Renaissancens jødehad: Shakespeare-film fo~
Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-05 09:39

Besudling af AbuGhraib terrorist-fanger med menstruationsblod var
overfladisk, forbigående psyke-tortur, men "Købmanden fra Venedig" er om en
hævn-gal jødes raseri når han ikke kan opnå ret til lemlestende, ubedøvet
udskæring af 1 kg muskelmasse fra sin forretningsfjendes levende krop i
henhold til væddemålskontrakt, som dem kristne tabte.
Det er svært at opføre Shakespeare-realismen uden, at den krænker vor tids
skyldfornægtende selvfede jøder - for hovedpersonen var magtfuld
opinionsdaner i den jødiske bydel, ukritiseret af sine trosfæller.Og han
drev øje-for-øje sindsygen ud i morderisk extremitet.Analyse af fordrevne
"udvalgte folks" problematik går over Shakespeares (tids) forstand - han er
her overfladisk og en dårlig psykolog.

Shakespeare lader jøden forlange ligeberettigelse med de vantro, han
foragter, fordi han har menneskelegeme som andre - anden kattelem tilbyder
tragedien ikke.
JP-filmanmelder Johs H Christensen er en af de hovedstadspræster der ønsker
lidet brugte kirker foræret til muslimerne til gratis moske-brug, og han
argumenterer idag at "Købmanden fra Venedig" er også komedie - ikke kun
tragedie. Da jeg så den på det kongelige lød der op intet tidspunkt latter
fra publikum eller fra skuespillerne.
Al Pacino har i 1999 snobbet for Shakespare i sin Richard3 film, hvor hans
evne til at overspille selvhøjtideligt trækkes for den USA-skolevogn der
hedder, at børn skal kede sig ved Shakespeare-litteraturundervisning, for
USA nedstammer fra fin-kulturelle briter der er bedre end tilsvarende
tyskere, fx Goethe.

I Politiken idag spørges Al Pacino, om ikke Shakespeare er "uden relevans
idag", og svarer at "så er Mozart og Beethoven det også".
Nej - ingen kan overgå den klassiske musik, for dem der er til det.
Men Shakespeare var trendsætter og alle hans underholdningstrick og al hans
renaissance-indsigt i psykologi kan vi møde på bedre og mere tidssvarende
vis i senere kunst, der har skummet fløden og VARIERER OG KONCENTRERER
TEMAERNE, og ikke trætter os med forældede ord og pointer.

Der er fremragende pointer - men der er langt mellem dem. Nedenfor har jeg
skummet fløden, hvis nogen vil læse den lillebitte belæg der er for filmens
snobberi

Den antisemitiske kristne (Jeremy Irons) sejrer ved at få domstolen til at
godkende jurist-fnidder om, at man kan ikke skære kød ud, uden at der kommer
blod med, og derfor må annuleres kontrakten TOTALT ! ! !
- en anstændig domstol havde naturligvis afblæst lemlelstelse kom
konverteret til million-kroner-bod, som væddemålstaberen nemt havde råd til.
Men nu ydmyger man jøden totalt - uden latter - komedie er det ikke.

Shakespeare (1564-1616)English Dramatist and Poet

Som enhver søn dog kan begejstre sin moder!Shakespeare

Modenhed er alt, Edgar af Clouster Kin Lear Shakespeare

Cicero siger: "I sandhed , dette er en sært betonet tid/(en sær tid):
Men mennesket er i stand til at forbinde (ikke i medicinsk betydning) ting-
eller måske rettere- begreber efter eget valg.
Uafhængit af delenes egen indre valør." JCæsar
"Lad mig se fede folk omkring mig - de tynde tænker for meget" J Cæsar

Møllehave J "Uglen og bagerdatteren, vi ved hvad vi er men ikke hvad vi
kan blive"

Pp "Tfirst thing we do, let's kill all the lawyer"Henry VI

Sg Det døde geni er mere i live end vi er. Shakespeare

"The first thing we do, let's kill all the lawyer"Henry VI (Shakespeare)

Selvbedrag/DAGDRØM

Håbet er ofte en sporhund der har mistet sit spor. Shakespeare

d Everyone can master a grief, but he that has it.William Shakespeare

d Han gør det med mere ynde, men jeg gør det mere naturligt. Shakespeare

d Hele verden er en scene, og alle mænd og kvinder blot skuespillere:de har
deres sortier og entreer; og en mand spiller mange roller i sit
liv.Shakespeare

