HL2 - Steam, problemer med at oprette acco~
Fra : sardo@nospam.dk

Dato : 30-01-05 01:13

Hej NG,

Har købt HL2 på dvd idag (igår er det vel efterhånden).
Er alene hjemme, og havde glædet mig til at se på det højt
berømmede HL2.
Men jeg kan &%#&#&#&%¤#%#&%# - ndme ikke få lov at oprette en account
hos Steam, hvilket åbentbart er en forudsætning selvom man evt. kun
ville spille singleplayer.
Jeg kommer til det punkt hvor man kan lave et "hemmeligt" spørgsmål
hvis man har glemt sit password, og så kommer der en lang grim
fejl-meddelelse:

SteamProcessCall(CreateAccount)(0xab003,0x1ebfc04,0x1ebfd0c) failed
with error 200: Connection Reset, WinSock Error 10054 "Connection
reset by peer"

Som jeg ikke har den fjerneste anelse om hvad betyder. Jeg har så
været inde på www.steampowered.com og se på support og på forums
osv. men der er ikke rigtig nogen der har mit problem. En søgning på
google på fejlmeddelelsen gav nogen hits, (også på steams forum -
men de var slettet igen?) men det var kun spørgsmål - ingen
løsninger.

Jeg har prøvet at slette clientregistry.blob
Jeg har kørt et program der hedder winsockxpfix.exe
Jeg har kørt lspfix.exe
Jeg har genstartet computeren
Jeg har lukket for XP firewall
Jeg har lukket for antivirus
Jeg har koblet mig direkte på ADSL modem uden router
Jeg er ved at blive vanvittig.

Er der nogen der har haft tilsvarende problem? Og som fandt en
løsning? Jeg tror ikke at det er fordi serveren er optaget? Men jeg
ved det selvfølglig ikke.
Når jeg er på steams forumsider kører det helt vildt langsomt? Gør
det også det for andre, eller er det bare mig der har et problem
generelt med Steam? Jeg får fine hastigheder på diverse testsites
(4MB - men kun frem til 1. maj

Jeg er så pisse sur, det kan ikke være rigtigt at man køber et nyt
spil og så skal man bruge 3 timer på at sidde og lede efter
informationer på internettet for at kunne starte spillet?
Det er sådan nogen man forventer at skulle med piratkopierede spil
når man sidder til et LAN party som 14 årig og skal have et spil
igang. Men sku da ikke nu - godt oppe i 30erne og med et fuldt lovligt
spil på skrivebordet.

For fanden da....
Thomas

ps. har skrevet til support, nu får vi se hvornår de vender tilbage.
Øv.

Fra : Casper Bang

Dato : 30-01-05 08:53

> [...]
> når man sidder til et LAN party som 14 årig og skal have et spil
> igang. Men sku da ikke nu - godt oppe i 30erne og med et fuldt lovligt

Ja, det er irriaterende når det ikke virker med det samme.
Men tro mig - det er tiden værd! Det er noget nær det fedeste spil jeg har
prøvet...

Jeg havde ikke selv nogle problemer med at starte det i sin tid - så mon
ikke det bare er steam servere der har et midlertidigt problem?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-01-05 10:23

<sardo@nospam.dk> wrote

> (...) jeg kan &%#&#&#&%¤#%#&%# - ndme ikke få
> lov at oprette en account hos Steam, hvilket åbentbart er
> en forudsætning selvom man evt. kun ville spille
> singleplayer.

Der er tilsyneladende en række authentication servere der er gået ned
Problemet er spredt udover Europa, USA, Hong Kong

- Peter

Fra : sardo@nospam.dk

Dato : 31-01-05 12:49

Så kom jeg på søndag eftermiddag.
Og det er et sejt spil - ingen tvivl om det.
Meget stemningsfyldt og utroligt detaljeret.
Og så er jeg stadig kun lige begyndt.

Men jeg syntes stadig at det var en dårlig oplevelse i starten. Øv.
Ok fair nok, nogen servere var nede, men hvis der er risiko for det,
burde spillet have indbygget en alternativ rutine, så man kan spille
singleplayerdelen alligevel. Det kan være at sikkerheden så må
slækkes lidt, men tvivlen må komme kunden til gode. Det kan da ikke
være rigtigt at jeg med et købt spil er dårligere stillet end de
spillere der sidder med en cracket version? Og forhåbentligt er det
ikke så tit serveren er nede, at det ville blive aktuelt med den
alternative rutine særlig tit.
Men jeg er formildet nu Det er et meget lovende spil

Thomas