Svar til Knud Larsen (Re: De søde Radikale~
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 13-02-05 22:45

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
news:cu5brg$1088$1@news.cybercity.dk...
> NB - Man kan godt forstå, at en arketype Radikal som CRL, - og andre
> lignende, (med den typiske fortale for højere ulandshjælp, flere
> indvandrere, og lavere eller ingen straffe),

Du forsøger at indfange essensen af, hvad en radikal kernevælger er, og
gengiver så tre holdninger, som du mener, jeg repræsenterer.

Men underligt nok har du fuldstædig misforstået mine holdninger på de tre
områder, du omtaler, selvom de da må forventes at være ret essentielle for
vores uenighed.

- Jeg har ikke en målsætning om, at der skal flere indvandrere til Danmark
eller for antallet af indvandrere i Danmark i det hele taget. Mit mål er, at
reglerne for, hvornår man kan indvandre til Danmark, er rimelige. Dette mål
har kort og godt intet med antallert af gæster til festen at gøre, men er
udelukkende et spørgsmål om dørens udformning. Måske er det netop en af de
essentielle forskelle mellem mig og Dansk Folkepartis vælgere, at jeg ikke
har nogen mening om antallet af indvandrere - derimod har jeg en mening om,
hvordan man skal kunne indvandrere hertil. Sidstnævnte findes også hos
DF'ere, men her udelukkende som en konsekvens af, at man ønsker færre
indvandrere.

- Jeg har ikke en målsætning om at ulandshjælpen skal forøges - jeg husker
faktisk ikke at have skrevet noget om dens størrelse på noget tidspunkt, og
har i det hele taget ikke skrevet ret meget om ulandshjælp i det hele taget,
da det ikke er et emne, jeg interesserer mig voldsomt for.

- Jeg har heller ikke talt for lavere straffe - og da slet ikke INGEN
straffe. Det forstår jeg slet ikke, hvor du har fra. Jeg er imod, at man
straffer folk for at hævne sig, og uden at skele (ret meget) til den
kriminalpræventive effekt. Men at det skulle være det samme som at tale for
lavere straffe, har jeg svært ved at se. De to ting befinder sig reelt på
helt forskellige niveauer.

Jeg mener i øvrigt heller ikke at have læst eller hørt noget om, at de
Radikale skulle gå ind for flere flygtninge eller lavere straffe. Så
spørgsmålet er nu: Ved du slet ikke, hvad radikal politik går ud på, siden
du kan misforstå dette så meget?

Fra : T. Liljeberg

Dato : 14-02-05 00:25

On Sun, 13 Feb 2005 22:45:04 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>har kort og godt intet med antallert af gæster til festen at gøre, men er
>udelukkende et spørgsmål om dørens udformning.

Du har ikke gjort dig nogen tanker om, hvor mange deltagere
festlokalerne kan rumme, før køen ved toiletterne bliver uudholdelig?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-02-05 10:37

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

Danmark

> Du har ikke gjort dig nogen tanker om, hvor mange deltagere
> festlokalerne kan rumme, før køen ved toiletterne bliver uudholdelig?

Har du?

Fra : T. Liljeberg

Dato : 16-02-05 15:00

On Mon, 14 Feb 2005 10:37:29 +0100, "Christian R. Larsen"
<crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Har du?

Ja, men det har du tilsyneladende ikke.
Det er også et problem, hvis for mange af festdeltagerne ikke kan
bidrage til at betale for maden og baren. Efterhånden bliver det en
dyr fornøjelse for de betalende gæster.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 15:08

> Ja, men det har du tilsyneladende ikke.
> Det er også et problem, hvis for mange af festdeltagerne ikke kan
> bidrage til at betale for maden og baren. Efterhånden bliver det en
> dyr fornøjelse for de betalende gæster.

Når jeg inviterer til fest, så betaler jeg..
Ellers kalder jeg det for et sammenskudsgilde.

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 16-02-05 16:27

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Når jeg inviterer til fest, så betaler jeg..
> Ellers kalder jeg det for et sammenskudsgilde.