*d Hvad ligger der i et navn? det, vi kalder en rose, ville dufte lige
sødt, hvilket navn det end havde.Shakespeare

d Jeg spildte tiden, og nu spilder tiden mig. Shakespeare

d Jesters do often prove prophets.Shakespeare

d *Korthed er viddets sjæl. Shakespeare

d Small things make base men proud.Shakespeare

d The brain may devise laws for the blood, but a hot temper leaps o'er a
cold decree. Shakespeare

d The devil hath power to assume a pleasing shape.William Shakespeare

d There is nothing either good or bad but thinking makes it so.Shakespear

d Vi er den slags stof, som drømme er lavet af (og vort lille liv afrundes
med en søvn.) Shakespeare

d We know what we are, but know not what we may be. Vi ved hvad vi er, men
ved ikke hvad vi kan blive. Shakespeare

MAND-KVINDE

h Maids want nothing but husbands, and when they have them, they want
everything William Shakespeare (1564-1616)English Dramatist and Poet

h When my love swears that she is made of truth, I do believe her, though
I know she lies.William Shakespeare

d Love looks not with the eyes, but with the mind; / And therefore is
winged Cupid painted blind. Shakespeare

d Love's best habit is a soothing tongue.Shakespeare

POLITIK

p He thinks too much; such men are dangerous. Han tænker for meget; den
slags folk er farlige.Shakespeare

p Hvor der er virkeligt venskab, behøves ingen ceremonier.Shakespeare

p Let me have men about me that are fat.Shakespeare(Cæsar)

p Når mennesket dør, betaler det sin gæld. Shakespeare

p Nothing emboldens sin so much as mercy.Shakespeare

*p Sweet mercy is nobility's true badge.Shakespeare

p Troskab mod en nar gør selv vor troskab dum Shakespeare

p True nobility is exempt from fear.Shakespeare

RELIGION

r As flies to wanton boys, are we to the gods;They kill us for their
sport.Hvad fluer er for kåde dreng, er vi for guderne; de dræber os for
morskab.Shakespeare

r Det er tåbelig afgudsdyrkelse at gøre gudstjenester vigtigere end gud.
William Shakespeare

SAMFUND

s All's welll that ends well.Når enden er god, er alting godt.Shakespeare

s Happy are they that hear their detractions and can put them to
mending.Shakespear

s If all the year were playing holidays,/ To sport would be as tedious as
to work.William Shakespeare

s Let the end try the man.Shakespeare

"This above all - to thine own self be true,
And it must follow, as the night the day,
Thou canst not then be false to any man"

(Shakespeare, Hamlet,I,3,78-80).

First,let us kill all the mers! - W.Shakespeare

Håbrt rt ofte en sporhund der mistet sit spor

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-02-05 16:46

> Det er svært at opføre Shakespeare-realismen uden, at den krænker vor
> tids skyldfornægtende selvfede jøder

Nogen særlige jøder, du tænker på, eller er da bare "vor tids jøder" helt
generelt, du finder skyldfornægtende og selvfede?

--
-Jens B.
http://www.fotolog.dk - My photo diary (Last updated 02/09/05)

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-05 19:17

> Nogen særlige jøder, du tænker på, eller er da bare "vor tids jøder" helt
> generelt, du finder skyldfornægtende og selvfede?

Selvfølgelig er alle generaliseringer fejlbefængte, så jeg formulerer mig så
selv du ikke kan misforstå

Efter WW2 er jøder i USA og Israel ofte med overdreven selvtillid - måske ½%
af dem.

Fra : Ulvir

Dato : 11-02-05 19:58

Bo Warming wrote:

> Efter WW2 er jøder i USA og Israel ofte med overdreven selvtillid -
> måske ½% af dem.

Hvilken undersøgelse bekræfter denne påstand?

Hvor har du det fra?

Fra : Jens Bruun

Dato : 11-02-05 22:16

> Selvfølgelig er alle generaliseringer fejlbefængte,

Hvorfor så ikke iundgå dem?

> Efter WW2 er jøder i USA og Israel ofte med overdreven selvtillid

Hvordan måler du det? Hvad er overdreven selvtillid? I forhold til hvad?

> måske ½% af dem.

Vi snakker altså promiller her.

Hvad blev der af din påstand om, at "vor tids" jøder er skyldfornægtende?
Hvilken skyld er det, de fornægter?

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-05 08:44

> Hvorfor så ikke iundgå dem?

De rummer sandhed. Livet er for kort til at veje hvert ord på guldvægt.
Brainstorming er ædel sport. Jeg er ikke højtlønnet diplomat.

> Hvordan måler du det? Hvad er overdreven selvtillid? I forhold til hvad?

At USA ejer verden militært og dermed økonomisk siden 1945 er vigtigt. At
holocaust-myter giver had betyder mindre

> Vi snakker altså promiller her.

Når 1/10 af USA-hvide kalder sig jøder idag, fordi det er smart, så er
promillesnak helt latterlig bagatellisering.

> Hvad blev der af din påstand om, at "vor tids" jøder er skyldfornægtende?
> Hvilken skyld er det, de fornægter?

