De fremmedes mentalitet
Fra : Malene P

Dato : 11-02-05 15:30

På onsdag sender TV2 udsendelsen Operation X kamphund, der handler om,
hvordan de fremmede holder liv i deres traditioner med at mishandle dyr. I
Gellerup-parken og andre steder, hvor der bor alt for mange fremmede,
arrangeres hundekampe, hvor de fremmede savler over synet af hunde, der
bider hinanden til blods og til døde. En kendt dansker -stærk mand, der
ellers lovprises for at hjælpe de fremmede møgunger til en bedre
tilværelse -står bag bla indsmugling af kamphunde fra Østeuropa. Se
udsendelsen og døm selv om det er klogt at tage mere af den slags køtere ind
i landet.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 11-02-05 16:07

Og det hører selvfølgelig hjemme i d.p.

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 11-02-05 16:33

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det hører selvfølgelig hjemme i d.p.

Det har du nemlig ret i.

Fra : Malene P

Dato : 11-02-05 16:50

> Det har du nemlig ret i.

Selvfølgelig hører mit indlæg til i d.p. Der er jo tale om politik omkring
dyrevelfærd, kriminalitet, boligpolitik, tilskud til sociale projekter og en
lang række andre forhold, der ikke kan isoleres i de frelstes skraldespand
d.p.i. bare fordi det igenigenigen er de fremmede, der udgør problemerne,
som de feje frelste ikke vil erkende.

Malene P

Fra : Croc®

Dato : 11-02-05 19:45

On Fri, 11 Feb 2005 16:50:00 +0100, "Malene P"

Fjols nr. 2

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 11-02-05 19:53

> Fjols nr. 2

Imponerende argumenter, du kommer med..
Hvor får du det fra?

J.

Fra : Malene P

Dato : 12-02-05 11:34

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
> On Fri, 11 Feb 2005 16:50:00 +0100, "Malene P"
> <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote:

> Fjols nr. 2
>
> Regards Croc®

Forklar lige

Malene P

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 12:11

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Forklar lige

Så meget må du ikke forlange af "Schnappi". ;0)

J.

Fra : Croc®

Dato : 12-02-05 17:19

On Sat, 12 Feb 2005 12:10:45 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Så meget må du ikke forlange af "Schnappi". ;0)
>
>J.
Indlysende ting bør ikke følges af en forklaring.

Regards Croc®

Fra : Croc®

Dato : 11-02-05 19:45

On Fri, 11 Feb 2005 16:32:38 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Det har du nemlig ret i.

Fjols nr. 1

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 11-02-05 19:54

> Fjols nr. 1

Det er genianalt det der...
Du slynger dem ud af ærmet...

Fra : Tim

Dato : 12-02-05 19:25

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Fjols nr. 1

Det er du nemlig. Rart at du har lidt selverkendelse.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 12-02-05 20:05

On Sat, 12 Feb 2005 19:25:26 +0100, "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> wrote:

> [...]
Fjols nr. 4

De vælter frem af alle ormehuller. Det må være frosten der tvinger dem
frem.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 12-02-05 21:17

> Fjols nr. 4
>
> De vælter frem af alle ormehuller. Det må være frosten der tvinger dem
> frem.

Croc-logic at its best.

Tim

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 20:49

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Fjols nr. 4
>
> De vælter frem af alle ormehuller. Det må være frosten der tvinger dem
> frem.

Og Schnappi snapper løs..
Det må være varmen...

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-02-05 16:35

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Og det hører selvfølgelig hjemme i d.p.

Mishandling af hunde - hvorfor skulle det ikke høre hjemme i d.p.? Det er
formodentligt forbudt i følge dyreværnsloven, og politiet må sættes til at sørge
for at noget sådant finder sted. Hvis det ikke er forbudt, bør dyreværnsloven
nok strammes op.
--
NoTrabajo

Fra : Croc®

Dato : 11-02-05 19:46

Fjols nr. 3

Regards Croc®

Fra : Mogens

Dato : 11-02-05 20:50

> Fjols nr. 3
>
> Regards Croc®
HEJ Croc . du er vel nok kvik til at formulere dig , er det alt hvad du
har lært ,så siger jeg bare , fuck up , at der forhåbentlig ikke er flere af
din slags her her i landet .

Fra : Martin Kristensen

Dato : 12-02-05 10:19

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Fjols nr. 3

Sig mig, har I halalhippier fuldstændigt opgivet at argumentere for jeres
sag?

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-02-05 18:22

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Fjols nr. 3

Jeg finder mig ikke i, at du kalder mig »fjols nr. 3«. Hvis jeg skal være et
"fjols", vil jeg være »fjols nr. 1«.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 12-02-05 19:00

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> sørge

> Jeg finder mig ikke i, at du kalder mig »fjols nr. 3«. Hvis jeg skal være

Det er du skam også i min bog..

Allan Riise

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-02-05 19:11

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er du skam også i min bog..

Tak! Men hos Svenning er jeg åbenbart "kun" nr. 3.
--
NoTrabajo

Fra : Tim

Dato : 12-02-05 19:27

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er du skam også i min bog..

Det er alle, der er mere intelligente end dig, i din bog.

Tim

Fra : Croc®

Dato : 12-02-05 20:06

On Sat, 12 Feb 2005 18:22:22 +0100, "NoTrabajo"

>sørge

>Jeg finder mig ikke i, at du kalder mig »fjols nr. 3«. Hvis jeg skal være et
>"fjols", vil jeg være »fjols nr. 1«.

Rangeringen som nr. 1 var du ikke hurtig nok til at opnå.

Regards Croc®

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 20:50

> Rangeringen som nr. 1 var du ikke hurtig nok til at opnå.

Lad mig gætte, den har Schnappi taget..
Du var et nummer for hurtig.

Fra : Croc®

Dato : 13-02-05 11:37

On Sat, 12 Feb 2005 20:49:48 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Lad mig gætte, den har Schnappi taget..
>Du var et nummer for hurtig.

Nope "The Winner Is" "stakkels" Jim

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 11:40

> Nope "The Winner Is" "stakkels" Jim
>
> 29vp01dlc9q5bm5pa11fln1lcpoll5kk9q@4ax.com

ener du ikke...

?

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 13-02-05 12:27

On Sun, 13 Feb 2005 11:40:07 +0100, "Allan Riise"

Virker fint i min newsreader.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 13:09

> Virker fint i min newsreader.

Yup, men 95% herinde bruger Outlook, eller outlook express, right?