Men du er vist heller ikke hverken CRL eller medlem af Det radikale
Højre.
--
Per Erik Rønne

Fra : T. Liljeberg

Dato : 16-02-05 19:09

On Wed, 16 Feb 2005 15:07:35 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Når jeg inviterer til fest, så betaler jeg..

Og de uinviterede gæster, der dukker op, hvordan klarer du det? Hvad
gør du med gæster, der ikke går hjem når festen er forbi?

>Ellers kalder jeg det for et sammenskudsgilde.

Jeg har da flere gange hold fest med venner, hvor vi alle bidrager
tila t betale for leje af festlokaler, mad, servering, bar, osv.

Men hvis vi nu skal holde os til analogien, så er det netop mest
rimeligt at sammenligne med et sammenskudsgilde. Og det er altså et
problem, hvis for mange gæster dukker op uden at bidrage til
omkostningerne.

Fra : Allan Riise

Dato : 16-02-05 19:11

> Og de uinviterede gæster, der dukker op, hvordan klarer du det?

Lader være med at lukke dem ind!

> Hvad
> gør du med gæster, der ikke går hjem når festen er forbi?

Finder en madras frem.

> Jeg har da flere gange hold fest med venner, hvor vi alle bidrager
> tila t betale for leje af festlokaler, mad, servering, bar, osv.

Det er et sammenskudsgilde i mine øjne.

> [...]
> rimeligt at sammenligne med et sammenskudsgilde. Og det er altså et
> problem, hvis for mange gæster dukker op uden at bidrage til

Næ, så må der bare drikkes lidt mindre og spises lidt mindre.
Der er stadig musik og hygge.

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-02-05 01:20

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]

> Finder en madras frem.

> Det er et sammenskudsgilde i mine øjne.

> Næ, så må der bare drikkes lidt mindre og spises lidt mindre.

Og hvis nogle af de ikke-betalende gæster slet ikke er interesseret i musik,
eller i det du forstår ved dansk hygge?

Så bruger du måske Chaucers ( år 1392) råd: "Either you must let him
carouse, or you must carry him out of your house"

Fra : T. Liljeberg

Dato : 17-02-05 03:39

On Wed, 16 Feb 2005 19:10:35 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Lader være med at lukke dem ind!

Er du blevet DF'er?

>Finder en madras frem.

Uanset hvor mange, der er tale om?

>Det er et sammenskudsgilde i mine øjne.

Fint nok, ingen grund til at diskutere om det hedder det ene eller det
andet. Vi taler om samme ting.

>Næ, så må der bare drikkes lidt mindre og spises lidt mindre.

OK< bare vi er klar over det - vi skal alle have mindre, så vi kan
feste med de uinviterede gæster, der ikke kan bidrage til festen.

>Der er stadig musik og hygge.

Glemte jeg at sige, at disse gæster aldeles ikke bryder sig om den
musik du og dine andre gæster gerne vil lytte til?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 18-02-05 10:00

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

Dette

> Ja,

Godt. Fortæl fortæl.

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-02-05 12:09

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message
> "T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Godt. Fortæl fortæl.

Vi kunne forsøge denne model, fra interview med David Gress i info:

"Fremmedangst og racisme ligger i den grad i forlængelse af vores alt for
generøse ydelser: På grund af dem, og fordi vi får problemer med at
finansiere dem i fremtiden, er vi jo bange for, hvad vi mister. I
virkeligheden burde de borgerlige partier åbne grænserne for at bevise, at
velfærdsstaten er inkompatibel med indvandring, og tvinge venstrefløjen til
enten at kræve grænserne lukket igen eller tage sin sociale politik op til
overvejelse.«

Desværre ville det jo ramme en masse uskyldige (og de svageste) mennesker,
ellers ville det da være værd at overveje?

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-05 16:17

> [...]

> Desværre ville det jo ramme en masse uskyldige (og de svageste) mennesker,
> ellers ville det da være værd at overveje?

