En verden uden grænser
Fra : Knud Larsen

Dato : 11-02-05 23:25

Man må håbe at hun ikke mener i overmorgen, det er fint at have som ideal
for om 100 år.

Fra "Information":

"For Marianne Jelved hænger ideologi sammen med rollen som oppositionsparti.
»Det socialliberale er baggrunden for protestpartiet. Men det er der ikke
noget nyt i. Partiets stiftere talte om at bekæmpe sammenrotningen mod de
små. Det er det, vi gør, både internationalt med ulandspolitik og nationalt
i forhold til integrations- og økonomisk politik,« understreger Jelved.

Hun mener, at partiets succes bunder i en større tilslutning, især fra unge,
til partiets ideer om en verden uden grænser. Hun afviser samtidig Kathrine
Lilleørs sammenligning mellem de radikale og Dansk Folkeparti.

»Hun aner ikke, hvad hun taler om. Venstre er et topstyret parti, det er vi
ikke. Det kan ikke lade sig gøre at topstyre Det Radikale Venstre, fordi det
er et procesparti. Det kan godt være, jeg har autoritet i partiet, men den
bygger på argumentation.«

Hun beskriver de radikales rolle de næste fire år som et oplysningsparti.
»Vi har en kæmpe folkeoplysningsopgave i at afdække konsekvenserne af blandt
andet udlændingeloven og regeringens skattepolitik. Jeg tror, mange i de
konservative og Venstre-kredse hellere så vores politik gennemført end den,
regeringen gennemfører sammen med Dansk Folkeparti, «siger Jelved."

Meget sjovt at Jelved vil oplyse om konsekvensen af skattepolitik, man må
håbe hun vil oplyse om konsekvenserne for de lavtlønnede af R's egen max 42%
skat. Og den med "sammenrotning", burde hun også grædende indrømme, hun selv
har gang i

Fra : Per Hagemann

Dato : 12-02-05 01:04

> [...]
> i de konservative og Venstre-kredse hellere så vores politik gennemført
> end den, regeringen gennemfører sammen med Dansk Folkeparti, «siger

Men hvilke muligheder vil der være for at oplyse De Radikale om
konsekvenserne af deres politik eller bare rette deres fejlinformationer?

For flere år siden skrev jeg et udførligt indlæg på deres hjemmesides
debatforum. Det blev slettet, og siden har der vist ikke været muligt at
debattere med De Radikale, kun hvis nogle af dem tilfældigvis vover sig ud
på et af de frie debatfora.

--
Folketingspolitikerne er totalt umulige til deres job, sålænge de ikke
frigør sig fra det medietyranni, som de i deres svaghed har underkastet sig.