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 13-02-05 13:58

On Sun, 13 Feb 2005 13:09:03 +0100, "Allan Riise"

>Yup, men 95% herinde bruger Outlook, eller outlook express, right?

Hvis folk bruger en mailklient til news er det deres problem.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 14:56

> Hvis folk bruger en mailklient til news er det deres problem.

Da det er dig der ønsker at tråden skal læses, så må det vel også være op
til dig hvor mange der skal læse den..

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 13-02-05 17:00

On Sun, 13 Feb 2005 14:56:17 +0100, "Allan Riise"

>Da det er dig der ønsker at tråden skal læses, så må det vel også være op
>til dig hvor mange der skal læse den..

Skal jeg så også indsætte annonce i de store dagblade for dem uden
internet? Det er sgu' da naturligt at bruge newsreader til news og
mailklienter til mails.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 17:03

> Skal jeg så også indsætte annonce i de store dagblade for dem uden
> internet? Det er sgu' da naturligt at bruge newsreader til news og
> mailklienter til mails.

De fleste alm. brugere aner ikke at det er 2 forskellige ting.
Det er jo indkorporeret i WinDoze!

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 13-02-05 18:21

On Sun, 13 Feb 2005 17:02:34 +0100, "Allan Riise"

>De fleste alm. brugere aner ikke at det er 2 forskellige ting.
>Det er jo indkorporeret i WinDoze!

Det ved jeg, men synes stadig det er deres problem og ikke mit.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 18:38

> Det ved jeg, men synes stadig det er deres problem og ikke mit.

Aha, lidt ligesom at hvis man ikke kan forstå Dansk, når man er i Danmark,
så er det bare ærgeligt ?

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-05 21:04

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Aha, lidt ligesom at hvis man ikke kan forstå Dansk, når man er i Danmark,
> så er det bare ærgeligt ?

Husker man den af Storm P. om manden der havde været i England, og blev
spurgt hvordan det gik med sproget, da han jo ikke kunne engelsk, og han
sagde: "Det gik fint, men det knev svært for englænderne"

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 21:11

> Husker man den af Storm P. om manden der havde været i England, og blev
> spurgt hvordan det gik med sproget, da han jo ikke kunne engelsk, og han
> sagde: "Det gik fint, men det knev svært for englænderne"

Jo, det er skam rigtigt nok, han og Kumbel var knippelgode.
P.H. (Kumbel) og Storm P. havde det med at sige det "usagte", og så på en
sjov måde!

Der er dog en, hvor jeg er en anelse uenig med Storm P.
Det er Tuborg reklamen, hvor de 2 Vagabonder er på, og den ene siger til den
anden,
"Du Perikles.
Hvornår smager en Tuborg bedst?"

Svar.
"Hvergang"

Jeg mener jo at de der er gratis, smager allerbedst!

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 13-02-05 23:58

On Sun, 13 Feb 2005 18:38:03 +0100, "Allan Riise"

>Aha, lidt ligesom at hvis man ikke kan forstå Dansk, når man er i Danmark,
>så er det bare ærgeligt ?

Det er ihvertfald særdeles ærgerligt hvis man vil spørge om vej.

Regards Croc®

Fra : Tim

Dato : 12-02-05 19:25

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Og det hører selvfølgelig hjemme i d.p.

Godt set.

Tim

Fra : Zeki

Dato : 11-02-05 16:56

> En kendt dansker -stærk mand, der
> ellers lovprises for at hjælpe de fremmede møgunger til en bedre
> tilværelse -står bag bla indsmugling af kamphunde fra Østeuropa.

Nu er der igenigen en stærk mand der går amok. Bur ham inde - gerne sammen
med et par sultne kamphunde så han kan lære det.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 11-02-05 21:19

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> ellers lovprises for at hjælpe de fremmede møgunger til en bedre
> tilværelse -står bag bla indsmugling af kamphunde fra Østeuropa.

Der er vel ingen der kan være i tvivl om, at dels er dette ulovligt og dels
er det ganske forkasteligt.

> Se
> udsendelsen og døm selv om det er klogt at tage mere af den slags køtere
ind
> i landet.

Men, men, men...

Hvorfor skulle noget så indlysende forkert som mishandling af dyr -
retfærdiggøre sådanne udtalelser?

Det er kun i matematik at minus*minus giver plus.

Mennesker er forskellige, så det er fornuftigt at skelne - og mennesker er
ikke defineret af deres oprindelse, deres køn, deres religion eller andet.
De er defineret som individer, så skal nogen straffes, straf da de som har
handlet forkert.

Bemærk ligeledes, at der er danskere involveret - hvad fortæller det om dig,
Malene? At du er et slet menneske? At du ikke skulle have lov at rejse i
Østeuropa, da du med overvejende sandsynlighed blot ville gøre det for at
importere kamphunde til DK?

*tsk, tsk*

- og så hedder det forøvrigt "flere af den slags" ikke "mere af den slags".

mange hilsner

Fra : Per Hagemann

Dato : 11-02-05 21:43

"nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> De er defineret som individer, så skal nogen straffes, straf da de som har

At mennesker skulle være defineret som individer og ikke ud fra
tilhørsforhold er kun en misforstået fordom som kan vinde genklang i
vestlige samfund. Andre steder i verden, Kina, Indien osv, er det en
selvfølge at man ikke definere sig selv som et individ, men ud fra sit
gruppetilhørsforhold.

Når vi taler om hunde, så er det defineret som et urent dyr af
muhamedanerne. Det forklarer deres efter vor opfattelse nedværdigende
behandling af hunde, som kan observeres i alle muhamedanske lande.

--
Men enhver, der har studeret Muhamedanismen vil vide, at den nuværende
invasion af Danmark er langt farligere end Grev Gerts, Karl X Gustavs og

Fra : nusle nuslesen

Dato : 11-02-05 23:11

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> At mennesker skulle være defineret som individer og ikke ud fra
> tilhørsforhold er kun en misforstået fordom som kan vinde genklang i
> vestlige samfund.

Kunne du forklare nærmere, hvordan dette er en fordom?

Kan du samtidig forklare, hvorfor man ikke skal straffe dig og mig, når en
tilfældig dansker begår kriminalitet?

> Andre steder i verden, Kina, Indien osv, er det en
> selvfølge at man ikke definere sig selv som et individ, men ud fra sit
> gruppetilhørsforhold.