Modellen passer da ellers glimrende med CRLs og hans Radikale Højre, som
jo netop går ind for fornyet masseindvandring, og afvikling af
velfærdssamfundet.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-02-05 18:00

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Modellen passer da ellers glimrende med CRLs og hans Radikale Højre, som
> jo netop går ind for fornyet masseindvandring, og afvikling af
> velfærdssamfundet.

Det er rigtigt, men Marianne J. vidste jo godt, at hun ikke havde over 50% i
Folketinget, som hun selv brugte som undskyldning for ikke at svare på
spørgsmål om Rad's max 42% topskat forslag.

Hun og hendes hævder jo, at det vil blive en stor fordel, at De Kreative
bliver styrtende rige, for så kan de ansætte alle de fattige. Og jo flere og
jo hurtigere vi får flere nye ind, jo hurtigere må vi indføre de lave
rigmandsskatter.
Men, det skulle iflg hende være en fordel for de lavtlønnede at kunne komme
i huset hos hende og de andre Kreative.
Man talte iøvrigt om på "Mediemagasinet" i dag, hvor mærkeligt det var, at
ingen gik i kødet på Jelved, hun fik lov at ævle om håndtasken og andet fis,
mens konsekvenserne af R's fuldstændig urealistiske økonomiske politik ikke
blev gennemgået. Det var virkelig en valgkamp som taget fra Anders And,
eller Se og Hør, de fleste af vores journalister er ikke noget at skrive
hjem om. De kan ikke lide at tale om tal, som man også kommenterede i
Mediemagasinet, så det bliver i stedet noget om håndtasker - Jelveds eller
Gucci-tasken, og om fipskæg og andet skæg, rent personfnidder.

Fra : Per Rønne

Dato : 18-02-05 19:58

> [...]

> Mediemagasinet, så det bliver i stedet noget om håndtasker - Jelveds eller
> Gucci-tasken, og om fipskæg og andet skæg, rent personfnidder.

Ja, nogle flere cand.polit.er burde tage den journalistiske
efteruddannelse.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-02-05 00:57

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> områder, du omtaler, selvom de da må forventes at være ret essentielle for

Mon dog, men det er da muligt, at du har ret. Dog så længe du morer dig med
dit evindelig DF pladder, så må jeg jo også forsøge at irritere dig lidt,
"noget for noget", som en hvis herre siger.

> [...]
> hvordan man skal kunne indvandrere hertil. Sidstnævnte findes også hos
> DF'ere, men her udelukkende som en konsekvens af, at man ønsker færre

I modsætning til en festdør, hvor det højst kan påvirke, hvor mange der
komme ind pr minut, så betyder en bredere grænsedør, at der kommer *flere*
ind, og det siger de Radikale er en fordel. Her til aften på Deadline sagde
Jelved i samme sætning, noget med det vigtige i flere "kreative" til landet
og væk med 24 års reglen. Hun mener åbenbart det især er "kreative" fra
landsbyerne i Tyrkiet og Marokko, som bliver "sammenført" via giftermål. Og
R siger at "det er ikke antallet der betyder noget" det er kun
"integrationen", - hvis trylleordet har virket på nogle af de indvandrere,
der ER kommet, så betyder det pr definition at vi kunne tillade 100.000 pr
år at komme ind af den brede dør, vi ville så blive mere "mangfoldige", og
det giver nærmest pr automatik store fordele. Nu er der jo intet der tyder
på, at denne meget omtalte "integration", på den måde som fx R havde regnet
med, kommer til at finde sted i den fremtid, vi kan overskue. Men så
neddrosler vi bare kriterierne for begrebet "integration", - efterhånden et
helt meningsløst ord, IMO.
Til din information, så er det ikke kun Dansk Folkeparti, der mener vi må
begrænse indvandringen, ellere rettere, fastholder den begrænsning, vi har
nu, tre partier, som du nok ikke kender: Venstre, Konservative og
Socialdemokraterne, mener det også. Og det rager mig stadig en papskid hvad
DF mener eller ikke mener, bortset fra når det indvirker negativt på
nydanskeres motivation for at komme ind i samfundet. Du er da fuldstændig
obsessed med Dansk Folkeparti, er du ved at skifte fra R, de har sikkert
brug for nyt blod dér?

