Torninger - Tør hun?
Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 13:00

I EB kunne jeg læse at Torninger har gode fornuftige holdninger til sagerne.

(...)

Hun er højre-socialdemokrat og ser Socialdemokraternes rolle som et
middelklasse-parti med et godt blik for de svages rettigheder. Hun er
medforfatter på bogen 'Forsvar for fællesskabet', hvor især afsnittet om
udlændingepolitikken fik integrationsminister Bertel Haarder (V) til at
ligne en radikal kernevælger. Der var skruet helt op for blusset med krav om
ikke at give de fattigste indvandrere adgang til Danmarks hellige haller,
forbud mod fætter-kusine-ægteskaber etc. Bogen, som også bl.a. Morten
Bødskov og LO's næstformand, Tine Huggenberger Aurvig, er medforfattere til,
blev dog aldrig det store hit, den var tænkt som. Den kom, poppede op, og så
døde den igen.

Den skal dog nok blive genoplivet, når S skal tage stilling til en kommende
partiformand. Det samme skal Helle Thorning-Schmidts udtalelser om
efterlønnen - den mener hun skal udfases - ligesom hun tidligere har stillet
spørgsmålstegn ved folkepension til alle.

Hun har også markeret sig som hardliner i forhold til dansk deltagelse i
Irak-krigen - Helle Thorning-Schmidt mener, at Danmark skal blive - og så
har hun med sin EU-fortid og -nutid den holdning, at folk, der ikke kan se
Unionens velsignelser, er lidt dumme.

(...)

Altså endelig en politiker der tør reformere samfundet og ikke bare vil
administere det eksisterede. Naturligvis skal de allerrigeste ikke have
folkepension, men ligeså naturligt skal middelklassen og de fattigste.
Naturligvis skal vi have en stram udlændingepolitik. Måske skulle man melde
sig ind i Soc., hvis hun bliver valgt er det ikke længere utænkeligt at
stemme på dem.

mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-05 13:55

Kim2000 wrote:
> [...]
> medforfatter på bogen 'Forsvar for fællesskabet', hvor især afsnittet
> om udlændingepolitikken fik integrationsminister Bertel Haarder (V)
++++++++++++++++++++++++
Du har lige udstukket en profil til S. En sikker plads til højre for både
Venstre og de konservative!))
Da der er god plads på den fløj efter at Glistrup har meldt sig ud af
Fremskridtspartiet, hvor han ellers fyldte en del,)-Så har hun sikkert
"lebensraum" til at stille Guzzitasken fyldt med sociale nedskæringer!?

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 14:12

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++

> Du har lige udstukket en profil til S. En sikker plads til højre for både
> Venstre og de konservative!))

Sikke noget pjat, Soc går ind for en benhård udlændingepolitik allerede,
hørte du ikke Lykketoft i valgkampen? Mimi, SF og liste M gik ind for fri
indvandring og fik fingeren ved valget. Eneste grund til R fik så mange
stemmer var fordi man vidste de aldrig ville komme igennem med deres forsøg
på at genindføre tvangsægteskaber.

Hvis Soc vælger en slap udlændingepolitik er løbet kørt på forhånd. Ironisk
nok kæmpede Nyrup for at gennemføre en stor del af det som den borgelige
fløj har gennemført på dette område, det blev dengang afvist (med Frank
Jensen i spidsen), havde man gjort det havde de fortsat siddet på
regeringsmagten.

Frank Jensen som formand gør at jeg allerede nu ved at krydset skal i den
borgelige lejr.

> Da der er god plads på den fløj efter at Glistrup har meldt sig ud af
> Fremskridtspartiet, hvor han ellers fyldte en del,)

Har han meldt sig ud? Okay, hvornår er det sket?

>-Så har hun sikkert "lebensraum" til at stille Guzzitasken fyldt med
>sociale nedskæringer!?

Du hører ikke hvad der bliver sagt!

Pkt. 1 Hvorfor er det at Soc går ind for folkepension til _alle_? Hvorfor er
det sådan at arbejdere og middelklassen kæmper benhårdt for at de rigeste i
landet skal have folkepension? Folkepension må nødvendigvis være for dem der
ikke har 3-4 millioner på kistebunden.

