Mette F. vil ikke være boss for de røde fa~
Fra : Jim

Dato : 11-02-05 13:40

http://borsen.dk/dn/70062

Hun er godt klar over sin fremtoning, som i den grad ikke er til at
prale med.
Tudemarie og Aagressivt tågehorn er, hvad hun karakteriseres som.
Og så er der kun Helle og Frankedrengen tilbage. Og de arbejdende S´er
rundt om i det ganske land vil have Frankedrengen.

J.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-02-05 13:48

"Jim" wrote

> [...]
> Og så er der kun Helle og Frankedrengen tilbage. Og de arbejdende S´er
> rundt om i det ganske land vil have Frankedrengen.

Seriøs og dygtig kommentator bliver du nok aldrig.

Er vi ovre i noget i retning af landsbytosserne igen?

- Jensby

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 11-02-05 14:17

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Jim" wrote

> Seriøs og dygtig kommentator bliver du nok aldrig.
>
> Er vi ovre i noget i retning af landsbytosserne igen?
>
> - Jensby

Er Jim landsbytosse fordi han bringer sandheden til torvs...))

Kurt

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-02-05 14:43

"Kurt Harald Nedergaard" wrote

> Er Jim landsbytosse fordi han bringer sandheden til torvs...))

Han formulerer sig blot som én.

Og sandheden - den er der vist ingen der kender.

- Jensby

Fra : Tim

Dato : 11-02-05 14:57

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> wrote in message

> "Kurt Harald Nedergaard" wrote

> Han formulerer sig blot som én.
>
> Og sandheden - den er der vist ingen der kender.

Snak for dig selv

Go' weekend :)

Tim

Fra : Lyrik

Dato : 11-02-05 15:02

Jan Bang Jensby wrote:

> Og sandheden - den er der vist ingen der kender.
>
> - Jensby
++++++++++++++++++++
"Jeg er vejen, sandheden og livet"<Jesus >

Fra : John Hansen

Dato : 11-02-05 20:46

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++
> "Jeg er vejen, sandheden og livet"<Jesus >

"Hvem ind i helvete er Jesus?" <Monrad og Rislund>

--
JJ

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 21:29

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i meddelelsen news:cuidss$3ih$1
@news.cybercity.dk:

> "Jeg er vejen, sandheden og livet"<Jesus >

Kan du ikke lige fortælle "Børge, som kommer fra Viborg", at han er
frafalden, og at Jæsus savner ham?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 12:06

> ++++++++++++++++++++
> "Jeg er vejen, sandheden og livet"<Jesus >

Okay, udover Jesus (som er selvskreven)

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-02-05 14:40

"Kurt Harald Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> writes:
> Er Jim landsbytosse fordi han bringer sandheden til torvs...))

Det er altså morsomt, sådan som sandheden trækkes frem. Helt fantastisk at
gruppen findes. Tænk sig, her gik man rundt og troede at politik var noget
med holdninger, at debat blandt andet handler om at overbevise hinanden
via argumenter. Og så er det et simpelt spørgsmål om intet mindre end
sandheden.
Ja altså, undskyld - jeg var simpelthen ikke forberedt på det. Jeg ryster
endnu over den nyfundne glæde over at kende sandheden. WOW!

)))))))))))))))

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 11-02-05 14:47

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> writes:
>Og sandheden - den er der vist ingen der kender.

Jow da - det gør Jim - trist at du ikke følger bedre med )))

--
Frank Løkkegaard
Mobil 2624 7311

Fra : Peter Westh

Dato : 11-02-05 20:15

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og så er der kun Helle og Frankedrengen tilbage. Og de arbejdende S´er
> rundt om i det ganske land vil have Frankedrengen.

Hvorfor mon så mange peger på hende - hvis det ikke netop var for hendes
fremtoning?

Men sagen er, at hun er 27 - hun er alt for ung til at være
statsministerkandidat.

/P

Fra : Jim

Dato : 11-02-05 20:53

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor mon så mange peger på hende - hvis det ikke netop var for
> hendes
> fremtoning?

Det siger noget om de, som peger på hende.
Men hun er jo selv trådt tilbage som kandidat, da hun tilsyneladende er
klar over, at hun ikke indeholder det stof, der skal til for at bringe
socialdem. op på tidligere vælgerskareniveau.
Og det gør ingen overhovedet, så længe de har den indstilling til
økonomi og udlændingepolitik, de har.

