt Football Manager 5 (FM5) i dag.

De 2 øvrige spil, jeg snakkede om ikke virkede, var en fejl. De virker igen.
Om det er pga. en genstart eller andet vides ikke, men nu er der kun FM5,
der ikke virker.

Jeg kører med Windows XP Home og Pro (Jeg har både prøvet spillet på min
stationære med førstnævnte styresystem og min bærbare med sidstnævnte
styresystem).

I mellemtiden ahr jeg ligeledes afprøvet min lillebrors udgave af FM5 på
begge mine maskiner. Der kan spillet sagtens startes.

Efter at dels at have startet spillet med min brors CD-skiver i drevet og
dels have testet min og hans CD-skive på både min stationære og bærbare,
begyndte jeg at undre mig meget og ledte mere intenst på spillets udviklers
hjemmeside (Det er SiGames, der udvikler spillet).

Her fandt jeg noget meget interessant. Se linket nedenfor. Nøjagtig samme
problem, som jeg får.

Jeg har også fundet ud af, at jeg sagtens kan starte og spille spillet, når
jeg har installeret spillet. Det er først, når jeg kører en officiel patch,
at jeg ikke længere kan. Dog kan jeg stadig med min broders CD-skive.

http://www.sigames.com/sibase.php?type=view&id=136

Ifølge nedenstående link kan det skyldes, at forhandlere (ubevidst) har
solgt mig en falsk udgave af spillet.

Jeg er ved at følge op på det.

/Michael Sørensen

Fra : Ivan [7100]

Dato : 03-02-05 21:49

> http://www.sigames.com/sibase.php?type=view&id=136
>
> Ifølge nedenstående link kan det skyldes, at forhandlere (ubevidst) har
> [...]

Skriv udviklerens foklaring ud, gå ned i butikken hvor det er købt og bed
dem verificere histrien/cd´ens ægthed.....

Man har jo før hørt om forhandlere som af vanvare har solgt kopier uden at
vide det, selvom de var indkøbt gennem regulære kanaler....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-02-05 21:26

Michael Sørensen wrote:

> Mit spørgsmål går på, om der er nogle, der har et bud på en årsag og
> endnu mere en løsning.

megagames.com or gamecopyworld.com har nogle no-cd patches, så man ikke
længere skal have den cd i. Der er ikke noget ulovligt [1] ved at bruge dem
når du har originalen.

[1] Debat om dette er OT her.