Nu er det tilsyneladende sådan, at du mener at vide, hvordan mennesker med
kinesisk eller indisk herkomst tænker - men min påstand er, at selv
mennesker der tilhører en kaste, i sidste ende opfatter sig selv som et
individ. Det ses f.eks. ved naturkatastrofer, den altovervejende majoritet
søger først og fremmest at redde sig selv.

> Når vi taler om hunde, så er det defineret som et urent dyr af
> muhamedanerne. Det forklarer deres efter vor opfattelse nedværdigende
> behandling af hunde, som kan observeres i alle muhamedanske lande.

Mener du, at alle muslimer (det er det det hedder) behandler hunde
nedværdigende?

Hvordan er det i øvrigt forskelligt fra hvordan vi behandler kyllinger/grise
mv.?

Hvad med de muslimer som har hunde som kæledyr, og behandler dem som man ser
en given "fru Larsen" behandle sin hund?

At du ønsker at lufte din intolerance er tydeligt, at du samtidig lufter din
ignorance er blot sørgeligt.

mange hilsner

Fra : Per Hagemann

Dato : 12-02-05 00:52

> Kunne du forklare nærmere, hvordan dette er en fordom?

Den individualistiske tankegang er af ret ny dato, selv i Vesten. Tidligere
følte folk sig kun som led i en familie, arbejdsfællesskab, lokalområde og
trossamfund. Hvis vi virkeligt skal til at blive selvstændige individer, må
alle disse fællesskaber først opløses. Læs Erwin Neutzky-Wulffs
Verdenshistorie.

> Kan du samtidig forklare, hvorfor man ikke skal straffe dig og mig, når en
> tilfældig dansker begår kriminalitet?

Det område har jeg vist ikke nævnt noget om.

> Mener du, at alle muslimer (det er det det hedder) behandler hunde
> nedværdigende?

Ja, det er et gruppekarakteristikum ved muhamedanere.

> Hvad med de muslimer som har hunde som kæledyr, og behandler dem som man
> ser
> en given "fru Larsen" behandle sin hund?

Noget sådant har jeg aldrig set. Gennem medierne har jeg set at
ungmuhamedanere i hemmelighed har holdt kamphunde i Voldsmoses kældre. Det
er i modstrid med reglerne om rent og urent, hvis nogen muhamedaner holder
dem som kæledyr.

> At du ønsker at lufte din intolerance er tydeligt, at du samtidig lufter
> din
> ignorance er blot sørgeligt.

Har du selv studeret deres regler om rent og urent?

Også svin og aber er urene dyr. Det er derfor vantro sammenlignes med disse
dyr. F.eks jøderne som kaldes aber i Koranen (sura2vers65). Når sura5vers60
omtaler aber og svin er det synonymer for
henholdsvis jøder og kristne.

--
Nogle finder enkebålbrændinger hellige og hensigtsmæssige. Andre har andet
kvindesyn. Og sådan er der så uhyre meget at undre sig på for den

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 01:18

> Den individualistiske tankegang er af ret ny dato, selv i Vesten.

Er den der så, eller er den der ikke? Den individualistiske tankegang?

Og hvor kom det fra, det med at det skulle handle om tankegang?

> Tidligere
> følte folk sig kun som led i en familie, arbejdsfællesskab, lokalområde og
> trossamfund.

Det skulle du måske snakke lidt med Marco Polo, Napoleon eller Chr. IV om.

> Hvis vi virkeligt skal til at blive selvstændige individer, må
> alle disse fællesskaber først opløses. Læs Erwin Neutzky-Wulffs
> Verdenshistorie.

Hvis det er derfra du henter din "viden" - så betakker jeg mig.

> Ja, det er et gruppekarakteristikum ved muhamedanere.

Hvad baserer du denne "viden" på?

> [...]
> er i modstrid med reglerne om rent og urent, hvis nogen muhamedaner holder

Muslimer eksisterer som andet end historier i medierne.

Jeg kender adskillige, som f.eks. min tidligere underbo og en nuværende
genbo.

> Har du selv studeret deres regler om rent og urent?

Jeg har læst dele af Koranen, ja.

mange hilsner

Fra : Mogens

Dato : 11-02-05 23:31

> [...]
>
> "Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> - og så hedder det forøvrigt "flere af den slags" ikke "mere af den

Det kommer altså an på , fra hvilken synsvinkel , man betragter det på . -
Så skulle det vist være sat på plads .

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 01:09

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer altså an på , fra hvilken synsvinkel , man betragter det på . -
> Så skulle det vist være sat på plads .

Man kan ikke skrive "mere køtere".

Dette gælder uanset hvordan man betragter det.

Fra : Mogens

Dato : 12-02-05 12:02

> [...]
>
> " Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan ikke skrive "mere køtere".
>
> Dette gælder uanset hvordan man betragter det.

Kan du da slet ikke se , at det er mere ringeagtende , at skrive ´´ mere af
den slags køtere ´´ end at skrive ´´ flere af den slags ´´ ? Det er et
spørgsmål om man betragter dem som mennesker , eller en ussel ting .
Så skulle det vist være sat på plads .

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 12:54

> [...]
> den slags køtere ´´ end at skrive ´´ flere af den slags ´´ ? Det er et
> spørgsmål om man betragter dem som mennesker , eller en ussel ting .

Mit syn fejler ikke noget.

Nu valgte Malene at bruge betegnelsen "køtere" og det hedder altså "flere
køtere" og ikke "mere køtere" på dansk.

Hvorvidt du eller Malene ønsker at udtrykke ringagt eller ej, er dybest set
sagen uvedkommende.

Du ønsker måske også at argumentere for at det kan hedde "et bøf, mere
kartofler og flere sovs, tak" ved middagsbordet?

Måske skulle det overvejes at tale/skrive det danske sprog nogenlunde
korrekt.

mange hilsner

Fra : Mogens

Dato : 12-02-05 16:51

> [...]
> kartofler og flere sovs, tak" ved middagsbordet?
>
> Måske skulle det overvejes at tale/skrive det danske sprog nogenlunde

Det danske sprog , kan godt skrives og forståes på flere måder . Så det er
aldeles ikke sagen uvedkommende , hvis man ønsker at udtrykke sin ringeagt
, om en gruppe personer , man betegner som ´´det ´´ istedet for ´´ dem ´´.
Så din middagsbordssamtale er helt og aldeles sagen uvedkommende . Dit syn
fejler sikkert ikke spor , men det gør dit sprogøre åbenbart

Fra : Allan Riise

Dato : 12-02-05 17:07

> "nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> set

> Det danske sprog , kan godt skrives og forståes på flere måder .