Pjattet om at Tyskland var eneskyldig i ww1+2 og at NPD er risiko for
gentagelse er vigtigt
Som (jøden) Kissinger sagde "Et folk der er blevet plaget i totusind år, har
nok nogle fejl selv"

Løgne om at Einstein har betydet noget teknologisk indgår i at
undervisningssektoren mangedobles dvs offentlig ansattes magt mangedobles -
helt ligesom opfindelsen af pædofili-justitsmordene giver tvangsfjernelser
der giver milliardindtægter til psykologer

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 12-02-05 10:34

Bo Warming skrev Lørdag den 12. februar 2005 08:44 i beskeden
<6tiPd.5957$Ho1.4335@fe30.usenetserver.com> i gruppen dk.politik:
> Pjattet om at Tyskland var eneskyldig i ww1+2 og at NPD er risiko for
> gentagelse er vigtigt
> Som (jøden) Kissinger sagde "Et folk der er blevet plaget i totusind år,
> har nok nogle fejl selv"

At Kissinger ævler, skulle så altså medføre at et helt folk skal høre for
det fordi landsbytossen citerer som Djævelen citerer Bibelen?

Eller skal vi bare frem til en situation hvor Tyskland ikke får magt som de
har AGT?

Dine forsvar af nazisterne er kvalmende, sygelige og tendensiøse -- for det
er altsammen tidens tand, at du vælter rundt i dine argumenter uanset hvem
du sårer og/eller støtter.

> [...]
> - helt ligesom opfindelsen af pædofili-justitsmordene giver
> tvangsfjernelser der giver milliardindtægter til psykologer

Hvori er det lige at Einstein IKKE skulle have betydet noget teknologisk?

At undervisningssektoren skulle mangedobles som følge af Einstein er - mildt
sagt - en noget søgt påstand...

Og nu skal du endda møfle pædofili-sager ind i et afsnit om videnskab og
undervisningssektor.... Sig mig en gang for alle: glemmer du nogle gange at
spise dine piller?

Henrik Blunck
Vil du vide mere om Linux - http://www.linux-svar.dk
Oversættelse af manualer m.v. - http://www.ikt-strategi.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-05 10:13

"Henrik V Blunck" <h_blunck@gmx.net> wrote in message
> [...]
> det
> er altsammen tidens tand, at du vælter rundt i dine argumenter uanset hvem

Hvorser du forsvar for nazisternes gerninger - du hallucinerer. Citer
ordret. Jeg er sandhedssøgende historiker og at NPD hopper på SPD-limpinden
om at blande politik og historiefakta betyder ikke at jeg har overlap med
disse ufarlige tyske DF'er

Hvis folk såres af ord har de sindsyge martyrnykker

> Hvori er det lige at Einstein IKKE skulle have betydet noget teknologisk?

Hvad kan nogen forestille sig at hans filosoferen har gavnet vedr abombe
eller gps eller andet?

> At undervisningssektoren skulle mangedobles som følge af Einstein er -
> mildt
> sagt - en noget søgt påstand...

Der er mange vigtigere faktorer bag opskruning af tidsspildende dyr skadelig
undervisning

> Og nu skal du endda møfle pædofili-sager ind i et afsnit om videnskab og
> undervisningssektor.... Sig mig en gang for alle: glemmer du nogle gange
> at
> spise dine piller?

Tic tac - og og magnyl er eneste piller jeg har rørt i mange årtier
(udover et par bonan vedr knægigt men det viste sig unødvendige)

Hvorfor jødestjerner du med sindsyg-mudderkast?
Du er som krystalnatbagmændende, blot med mindre magt.
Ved du hvad saglig argumenteret er?

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 13-02-05 11:06

Bo Warming skrev Søndag den 13. februar 2005 10:13 i beskeden
<HSEPd.19402$kR.4669@fe22.usenetserver.com> i gruppen dk.politik:

> Hvorser du forsvar for nazisternes gerninger - du hallucinerer. Citer
> ordret.

Du skrev: "Pjattet om at Tyskland var eneskyldig i ww1+2 og at NPD er risiko
for gentagelse er vigtigt"

Det er IKKE pjat. Hitlers krigsliderlighed var MARKANT.

> Jeg er sandhedssøgende historiker og at NPD hopper på
> SPD-limpinden om at blande politik og historiefakta betyder ikke at jeg
> har overlap med disse ufarlige tyske DF'er

Hvis du var "sandhedssøgende historiker", ville du være OBJEKTIV -- noget du
ikke har formået de seneste mange år! :'-(

> Hvis folk såres af ord har de sindsyge martyrnykker

Når tåberne taler, skal man bare se på... Er det DIN opskrift?

> Hvad kan nogen forestille sig at hans filosoferen har gavnet vedr abombe
> eller gps eller andet?