> Men sagen er, at hun er 27 - hun er alt for ung til at være
> statsministerkandidat.

I det hele taget for ung og uerfaren til noget som helst.

J.

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 00:23

> I det hele taget for ung og uerfaren til noget som helst.

Mit gæt er at Frank Jensen bliver formand, og at Mette Frederiksen bliver
politisk ordfører.

/P

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 11:43

> [...]
> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
>
> Mit gæt er at Frank Jensen bliver formand, og at Mette Frederiksen

Hun har da hele tiden været ordfører.
Når nogen diskuterer med hende, er det da hende, der fører ordet, og
ingen får et ord indført.
Derfor dur hun ikke til politik.

J.

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 21:29

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen news:420d0440$0
$12692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> fremtoning?

Gode patter?

Fra : Peter Westh

Dato : 11-02-05 23:57

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen news:420d0440$0
> $12692$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Gode patter?

De er i hvert fald bedre end Tove Fergos.

/P

Fra : G.B.

Dato : 12-02-05 00:12

> De er i hvert fald bedre end Tove Fergos.

Ja, men Fergos hjerne er bedre end Mette F.'s.

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 06:12

> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, men Fergos hjerne er bedre end Mette F.'s.

Hvis det er rigtigt, så er det sgu mærkeligt at hun har håndteret sit
ministerium så elendigt.

/P

Fra : G.B.

Dato : 12-02-05 08:17

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen news:420d9025$0
$12784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Hvis det er rigtigt, så er det sgu mærkeligt at hun har håndteret sit
> ministerium så elendigt.

Den vurdering skyldes intens, kulturrelativistisk hetz.

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 10:46

> "Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i meddelelsen news:420d9025$0
> $12784$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Den vurdering skyldes intens, kulturrelativistisk hetz.

Jeg kan altså ikke se noget kulturrelativistisk i en rodet økonomi. Men
bortset fra det, så synes jeg også hun blander sig for meget i kirkens indre
anliggender. For eksempel var det helt utilstedeligt, at hun blandede sig i
Grosbøll-sagen, som hun gjorde. Men indrømmet, det behøver ikke at have
noget med hendes hjerne at gøre.

/P

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 12:11

> [...]
> anliggender. For eksempel var det helt utilstedeligt, at hun blandede sig
> Grosbøll-sagen, som hun gjorde. Men indrømmet, det behøver ikke at have

Der er da også noget underligt i hvis en kirkeminister ikke blander sig i
sine medarbejders arbejdsforhold. Og naturligvis er det hamrende
utilstedeligt at en præst ikke tror på det mest grundlæggende i biblen - jeg
havde respekt for hun turde tage kampen op.

Nu må vi se om den næste tør tage kampen op mod kirkens enorme overforbrug

mvh
Kim

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 13:31

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> Der er da også noget underligt i hvis en kirkeminister ikke blander sig i
> sine medarbejders arbejdsforhold.

Arbejdsforhold, ja. Embedsudøvelse, nej.

Og naturligvis er det hamrende
> utilstedeligt at en præst ikke tror på det mest grundlæggende i biblen -
jeg
> havde respekt for hun turde tage kampen op.

Det er ikke hendes job - det er biskoppens job.

Ov iøvrigt er der intet nyt i, hvad Grosbøll sagde - det har præster sagt og
tænkt i snart 100 år, Grosbøll var bare dum nok til at stille op til et
tåbeligt og sensationsliderligt interview i Weekendavisen. Fergo er
repræsentant for en nykonservativ højredrejning inden for kirken - man
fristes til at sige en ny form for fundamentalismen, men det er nok at gå
for vidt. Det har hun lov til at være som præst, men som kirkeminister skal
hun ikke være smagsdommer i den slags diskussioner.

> Nu må vi se om den næste tør tage kampen op mod kirkens enorme overforbrug

Der vil jeg næsten tro at ministeren skal være fra Radikale, eller længere
til venstre. Ellre en ÆGTE liberal.

/P

Fra : Kim2000

Dato : 12-02-05 13:59

> Og naturligvis er det hamrende
> jeg
>
> Det er ikke hendes job - det er biskoppens job.

Nu er det vel kirkeministeren der er præsternes arbejdsgiver, så hvis hun
ikke skulle blande sig, hvem skulle så, når den lokale biskop er
inkompetent, en tøsedreng eller bare et skvat?