Ikke hvis det skal ske korrekt, og man vil sikre sig ikke at blive
misforstået.
Så er der kun *1* måde, hvorfor tror du ellers at der er noget der hedder
*retskrivning" ??

Allan Riise

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 17:10

> [...]

> Så din middagsbordssamtale er helt og aldeles sagen uvedkommende . Dit syn
> fejler sikkert ikke spor , men det gør dit sprogøre åbenbart

Du kan blive ved til du bliver blå i hovedet - det gør ikke Malenes udsagn
korrekt, eller dine efterfølgende påstande om mit syn og/eller sprogøre
korrekte.

Måske mente du herover, at "Det danske sprog , kan godt skrives og forståes
på mere måder."

Ikke ulig hvad der opleves i mange andre sammenhænge (inkl. politiske
sammenhænge), kan dine indlæg tolkes som en tyrkertro på at hvis du kører på
hårdt nok vil du til sidst få ret.

Sådan hænger verden dog ikke sammen - kun for den der mener sig stærkest, og
som fejlagtigt tror den klogeste er svag

mange hilsner

Fra : ski127@webtv.net

Dato : 12-02-05 19:12

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 21:22

<ski127@webtv.net> skrev i en meddelelse

> Give it up,Nusle

Når det passer mig.

Sådan fungerer min deltagelse i dette forum.

> Du keder os ihjel!

Du har sikkert overset det, men det er muligt selv at vælge om man vil læse
et indlæg eller ej.

På den anden side - det kan næppe være et tab for nogen, så jeg håber
sandelige I læser mine indlæg til den bitre ende

mange hilsner

Fra : Mogens

Dato : 12-02-05 20:53

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> "nusle nuslesen" <nuslepige@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> set

Jeg syntes bare at du er for langt ude , når du begynder at læse korrektur
, fordi du ikke kan argumentere længere .
M.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 21:19

> Jeg syntes bare at du er for langt ude , når du begynder at læse
korrektur
> , fordi du ikke kan argumentere længere .

Det var tamt.

Hvorfor føler mennesker, der ikke engang kan dansk på niveau med min
10-årige søn, trang til at agere DK's vagthunde?

Er de bange for at miste den "danskhed" de ikke selv rummer?

Og hvorfor følte du behov for at forsøge med fire indlæg at overbevise dig
selv, andre og mig om rigtigheden i at skrive "mere køtere" - hvis det du
egentlig mente var ovenstående?

Måske mener du slet ikke, det du skriver, og måske mener Malene ikke det,
hun skriver - det er en mulighed, eftersom I ikke formår at udtrykke jer
korrekt på jeres modersmål.

Det var en slet skjult pointe.

Jeg har den holdning, at hvis man drister sig til noget så arrogant som at
være ringagtende overfor andre, så bør man som minimum have noget at have
sin arrogance i.

Det har hverken du eller Malene.

mange hilsner

Fra : Malene P

Dato : 12-02-05 21:26

> [...]

> hun skriver - det er en mulighed, eftersom I ikke formår at udtrykke jer

Jeg mener hvert et ord af, hvad jeg skriver -stavefejl og kommafejl og den
slags ubetydeligheder til trods.

Malene P

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 21:49

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener hvert et ord af, hvad jeg skriver -stavefejl og kommafejl og den
> slags ubetydeligheder til trods.

Tak for den oplysning. Det er rart at vide, at du mener, det du skriver.

Noget jeg tænker på er, at du måske ikke ville kunne bestå den danskprøve,
som indvandrere tager - betyder det så, efter din opfattelse, at du ikke er
integreret?

mange hilsner

Fra : Malene P

Dato : 12-02-05 21:54

> [...]
> som indvandrere tager - betyder det så, efter din opfattelse, at du ikke

Hvis det er hvad dine hjernevindinger kan oparbejde i forbindelse med mit
oprindelige indlæg, så kan du sgu rende mig.

Malene P

Fra : Mogens

Dato : 12-02-05 23:04

> [...]

> være ringagtende overfor andre, så bør man som minimum have noget at have

Det staves ringEagtende , det kunne selv min søn på 7 år se -- og det er
ikke for at være arrogant .

M.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 13-02-05 00:17

> Det staves ringEagtende , det kunne selv min søn på 7 år se -- og det
er
> ikke for at være arrogant .

Du har fuldstændig ret.

mange hilsner

Fra : Malene P

Dato : 12-02-05 21:31

> [...]
> ind
>
> Men, men, men...
>
> Hvorfor skulle noget så indlysende forkert som mishandling af dyr -

Så det er er værre at bruge skældsord end at handle som disse fremmede og
deres danske medløbere (G.O.) gør?

> [...]
> De er defineret som individer, så skal nogen straffes, straf da de som har

Enig -men der tegner sig et tydeligt billede af, at visse grupper handler på
en måde, der ikke hører til her i mit Danmark. Kan du løbe fra det??

> - og så hedder det forøvrigt "flere af den slags" ikke "mere af den
slags".

Ja, det gør det jo -på det punkt erkender jeg min fejl.

Malene P

Fra : nusle nuslesen

Dato : 12-02-05 22:02

> Så det er er værre at bruge skældsord end at handle som disse fremmede og
> deres danske medløbere (G.O.) gør?

Det har jeg ikke skrevet.

Og jeg skriver, det jeg mener.

> Enig -men der tegner sig et tydeligt billede af, at visse grupper handler

> en måde, der ikke hører til her i mit Danmark. Kan du løbe fra det??

"Dit Danmark" er også "mit Danmark" - og jeg har forlængst erkendt at selvom
nogle mennesker er faldet mindre heldigt ud, så gælder det ikke alle.

Derfor agiterer jeg heller ikke for at du skulle fratages din ytringsfrihed,
da jeg ved at det også vil gå ud over andre (ganske ufortjent), hvis der
blev lovgivet på sådan vis.

Og det er så her, at vores veje skilles.

Nu har f.eks. HA'erne eksisteret i DK i mange, mange år - også længe før
flygtninge og indvandrere blev et samtaleemne. Disse HA'ere har, så længe
jeg kan mindes, gebærdet sig på ganske uacceptabel vis. Her er der reelt
tale om en gruppering, der kan synes at virke via vold, trusler,
kriminalitet osv.

Hvorfor sidder jeg ikke her og læser din harme over dem?

Hvad med svineavlere, kyllingeopdrættere mv.? Det er også ganske
forkasteligt, hvad de har udsat dyr for i vores "pæne" velfærdssamfund.

Hvorfor sidder jeg ikke her og læser din harme over dem?