Pkt. 2 Hvorfor er det at ALLE skal have _ret_ til alt??? Nedslidte skal have
mulighed for efterløn, læg mærke til ordet nedslidte. Fattige skal have ret
til boligtilskud, læg mærke til ordet fattige. Er det fx ikke fuldstæding
skørt at jeg med en lærerløn (21.000) kan hæve boligtilskud?? Er det ikke
skørt at højtuddannede mennesker med en løn på over 30.000 også kan få
boligydelse??

pkt. 3 Hvis man har smag er man udelukket som formand eller hvad? Skal man
som Soc. formand gå rundt i noget der ligner lort eller hvad?

Mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 12-02-05 14:46

Kim2000 wrote:
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
>
> Har han meldt sig ud? Okay, hvornår er det sket?
+++++++++++++++++++++
Jeg kender ikke datoen.

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 22:32

">>> Da der er god plads på den fløj efter at Glistrup har meldt sig ud af

> +++++++++++++++++++++
> Jeg kender ikke datoen.

Så må vi spørge BW, han plejer at have styr på Glistrup?

mvh
Kim

Fra : Mendoza

Dato : 12-02-05 14:29

Kim2000 wrote:

Er det ikke skørt at højtuddannede mennesker med
> en løn på over 30.000 også kan få boligydelse??

Det kan vi heller ikke.

--

Mendoza

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 17:49

> Er det ikke skørt at højtuddannede mennesker med
>>
> Det kan vi heller ikke.

Min storebror har efter sit eget udsagn en løn der hedder 31517 kroner før
skat og modtager 600 kroner i boligydelse (i København, hvis det gør en
forskel).

Mvh
Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-02-05 23:15

On Sat, 12 Feb 2005 17:48:31 +0100, Kim2000 wrote:

> Min storebror har efter sit eget udsagn en løn der hedder 31517 kroner før
> skat og modtager 600 kroner i boligydelse (i København, hvis det gør en
> forskel).

Hvad er husstandsindkomsten og hvor mange børn er der?
--
MVH
osv...

Fra : Egon Stich

Dato : 12-02-05 16:09

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
melde
> sig ind i Soc., hvis hun bliver valgt er det ikke længere utænkeligt at

Efter din mening, ja.
Men der er jo nok nogle, der neber noget andet.
Jeg synes for ex., hun hører mere naturligt hjemme hos venstre.

MVH
Egon

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 14-02-05 10:04

Kim2000 wrote:

> [...]
> fattigste. Naturligvis skal vi have en stram udlændingepolitik. Måske
> skulle man melde sig ind i Soc., hvis hun bliver valgt er det ikke

Hvad er det, du spørger til, om hun tør?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-02-05 01:35

Henrik Svendsen wrote:

> Hvad er det, du spørger til, om hun tør?

Modet ser ud til at svigte lidt:

DR 1 S116 ons 16 feb 23:28:58
DR NYHEDER INDLAND 23:25

THORNING HAR FORTRUDT FORSLAG I BOG
Den socialdemokratiske formandskandidat
Helle Thorning-Schmidt tager nu afstand
fra flere af de forslag, som hun
præsenterede i bogen "Forsvar for
fællesskabet", der udkom i 2002.

Det gælder eksempelvis forslag om at
beskatte salg af fast ejendom og at
modregne udgifter til ældrepleje i rige
ældres formue, så deres børn får en
mindre arv, skriver Jyllands-Posten.

- Nogle forslag fra bogen kan jeg ikke
støtte i dag. Men grundlæggende er jeg
glad for bogen, siger hun.

Da bogen udkom, var det afsnittene om
en strammere udlændingepolitik, der
vakte opsigt.

Fra : Kim2000

Dato : 17-02-05 11:29

> Da bogen udkom, var det afsnittene om
> en strammere udlændingepolitik, der
> vakte opsigt.

Det er træls! Anders Fogh har også glemt sine idealer, nu må vi se hvor
mange af idealerne Torninger "glemmer" med tiden....