> [...]
> tænkt i snart 100 år, Grosbøll var bare dum nok til at stille op til et
> tåbeligt og sensationsliderligt interview i Weekendavisen.

Mon.... Jeg går stærkt udfra at præster tror på Gud, helligånden, Jesus osv.
Alt andet vil være sørgeligt. Fordi du ikke tror på Gud, så betyder det jo
ikke at resten af os ikke tror på det. Jeg vedkender mig i hvert fald klart
og tydeligt til at jeg tror på biblen.

Jeg går egentlig i mit stille sind også udfra at folk der ikke tror på
biblen er kloge nok til ikke at frivilligt betale 1% af deres indtægter til
noget de ikke tror på. Og små 90% af befolkningen er altså medlem af
folkekirken, så de fleste danskere er altså troende i et eller andet omfang.

>Fergo er
> repræsentant for en nykonservativ højredrejning inden for kirken - man
> fristes til at sige en ny form for fundamentalismen, men det er nok at gå
> for vidt.

Ja, det er nok lige i overkanten

>Det har hun lov til at være som præst, men som kirkeminister skal
> hun ikke være smagsdommer i den slags diskussioner.

Som sagt er Kirkeministeren ansvarlig for kirken, og hvis hun ikke tør tage
ansvar, hvem skal så tage det ansvar på sig? Som medlem af folkekirken kan
jeg vel udemærket stille det krav, at dem der formidler troen rent faktisk
er troende. Det er ikke et stort krav.

> Der vil jeg næsten tro at ministeren skal være fra Radikale, eller længere
> til venstre. Ellre en ÆGTE liberal.

Det må være logisk det ikke kan være Fergo, når vælgerne sagde nej, jeg har
intet bud på den næste.

mvh
Kim

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-02-05 15:43

On Sat, 12 Feb 2005 13:58:40 +0100, Kim2000 wrote:

> Jeg går egentlig i mit stille sind også udfra at folk der ikke tror på
> biblen er kloge nok til ikke at frivilligt betale 1% af deres indtægter til
> noget de ikke tror på.

Det kunne være at de troede på at præsterne udfører et godt stykke
socialt arbejde, og derfor gerne ville støtte arbejdet.
Det kunne også bare være den samme dovenskab, der gør at
fagforeningsmedlemmer ikke vælger partistøtten fra.

> Og små 90% af befolkningen er altså medlem af
> folkekirken, så de fleste danskere er altså troende i et eller andet omfang.

Du går ud fra, derfor er de. Fin logik.
--
MVH
osv...

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 16:06

> Nu er det vel kirkeministeren der er præsternes arbejdsgiver, så hvis hun
> ikke skulle blande sig, hvem skulle så, når den lokale biskop er
> inkompetent, en tøsedreng eller bare et skvat?

Hvis biskoppen ikke ser sig i stand til at afgøre sagen, kan der nedsættes
en præsteret - som det jo også er sket i Grosbølls tilfælde.

Kirkeministeren er jo ikke nogen pave! Hun kan da ikke være myndighed i den
slags sager. Hvor går grænsen så - kunne hun f.eks. ændre i trosbekendelsen,
hvis hun havde lyst? Ministeren har ansvar for kirkens ydre rammer, og for
at alt foregår i overensstemmelse med lovgivningen (som desværre er meget
uklar - grundlovens §66 er aldrig belvet udmøntet).

Man kan sammenligne med Justistministeren: Hun er den øverste ansvarlige for
domstolene, men hun udpeger jo ikke dommerne personligt, og kan heller ikke
fyre dem; tænk hvis hun kunne!. Kirkeministeren bør ikke blande sig i
kirkens indre anliggender.

> Mon.... Jeg går stærkt udfra at præster tror på Gud, helligånden, Jesus
osv.

Der tager du fejl. Der er selvsagt store variationer i, hvad præster tror,
men Grosbøll står i en lang tradition der er temmelig udbredt, især på
universiteterne (hvor alle præster jo bliver uddannet) .

> Alt andet vil være sørgeligt. Fordi du ikke tror på Gud, så betyder det jo
> ikke at resten af os ikke tror på det. Jeg vedkender mig i hvert fald
> [...]