Ser du på antallet af dyr der lider f.eks., så er der da langt større grund
til at harmes over svineavlere, kyllingeopdrættere, dyretransporter mv.

Har sådanne tanker strejfet dig? At det er påfaldende, hvem der udvælges til
at "stå for skud"?

mange hilsner

Fra : Rene

Dato : 13-02-05 13:50

On Sat, 12 Feb 2005 22:02:23 +0100, "nusle nuslesen"
<nuslepige@hotmail.com> wrote:
> [...]
>kriminalitet osv.
>
>Hvorfor sidder jeg ikke her og læser din harme over dem?

Forskellen er at ignorerer man HA'erne i dagligdagen og dermed lader
dem være i fred, laver de ikke ballade i samme grad som visse fremmede
grupper gør. Og så tror jeg at HA'erne faktisk respekterer de danske
værdier væsentlig mere.

Fra : jodem

Dato : 13-02-05 13:57

"Rene" <ranemanstyrer@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem være i fred, laver de ikke ballade i samme grad som visse fremmede
> grupper gør. Og så tror jeg at HA'erne faktisk respekterer de danske

Du tænker på sådan noget som beskyttelsespenge, mafia-inkassovirksomhed,
skattesvindel og millonomsætning på handel med stoffer? Joh, det er klart,
hvis man ignorerer dem i dagligdagen så får de fred til den slags.
Tror du, det er pga af deres kærlighed til danske værdier, at fængslerne er
fulde af dem. I øvrigt er det også i denne gruppe, at interessen for
kamphunde er betydelig.
jodem

Fra : Rene

Dato : 13-02-05 22:34

On Sun, 13 Feb 2005 13:56:42 +0100, "jodem" <jodem@nypost.dk> wrote:
> [...]
>Tror du, det er pga af deres kærlighed til danske værdier, at fængslerne er
>fulde af dem. I øvrigt er det også i denne gruppe, at interessen for

Jeg tror Knud Larsens svar på Franks post siger det hele - er nemlig
helt enig med Knud i hans betragtninger.

Iøvrigt har jeg også hørt et par af ovenstående "emner" blive brugt af
indvandrergrupper indenfor de sidste par år.

Fra : Allan Larsen

Dato : 13-02-05 15:43

> [...]
> kriminalitet osv.
>
> Hvorfor sidder jeg ikke her og læser din harme over dem?

Forskellen kunne være, at myndighederne rent faktisk forsøger at bekæmpe
rockerne. Politikerne gik endog så vidt som til at lave rockerloven, som
mange mente var på kant med Grundloven.

Omvendt ser vi, at myndighederne intet gør for at bekæmpe
indvandrerkriminaliteten. Man forsøger som du at ignorere eller forfladige
problemmet. Se blot på kiosk, grønthandler og pizzariaerne, som almindelige
mennesker i årevis har vidst bliver drevet med sort økonomi - intet sker
der. Se blot på bandekriminaliteten som eskalerer år for år - intet sker
der. Nærmest dagligt er der nye afsløringer af en adfærd blandt
indvandrerne, som vi ikke har set i Danmark i over hundrede år, men det kan
på ingen måde ryste politikerne eller de fremtrædende talsmænd for det
multietniske og -kulturelle Danmark

Tvær i mod. Hvis der begås 10 gruppevoldtægter, de 8 af indvandere og de 2
af etniske danskere, så er alt i orden for, så gør danskere det jo også og
man kan fortsat med god samvittighed erklære det multietniske og -kulturelle
Danmark for en succes. Os der er kritiske over for den slags samfund sidder
og ryster på hovedet af afmagt over, at magteliten er så påtaget naive, at
de på ingen måde vil se blot de mindste problemmer.

Med venlig hilsen

Allan Larsen

Fra : jodem

Dato : 13-02-05 00:44

Hundekampe har deres oprindelse ved de europæiske fyrstehoffer. Hvorfra de
spredte sig og blev en yndet beskæftigelse for den brede befolkning .
De blev forbudt i de fleste lande i løbet af 1800-tallet, men dyrkes i dag
illegalt i et antal lande i Europa, formentlig hyppigst i England, hvor de i
rammerne af en proletarisk taberkultur med læderjakker, blanke nitter og
tilknytning til National Front i stor stil gøres til genstand for væddemål.

Når de dukker op i Danmark, må det ses i sammenhæng med den kultur, der her
i landet har kastet sin interesse over kamphunde. I hvor høj grad disse
mennesker aktiv medvirker til at få hundekampsarrangementer stablet på
benene, eller deres interesse blot udgør en baggrund, der virker som
katalysator, er svært at sige, men det er klart, at man kan ikke have en
udbredt interesse for kamphunde, uden at der parallelt også opstår en
interesse for at se, hvad de kan brugers til og hvor glubske de i grunden
er. Da der bliver en helvedes ballade, hver gang de æder små børn, er det
ganske logiosk, at man begynder aty pudser dem på hinanden.
At der er udenlandske hundehandlere som i Danmark prøver at tjene penge på
en sådan pervers nysgerrighed, er vel kun et tegn på, at også det illegale
marked virker.

Fra : jodem

Dato : 13-02-05 01:24

Hundekampe har deres oprindelse ved de europæiske fyrstehoffer. Hvorfra de
spredte sig og blev en yndet beskæftigelse for den brede befolkning .
De blev forbudt i de fleste lande i løbet af 1800-tallet, men "sporten"
blomstrede i USA og England, og dyrkes i dag illegalt i et antal lande i
Europa, formentlig hyppigst i England, hvor den i rammerne af en proletarisk
taberkultur med læderjakker, blanke nitter og tilknytning til National Front
i stor stil gøres til genstand for væddemål.

Når den dukker op i Danmark, må det ses i sammenhæng med den kultur, der her
[...]
Hvis udenlandske hundehandlere i Danmark prøver at tjene penge på
en sådan pervers nysgerrighed, er det vel kun et tegn på, at også den
illegale
del af det frie marked virker herhjemme, og at folkeoplysningen i Danmark
ikke når ud til kredse, der ikke står tilbage for samfundets moralske
bundfald i USA og England.

Fra : Ingolf Rasmussen

Dato : 11-02-05 22:45

Ja de fremmede demonstrerer helt tydeligt deres primitive adfærd, - hvad
skulle man ellers forvente ad disse primitive degenererede afarter af
menneskeracen ?.

Ingolf.