Men jeg tager til efterretning, at du vil gøre grænsen mere åben, men ikke
er specielt interesseret i konsekvenserne. det er godtnok typisk radikalt,
må jeg indrømme, - så selv om du evt. ikke er medlem, så ville du på det
område have ramt plet mht Radikal tankegang.

> [...]
> taget,
> da det ikke er et emne, jeg interesserer mig voldsomt for.

OK, men det har partiet R.

> [...]
> for
> lavere straffe, har jeg svært ved at se. De to ting befinder sig reelt på

Man straffer altid, *også* for at hævne sig som samfund, så private ikke
skal gøre det, det er en del af skiftet fra klanvælde til fælles civilt
samfund, - men jeg ved godt du beundrer familiestrukturerne i
klansamfundene, det er da også OK.
Hvis højere straffe altid pr definition er af det onde, - og vi er jo
milevidt, fra de fleste andre lande mht strafhøjde, også dit vidunderlige
Canada - så må lavere straffe vel som konsekvens heraf, være nogen man bør
gå ind for? Eller ligger strafhøjden tilfældigvis lige præcis hvor den bør
ligge?

> [...]
> Radikale skulle gå ind for flere flygtninge eller lavere straffe. Så
> spørgsmålet er nu: Ved du slet ikke, hvad radikal politik går ud på, siden

Nej, de går nok ikke ind for flere flygtninge, kun for at vi skal give asyl
til flere. Jeg mener nu også, de går ind for flere kvoteflygtninge.
Sikkert heller ikke for lavere straffe, kun at straflængden sættes ned, og
at der skal være større retssikkerhed for de kriminelle, hvilket sikkert er
helt fint, afhængig af hvad de havde tænkt sig.

Jeg har bare set på, hvad de mange kommentatorer har sagt under valgkampen,
men jeg må indrømme, at da jeg hørte M. Jelved på Deadline i aften, så blev
jeg i tvivl om *hvad* det egentlig er, deres politik er. Det lød som 500
kubikmeter varm luft, alt sammen noget med holdninger og processer, som om
bare det at være globalist og ønske sig "en verden uden grænser" (sætning
fra et interview) og gå ind for "mangfoldighed" vil ændre hele den
materielle politik, og gøre Danmark til et konkurrencedygtigt land. Jeg
følte med hende, og kunne gætte hvordan hun *måtte* slutte sætningerne med
noget vagt uld, - der var ikke meget kød på det får. Men retfærdigvis plejer
hun vist ikke at være SÅ valen, selv om klippet fra deres valgvideo viste
noget lignende vag snak fra hendes side.

De kan være glade for, at deres politik ikke skal prøve virkelighedstesten,
så ville nok igen 50% af vælgerne stå af. Men det bliver et sjovt parti at
være medlem af, minimum indtil næste valg, måske skulle man melde sig ind,
der må være mange gode fester forude, og så den herlige tanke, at man er
"Eliten fra Minefeltet" og fremtidens håb og jordens salt, og allervigtigst:
man er meget finere og følsommere, end folk fra de materialistiske partier.
Den kombination kan ikke slås af noget andet parti.

Men jeg skal prøve at holde lidt øje med hvad de siger - hvis de siger
noget - konkret mht de tre kerneområder: ulandspolitik, indvandrere, og
retssikkerhedspolitik, - plus selvfølgelig "flere penge til de rige"
politiken. Jeg burde have stemt på dem, da vi her- so far - i
husstandsindtægt ligger over Radikal-grænsen for hvornår pengene i kassen
klinger. Men da vi desværre ikke er i tyverne mere, så kunne man risikere at
ryge ned på LO-niveauet, og det ville ikke være morsomt, hvis fruen med
håndtasken havde fået boligskatten hævet med fx 25.000/år, den ville så
forblive deroppe mens arbejdsindkomsten gik ned. Lidt sjovt iøvrigt, at fru
Jelved har snuppet håndtasken som logo/symbol, fra mrs Thatcher, men det
giver jo god mening på det økonomiske område.