Diablo vs. Diablo II
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-01-05 23:37

Greetings!

Kan det passe at der ingen 'Stash' er i Diablo?

Og hvordan virker 'Spell Book'?

Savner desuden mulighed for at løbe, for at stå stille under kamp og
for at se de items der ligger rundt omkring.

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 27-01-05 02:13

Jesper G. Poulsen wrote:
> Greetings!
>
> Kan det passe at der ingen 'Stash' er i Diablo?

Nej, jeg mener bestemt at der også er et stash i D1 -men det er godt nok
mange år siden jeg sidst har spillet det, så du må ikke hænge mig op på det.

> Og hvordan virker 'Spell Book'?

Hmm... fisk? (eller: som sagt, det er mange år siden, og hukommelsen
svigter lidt...)

> Savner desuden mulighed for at løbe, for at stå stille under kamp og
> for at se de items der ligger rundt omkring.

At løbe, samt at se items der ligger på jorden, var funktioner der først
kom med i 2'eren -stå stille under kamp mener jeg også ligger på shift i
1'eren, men det må du kunne se i options
Jeg er dog sikker på at der kan findes en trainer eller lignende, der
kan afhjælpe problemet.
Prøv at søge efter "diablo 1 trainer" eller "diablo 1 mod"

Mvh. Jakob F.

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 27-01-05 11:53

Iøvrigt:

http://www.lurkerlounge.com/content/view/751/110/

-der skulle det vel være muligt at få svar :)

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 12:30

Uncle Evil@home wrote:

> http://www.lurkerlounge.com/content/view/751/110/

Takker - jeg vidste ikke hvad jeg skulle søge på...

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 27-01-05 13:33

Jesper G. Poulsen wrote:

> Takker - jeg vidste ikke hvad jeg skulle søge på...

Jeg gik ind via www.Battle.net og ledte efter Diablo -Blizzard henviser
selv til den side jeg linkede til.
Men ellers, så er "guide", "FAQ", "Walkthrough", "Support" osv. sammen
med spillets navn, altid et godt sted at starte :) (uden " ")

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 13:41

Uncle Evil@home wrote:

> "guide", "FAQ", "Walkthrough", "Support" osv. sammen med spillets
> navn, altid et godt sted at starte :) (uden " ")

Jeg søgte på 'Diablo' og fik _alt_ om Diablo II

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 27-01-05 13:47

Jesper G. Poulsen wrote:

> Jeg søgte på 'Diablo' og fik _alt_ om Diablo II

Hehe, ja, så er det altid godt at finde producentens hjemmeside istedet.
Eller søge på "diablo 1" -det burde da virke, har godt nok ikke prøvet
det, men i citationstegn burde det da fungere.
Nå, men nu har du jo fundet det du skal bruge.
God fornøjelse :)

/Jakob

--
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 14:28

Uncle Evil@home wrote:

> nu har du jo fundet det du skal bruge. God fornøjelse :)

Tak-tak... Det er nu rart at få lidt first-hand baggrundsviden om
Tristram, Wirt's Leg, Cain og Griswold.

Fra : Devast8or

Dato : 27-01-05 17:39

Uncle Evil@home wrote:

> Nej, jeg mener bestemt at der også er et stash i D1 -men det er godt
> nok mange år siden jeg sidst har spillet det, så du må ikke hænge mig
> op på det.

Det er jeg ret sikker på der ikke er.

> Hmm... fisk? (eller: som sagt, det er mange år siden, og hukommelsen
> svigter lidt...)

Tja samme her :)

> At løbe, samt at se items der ligger på jorden, var funktioner der
> først kom med i 2'eren -stå stille under kamp mener jeg også ligger
> på shift i 1'eren, men det må du kunne se i options

Jeg mener at muligheden for at se alt hvad der ligger på jorden kom med i
Hellfire, jeg kan ikke huske mht. til at løbe. Men shift for at stå stille
mens du angriber har du ret i - men jeg mener at det forringer din attack
rating grusomt.

> Jeg er dog sikker på at der kan findes en trainer eller lignende, der
> kan afhjælpe problemet.
> Prøv at søge efter "diablo 1 trainer" eller "diablo 1 mod"

Ja der findes da vist nogle stykker, men kan desværre ikke huske nogle
navne.

Devast8or

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 28-01-05 22:19

On Thu, 27 Jan 2005 17:39:15 +0100, "Devast8or"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> Jeg mener at muligheden for at se alt hvad der ligger på jorden kom med i
> Hellfire,

Ja, men kun hvis man spiller som Monk, da man skal bruge dennes
Search-skill.

> jeg kan ikke huske mht. til at løbe.

Udenfor dungeons løber man (eller rettere, går kapgang) automatisk,
men resten af tiden kan man stadig kun gå.

Venligst
Thomas

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 27-01-05 10:52

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

> Greetings!
>
> Kan det passe at der ingen 'Stash' er i Diablo?

Hvis du mener den der kiste, der er i 2eren, så jo: Man kan bare smide
tingene i byen (Tristram?), der bliver de liggende... så vidt jeg husker...

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 27-01-05 17:42

On 27 Jan 2005 09:51:52 GMT, Vinnie Boombatz
<spamspamspam@eggsandspam.spam> wrote:

> Hvis du mener den der kiste, der er i 2eren, så jo: Man kan bare smide
> tingene i byen (Tristram?), der bliver de liggende... så vidt jeg husker...

Ja, men det gælder vist kun i single player.

Venligst
Thomas

Fra : Tjalfe

Dato : 27-01-05 18:23

> Kan det passe at der ingen 'Stash' er i Diablo?
Ja, det passer.

> Og hvordan virker 'Spell Book'?
Alle tre figurer i Diablo I kan kun de samme spells. Du kan sætte F1-F8 op
som genveje ligesom i Diablo II (tryk 's' og sæt curseren henover i spell og
så F1-F8). De forskellige formularer har vistnok 15 levels, som du lærer ved
at købe/finde spellbooks og højreklikke på dem. De har naturligvis nogle
level krav som du skal opfylde

> Savner desuden mulighed for at løbe, for at stå stille under kamp og
> for at se de items der ligger rundt omkring.
Du kan ikke løbe i Diablo. Jeg tror at du kan se ting på jorden ved at
trykke 'alt' ligesom i Diablo II, hvis du henter den nyeste patch fra
Blizzard (forbind til Battle.net for at få patchen). Ellers skal du have fat
i udvidelsen Hellfire (som så tilgængæld ikke kan spilles over Battle.net)

Møs
Tjalfe

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-01-05 20:45

Tjalfe wrote:

> Blizzard (forbind til Battle.net for at få patchen). Ellers skal du

Jeg kunne ikke connecte til battle.net. Tilgengæld fandt jeg den på
Blizzards ftp-server

Jeg har i skrivende stund ikke afprøvet den endnu...