Fra : måske

Dato : 13-02-05 01:07

"Ingolf Rasmussen" <ingolf@gyldenrisparken.dk> skrev i en meddelelse
> Ja de fremmede demonstrerer helt tydeligt deres primitive adfærd, - hvad
> skulle man ellers forvente ad disse primitive degenererede afarter af
> menneskeracen ?.
>
> Ingolf.

Prøv engang at læse dit eget indlæg igen ... hvis din IQ er bare lidt
større end dit skonummer hvem er det så lige der primitiv?
En degeneration af menneskeracen er du ihvertfald ikke - din argumentation
er en hulemand værdig eller har du bare fået et ordentlig slag på
frontallappen.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-05 10:29

"måske" <p61@webspeed.dk> wrote in message

> [...]
> En degeneration af menneskeracen er du ihvertfald ikke - din
> argumentation er en hulemand værdig eller har du bare fået et ordentlig

Hvorfor skal hulemænd nu udsættes for nedsættende bemærkninger?

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 10:32

> "måske" <p61@webspeed.dk> wrote in message

> Hvorfor skal hulemænd nu udsættes for nedsættende bemærkninger?

Fordi de slår deres kvinder, voldtager dem, og ikke giver dem frit valg, når
det gælder livledsager.
Og så har de også en "forkert" religionsopfattelse!

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 13-02-05 11:10

> [...]
> valg, når det gælder livledsager.
> Og så har de også en "forkert" religionsopfattelse!

Du har lige beskrevet en muslim.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 11:34

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Du har lige beskrevet en muslim.

Og du har lige bekræftiget en fordom!

Min kone, og selvf. hele hendes familie er Muslim, og det er ikke det
billede jeg har på nethinden!

Allan Riise

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-02-05 12:22

Allan Riise wrote:

> Min kone, og selvf. hele hendes familie er Muslim, og det er ikke det
> billede jeg har på nethinden!

Aha. Det forklarer jo en del.

Er du så blevet tvunget til at konvertere til Islam eller har du - i
modsætning til Rushy Rashids danske mand, Jens Harder Højbjerg -
allernådigst fået lov at beholde din forhud og din religionsfrihed?

Anders Peter Johnsen

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 13:10

meddelelse news:420f3854$0$284$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> modsætning til Rushy Rashids danske mand, Jens Harder Højbjerg -
> allernådigst fået lov at beholde din forhud og din religionsfrihed?

Jeg er hverken Muslim eller omskåret.
Heller ikke kristen for den sags skyld, men Gode!

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 13-02-05 12:56

> Og du har lige bekræftiget en fordom!
>
> Min kone, og selvf. hele hendes familie er Muslim, og det er ikke det
> billede jeg har på nethinden!

I så tilfælde må du jo så også være muhamedaner.
Hvis ikke, må hun være undtagelsen, der bekræfter reglen.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 13:11

> [...]
>
> I så tilfælde må du jo så også være muhamedaner.
> Hvis ikke, må hun være undtagelsen, der bekræfter reglen.

Nej, jeg er et bevis på at det er en fordom at alle der vil giftes med en
Muslim, skal konvertere til Islam!

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 13-02-05 13:20

> [...]
>
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, jeg er et bevis på at det er en fordom at alle der vil giftes med

Nej, du er bare letsindig...

Fra : jodem

Dato : 13-02-05 13:38

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, du er bare letsindig...

Det er ufatteligt, hvad et indlæg om kamphunde kan komme til at handle om

jodem

Fra : Gukker

Dato : 13-02-05 14:04

"jodem" <jodem@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Det er da såre logisk - der er tale om hunde (den indre svinehund) og om
kampe (mod anderledes tænkende)- associationskæden er såmænd her ubrudt.

Gukker

Fra : jodem

Dato : 13-02-05 14:38

"Gukker" <detkuduliatvide@mennej.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er da såre logisk - der er tale om hunde (den indre svinehund) og om
> kampe (mod anderledes tænkende)- associationskæden er såmænd her ubrudt.

Nåhr ja, ;- )

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-05 11:56

> [...]
> når det gælder livledsager.
> Og så har de også en "forkert" religionsopfattelse!

Det ved vi intet om, vi ved kun, at der var kunstnere blandt dem.

Fra : Allan Riise

Dato : 13-02-05 11:59

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Det ved vi intet om, vi ved kun, at der var kunstnere blandt dem.

Man kan med sandsynlighed sige!

Er det bedre?

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-05 15:48

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan med sandsynlighed sige!
>
> Er det bedre?

Nej, du har ret, de satans kunstnere de har sikkert agiteret for, at man
skulle holde op med at slå bjørne ihjel, og hellere gå i dialog med dem, om
hvem der skulle spise hvem.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-02-05 14:08

Rene <ranemanstyrer@hotmail.com> writes:
> [...]
>dem være i fred, laver de ikke ballade i samme grad som visse fremmede
>grupper gør. Og så tror jeg at HA'erne faktisk respekterer de danske

Det er jo et interessant synspunkt. Det er nok derfor at vi har fået lavet
rockerlove mv.
Hvad er det lige der får dig til at tro det?
Narkohandel, likvideringer, dummebøder og et aldeles forældet og
nedværdigende kvindesyn?

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-05 15:44

"Frank Løkkegaard" <fl@net.dialog.dk> wrote in message

> [...]
> rockerlove mv.
> Hvad er det lige der får dig til at tro det?
> Narkohandel, likvideringer, dummebøder og et aldeles forældet og

Det er en skæv sammenligning, - HA'ere er jo en bande, som vel selv
definerer sig ved at være kriminelle - og så en subgruppe af nydanskere som
er kriminelle.

Men ellers er det da rigtigt, at det ikke er HA'ere, som laver gaderøverier
og "omringninger" med efterfølgende røveri eller vold eller begge dele, og
det er jo mest den form for kriminalitet almindelige mennesker kommer ud
for. Det er ikke HA'ere man kan møde på S-togstationen med truende adfærd,
så det ER vel korrekt, at mht HA'ere så er det for 99%s vedkommende kun
folk, som allerede er i det kriminelle miljø, der kommer i forbindelse med
dem?

Nu spiller de jo forresten i aften West Side Story fra 1961, hvor man kan se
indvandrerproblemer i New York, med bander osv. Det var jo fuldstændig
eksotisk, da vi første gang så den i Danmark, nu er den ved at være nutidig
for os, - man må følge med tiden.

Det var før parabolernes tid, så de indvandrede sad ikke og nostalgerede
over hjemlandets grønne græsgange, og man havde ikke midler til at rejse
frem og tilbage hvert år, så noget ER der da sket på området i mellemtiden.
Fremtiden kommer af sig selv.