Det handler ikke om hvad jeg tror på - umiddelbart vil jeg mene, at der kan
være gode grunde til at sparke Grosbøll ud, idet han jo ikke blot omtolker,
men direkte modsiger kirkens bekendelsesgrundlag. På den anden side er det
ikke en ren tilståelsessag - for Grosbøll kan med en vis ret påberåbe sig
Luther. Luther skriver et sted - jeg tror det er i "Et kristent menneskes
frihed" - at det er en form for afgudsdyrkelse overhovedet at tale om Gud.

> [...]
> jeg vel udemærket stille det krav, at dem der formidler troen rent faktisk

Som sand Lutheraner burde du egentlig være ligeglad med hvad præsten tror,
for han formidler ikke troen: Han formidler ordet og sakramenterne. Men
sådan er det jo ikke i praksis.

Som sagt, det bør de kirkelige myndigheder tage sig af, ikke ministeren..

MVH

Peter

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 14:01

> "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
>
> Arbejdsforhold, ja. Embedsudøvelse, nej.
>
> Og naturligvis er det hamrende
> jeg
>
> Det er ikke hendes job - det er biskoppens job.

Så du kan godt se eksempelvis Hussein Arac eller Naser Khader som
kirkeminister?

J.

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 15:12

> Så du kan godt se eksempelvis Hussein Arac eller Naser Khader som
> kirkeminister?

Det ville nok være uklogt, så nej.

Men kirkeministerens tro er da principielt ligegyldig.

/P

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 15:22

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det ville nok være uklogt, så nej.
>
> Men kirkeministerens tro er da principielt ligegyldig.

Er den?
Har muslimerne noget at gøre i den kristne kirke da?
Så en kristen kan også blive forvalter af samtlige moskeer og minister
for islam i Dk., hvis en sådan blev skabt?

Fra : Peter Westh

Dato : 12-02-05 16:52

> Er den?
> Har muslimerne noget at gøre i den kristne kirke da?

Ikke medmindre de lader sig døbe, nej. Det jeg tænker på er mere, at en
ateist sagten kan være kirkeminister.

> Så en kristen kan også blive forvalter af samtlige moskeer og minister
> for islam i Dk., hvis en sådan blev skabt?

Kirkeministeren ER allerede minister for Islam i Danmark, for så vidt som
alle godkendte trossamfund sorterer under hende - så svaret er åbenbart ja!
Nu har de offentlige endnu ikke bekostet en moske til landets mange
muslimer, men hvis det skete, så ville kirkeministeriet forvalte den.

/P

Fra : NoTrabajo

Dato : 12-02-05 18:55

> [...]
> bortset fra det, så synes jeg også hun blander sig for meget i kirkens indre

Hun var da trods alt kirkeminister, så jeg finder hendes indblanding relevant.
Hun er/var det bedste kirkeminister, vi har haft i mands minde.
--
NoTrabajo

Fra : Allan Riise

Dato : 12-02-05 19:04

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> relevant.
> Hun er/var det bedste kirkeminister, vi har haft i mands minde.

Tjaae, hun kan ikke regne, og hun skal altså hverken fyre eller ansætte
præster.
Hvordan ville det se ud, tror du, hvis den til enhver siddende regering
kunne udnævne hvem de ville?
Justitsministeren indsætter dommere der kun har de meninger som den siddende
minister deler, kirkeministeren indsætter præstter der kun har de meninger
ministeren deler, o.s.v. ?

Så ville Venstre aldrig være kommet til at sidde som regeringsdanner, og der
ville være 50% Muslimer i landet, er det hvad du ønsker?

Allan Riise

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-02-05 20:10

"NoTrabajo" wrote

> Hun var da trods alt kirkeminister, så jeg finder hendes indblanding
> relevant.
> Hun er/var det bedste kirkeminister, vi har haft i mands minde.

Flere test i folkeskolen ønskes!

- Jensby

Fra : Gukker

Dato : 13-02-05 01:06

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "NoTrabajo" wrote

> Flere test i folkeskolen ønskes!

enig - hvis ovenstående fra den ikke arbejdende herre (for det må hans
alias vel betyde?) er et udtryk for folkeskolens undervisningsniveau af
samme herre, så må noget være smuttet i den undervisning, han har deltaget
i.
Gukker

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-02-05 08:12

"G.B." wrote

> Ja, men Fergos hjerne er bedre end Mette F.'s.

Selv om man har en god stor hjerne, kan den jo godt være død.

- Jensby