> --
> Den grundlæggende årsag til verdens problemer er, at tåberne er skråsikre,
> mens de forstandige er fulde af tvivl. Bertrand Russel

Det er nemlig rigtigt.

Optimisten hævder, vi lever i den bedste af alle tænkelige verdener, og
pessimisten frygter, at det passer.
Robert Oppenheimer

Hvordan kan vi egentlig vide, om Jorden ikke er en anden planets helvede?
Aldous Huxley

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 13-02-05 15:57

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> writes:
>Det er en skæv sammenligning, - HA'ere er jo en bande, som vel selv
>definerer sig ved at være kriminelle - og så en subgruppe af nydanskere
>som
>er kriminelle.

Netop en skæv sammenligning - fordi det ikke giver mening at sammenligne
en etnisk gruppe (der har en tendens til ikke at være landets grupper af
fremmede, men derimod de muslimske grupper) med en kriminel gruppering.
Det der triggede mig var, at den organiserede kriminalitet åbenbart er
mindre foragtelig end kriminalitit med udspring i indvandrergrupper.
Kriminalitet er vel kriminalitet, uanset hvem den kriminelle er?

> [...]
>så det ER vel korrekt, at mht HA'ere så er det for 99%s vedkommende kun
>folk, som allerede er i det kriminelle miljø, der kommer i forbindelse

Arh, jaeh, joeh. Forstår fint din pointe.- Jeg er nu ikke helt sikker på
at du har ret i hvem det er, der er i kontakt med rockerne - jeg bryder
mig i hvertfald ikke om kombinationen af disse to fakta:
der cirkulerer motorcyklister med rygmærker ved sodavandsdiskoteket. Der
er stoffer i omløb inde på sodavandsdiskoteket. Altså der hvor mine døtre
befinder sig.

Men uanset dette, så er det selvfølgelig ikke acceptabelt hverken med
gaderøverier, vold eller tilsvarende - og så er jeg egentlig ligeglad med
om det er Mogens eller Muhammad, der er skiderikken.

> [...]
>indvandrerproblemer i New York, med bander osv. Det var jo fuldstændig
>eksotisk, da vi første gang så den i Danmark, nu er den ved at være

Jeg husker tydeligt da jeg så den første gang - har været engang midt i
70'erne. Det forekom ret surrealistisk med den konflikt - jeg forstod det
først for alvor da det gik op formig at USA havde haft en række grimme
racelove og dermed grundlagt en konflikt mellem hvide og sorte m.fl.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-02-05 16:49

> [...]

> er stoffer i omløb inde på sodavandsdiskoteket. Altså der hvor mine døtre

OK.

> Men uanset dette, så er det selvfølgelig ikke acceptabelt hverken med
> gaderøverier, vold eller tilsvarende - og så er jeg egentlig ligeglad med
> om det er Mogens eller Muhammad, der er skiderikken.

Selvfølgelig.

> [...]
> først for alvor da det gik op formig at USA havde haft en række grimme
> racelove og dermed grundlagt en konflikt mellem hvide og sorte m.fl.

Så vidt jeg husker, var det nu konflikten mellem to grupper indvandrere,
nogle ret etablerede - italienere, tror jeg det var, og så de nye fra Puerto
Rico. Det har man set hver gang, der kom en ny etnisk gruppe ind, de røg ned
som bunden i hierarkiet, og de næstsidste rykkede op, og de to grupper blev
ofte konkurrenter i forhold til jobs.

Mht. kulør, så var/er folk fra Puerto Rico fra en typespansk til en
afrikansk sådan. I filmen er der vist ikke nogen som er brune eller sorte.

Fra : N/A

Dato : 14-02-05 20:34

Fra : N/A

Dato : 14-02-05 20:34

Fra : N/A

Dato : 14-02-05 20:34

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-05 10:41

> [...]
>
>Mht. kulør, så var/er folk fra Puerto Rico fra en typespansk til en
>afrikansk sådan. I filmen er der vist ikke nogen som er brune eller sorte.

Du har fuldkommen ret - jeg kan blot huske at jeg som ganske ung teenager
ikke fattede at alt det med race kunne have betydning - deraf springet til
racelove mv.
Jeg så desværre ikke filmen - kunne ellers have været sjovt at se om den
stadig holder

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-02-05 20:07

> [...]
> racelove mv.
> Jeg så desværre ikke filmen - kunne ellers have været sjovt at se om den

Jeg glemte den også, desværre, - jeg ville nok kun have taget et lille kig,
den er nok trods alt *for* altmodish, men man ved jo aldrig.

Jeg kan også huske, at vi lærte, og troede på, at racisme, det var noget som
kun amerikanere gjorde mod sorte. Man vidste vel meget lidt om hvordan
racisme var/er udbredt over hele verden, og at den med hudfarvers nuancer i
mørkhed, er noget man går op i mange steder.
Se forresten også sorte amerikanske mandlige pinger/kendisser, de har næsten
uden undtagelse koner, som er lysere end dem selv, - jeg ser efter hver
gang, og jeg tror ikke, jeg har opdaget nogen som ikke følger reglen.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-02-05 20:56

> [...]
> hver gang, og jeg tror ikke, jeg har opdaget nogen som ikke følger reglen.

Will Smith og hans kone, de er vel lige "sorte" ?

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-02-05 22:17

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Will Smith og hans kone, de er vel lige "sorte" ?

Men stadig kun "lige mørke", jeg skal huske at se efter, hvis jeg får
chancen, - men det er nok rigtigt, at man ser eksempler på samme kulør. Kan
nogen vise en sort kendis med en mørkere kone? Ikke at det er verdens mest
vigtige spørgsmål, men det viser dog, hvad man åbenbart tænker om "skønhed",
blandt afro-amerikanere.
Selv synes jeg, der er ufatteligt flotte kvinder blandt "sorte" og
cholokoladebrune.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-02-05 22:30

> [...]
> "skønhed", blandt afro-amerikanere.
> Selv synes jeg, der er ufatteligt flotte kvinder blandt "sorte" og

Nelson Mandela, da han var gift med Winnie!

Allan Riise

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-05 10:45

Rene <ranemanstyrer@hotmail.com> writes:
>Jeg tror Knud Larsens svar på Franks post siger det hele - er nemlig
>helt enig med Knud i hans betragtninger.

Bare lige for god ordens skyld - det er altså ikke mig der har skrevet det
før citerede.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Rene

Dato : 14-02-05 12:43

Ups, sorry - my bad

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-05 13:00

Rene <ranemanstyrer@hotmail.com> writes:
>Ups, sorry - my bad

Alt forladt

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-05 13:17

Rene <ranemanstyrer@hotmail.com> writes:
>Enig i det med generaliseringen. Dog vil jeg mene at med årene bør
>folk dog vide at når andre sviner "indvandrerne" til istedet for at
>skrive "indvandrerbanderne"...så skal man nok læse mellem linjerne gå
>ud fra at der hentydes til sidstnævnte.
>
>Vi har jo desværre oplevet en væsentlig stigning i
>indvandrer-kriminalitet generelt de senere par år, hvilket nok har
>medført at mange nu generaliserer.

Hmmmm, det er jo påfaldende at invandrerkriminaliteten er stegt i takt med
at regeringen har været baseret på et invandrerfjendsk parti.

Bortset fra det, tror jeg da at du har ret i at at det sikkert er
indvandrerbanderne der henvises til - problemet med generaliseringer er
blot at de bider sig fast og pludselig er der ikke noget mellem linierne
mere.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Knud Larsen

Dato : 14-02-05 20:34

> Hmmmm, det er jo påfaldende at invandrerkriminaliteten er stegt i takt med
> at regeringen har været baseret på et invandrerfjendsk parti.

Du tror vel ikke for alvor, at nogle nydanskere går ud og vælter folk af
cyklen og stjæler mobiltelefon, og hvad der ellers er - et tilfælde fra i
går - fordi regeringen baserer sig på DF?

Det er jo sådan at nydanskere føler sig *bedre* tilpas nu, end de gjorde
tidligere. Og vi har lige set en undersøgelse som viser at nydanskere indtil
7 år klarer sig fint:

"Selv om familier med en anden etnisk baggrund end dansk har svagere
ressourcer, trives børnene lige så godt som danske. I hvert fald indtil
7-årsalderen.

7-årige børn med en anden etnisk baggrund end dansk har ikke flere
vanskeligheder end danske børn, når det gælder trivsel, udvikling og
skolestart. Børnene klarer sig godt, selvom over 70 procent af dem kommer
fra familier, der helt eller delvist er ressourcesvage i forhold til
økonomi, arbejde og netværk."

Og der er en international undersøgelse, som viser at indvandrerunge i
udvalgte europæiske lande - Sverige og Norge var med svjh - er endog *mere*
glade for tilværelsen end ikke-indvandrere.
Men der er jo disse indbyggede problemer med især den tyrkiske og arabiske
drengeopdragelse, hvor de pludselig går fra at være frie fugle og "prinser",
på et bestemt tidspunkt kommer under ansvarets åg, hvor den behagelige
frihed pludselig bliver taget væk, - nogle kan ikke klare denne overgang hér
hvor de kan se at det *kunne* være anderledes. Simon Spies og Glistrup var
iøvrigt også "prinser", der blev beundret af en flok kvinder, det kan føre
til både det ene og det andet, - hvis de pludselig havde tabt
prinse-statussen og var blevet belemret med et for stort ansvar, så var fx
Glistrup nok havnet i spjældet mange år før det nu skete

Men dem som ikke kan klare mosten, er nok ikke bragt på afveje pga DFs
eksistens.

> [...]
> indvandrerbanderne der henvises til - problemet med generaliseringer er
> blot at de bider sig fast og pludselig er der ikke noget mellem linierne

Der er også folk som generaliserer for at provokere, men faren er, at de
pludselig en dag tror på deres egen retorik, det ved man kan ske.

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 14-02-05 14:23

"jodem" <jodem@nypost.dk> writes:
>Denne streng er startet med at "de fremmede" hænges ud som dyrplagere,
>men
>når vi nu i løbet af ugen får set den film, der omtales, skal det nok
>vise
>sig, at hovedparten af de medvirkende regnes for danske og tilhører en
>helt
>anden gruppe.

Ja jeg kan da se at en af de medvirkende er stærkmand Georg Olsen.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-02-05 11:18

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> writes:
>Jeg glemte den også, desværre, - jeg ville nok kun have taget et lille
>kig,
>den er nok trods alt *for* altmodish, men man ved jo aldrig.

Ja det er rigtig nok - nogle gange skal man bare lade være. Andre gange
får man en lækker oplevelse af at filmen holder endnu.

> [...]
>uden undtagelse koner, som er lysere end dem selv, - jeg ser efter hver
>gang, og jeg tror ikke, jeg har opdaget nogen som ikke følger reglen.

Ja, det tror jeg da du stort set har ret i. Bunder blandt andet i at der
jo fortsat er en del racespændinger i USA. At udligne den slags tager lang
tid, der er mange srå de skal heles og mange der føler sig dårligt
behandlet. Det er jo en ubehagelig sideeffekt af et samfund med en
racistisk forhistorie (det ER sat på spidsen, indrømmet), at netop de
racistiske undertoner også let kan blive en forklaring på hvorfor det er
gpet galt for lige netop mig=de andres skyld.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 15-02-05 11:53

> [...]
>cyklen og stjæler mobiltelefon, og hvad der ellers er - et tilfælde fra i
>går - fordi regeringen baserer sig på DF?

Nej - kan godt se at det kan læses på den måde. Var ment som en lettere
ironisk kommentar

> [...]
>skolestart. Børnene klarer sig godt, selvom over 70 procent af dem kommer
>fra familier, der helt eller delvist er ressourcesvage i forhold til

Det kan man jo kun glæde sig over. Samtidig antydes det jo at der går et
eller andet galt derefter?
Jeg spørger fordi jeg ikke kender undersøgelsen og dens ramme. Stopper
undersøgelsen ved de 7 årige eller går den videre?

> [...]
>fx
>Glistrup nok havnet i spjældet mange år før det nu skete

)))))
Der skabte du lige en let latter. Tak for den!

>Men dem som ikke kan klare mosten, er nok ikke bragt på afveje pga DFs
>eksistens.

Som skrevet: det tror jeg heller ikke. Der hvor der alligevel - og sådan
er det jo med ironi - er en sammenhæng, er i den retorik som er blevet
karakteristisk for udlændingedebatten. Det er sjældent at finde en så
forfladiget og nedgørende tone som den der er blevet dette væsentlige
politikområde til del. Og det tror jeg har en betydning.

>Der er også folk som generaliserer for at provokere, men faren er, at de
>pludselig en dag tror på deres egen retorik, det ved man kan ske.

Præscist!

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311