Nu må vi jo så se om du både skal være "sandhedssøgende historiker" og
fysiker, for a-bomben og fysikken afhænger jo af relativitetsteorien.
Almindelig skolelærdom, Watson.

> Der er mange vigtigere faktorer bag opskruning af tidsspildende dyr
> skadelig undervisning

Netop. Så tag de vigtigere faktorer i stedet for at blande Einstein ind i
dine afsnit der tager 3-4 usammenhængende faktorer og prøver at sammenkæde
dem uden logisk følgeslutning, eller forsøg på samme.

> Hvorfor jødestjerner du med sindsyg-mudderkast?
> Du er som krystalnatbagmændende, blot med mindre magt.
> Ved du hvad saglig argumenteret er?

Det skulle komme fra...?

Saglig argumentation dissekerer, og søger at forstå fremfor at PÅSTÅ.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-05 20:57

> [...]
> risiko
> for gentagelse er vigtigt"
>
> Det er IKKE pjat. Hitlers krigsliderlighed var MARKANT.

Talrige anerkendte historikere - og tidligere britisk premiereminister John
Mayor - har fastslået at WW1+2 var een tredieveårskrig. Dvs også uden Hitler
var opstået den revanchekrig som Versailles-traktat havde lagt op til og som
de allierede ivrede for ved at tillade oprustning af Tyskland i strid med
fredsaftalen
Læs Michel Howards grundige "Første VErdenskrig" der netop er oversat til
dansk og udgivet af Borgens Forlag
Demokrati skabte ustabil hævn-fred - havde der som i 1815 været klog oplyst
enevælde havde man lavet en ansvarlig og holdbar fredsaftale.

> Hvis du var "sandhedssøgende historiker", ville du være OBJEKTIV -- noget
> du
> ikke har formået de seneste mange år! :'-(

> Når tåberne taler, skal man bare se på... Er det DIN opskrift?

Hvis man har saglige indsigelser og har tid, så er indvending en god ide

> Nu må vi jo så se om du både skal være "sandhedssøgende historiker" og
> fysiker, for a-bomben og fysikken afhænger jo af relativitetsteorien.
> Almindelig skolelærdom, Watson.

Mange dk.videnskab aktive med stor fysisk indsigt har givet mig ret i at
abomben har intet at gøre med relativity.
Men hvis du mener modsat, så forklar.
Skolelærdom er vist efterplapring af journalistik
At påstå jødekritik i min vurdering, fordi Einstein og Bohr var jøder, er
vanvid.

> Netop.

Best var en eksemplarisk hæderlig politiker, der var besjælet af at opnå
godt forhold mellem de danske og tyske broderfolk efter afslutning af den
klart tabte krig.
Hans initiativ med at få jøderne til Sverige og dermed Danmark "judenrein"
var genialt og en foræring til de samarbejdspolitikere, som skulle opnå at
ligne tyskerfjender og dermed blive anerkendt som allierede efter krigen.
Læs Kreth og Mogensen "Flugten til Sverige" der totalt fratager tyskerne for
skyld i noget negativt vedr "dansk holocaust" som bør ses som humanistisk
tysk aktion.
Anders Fogh Rasmussen har i Synagogen i Krystalgade på 60-årsdagen
anerkendt at de der hjalp jøderne til Sverige løb ingen risiko.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 14-02-05 01:14

Bo Warming skrev Søndag den 13. februar 2005 20:56 i beskeden
<ZhOPd.6931$AW5.307@fe59.usenetserver.com> i gruppen dk.politik:

> Anders Fogh Rasmussen har i Synagogen i Krystalgade på 60-årsdagen
> anerkendt at de der hjalp jøderne til Sverige løb ingen risiko.

Kildehenvisning?

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-05 08:08

> Bo Warming skrev Søndag den 13. februar 2005 20:56 i beskeden
> <ZhOPd.6931$AW5.307@fe59.usenetserver.com> i gruppen dk.politik:

> Kildehenvisning?

Århus Universitets ukritsable historie-revisionisme kan bl.a. læses i Kreth
og Mogensen "Flugten til Sverige" Gyldendal 1995 samt i alle de mange
efterfølgende bøger af Sofie Lene Bak
Statsministertalen var i TV2 og DR 16 okt 2003 og kan søges der - desuden
genudsendtes den flere gange på Københavnerkanalen

Hvad betvivler du? Er det i Gøngehøvdingen du hat læst at danskere er
helgener og udlændinge er skurke, og den barnetro vil du ikke lægge fra dig?
Tyskernes Best reddede jøderne og ifølge S L Bak og flere israelske og
svenske forskere var Himmler , Hitler og Eichmann med til at udtænke og
blåstemple den geniale plan til at gøre Danmark jøderent på human vis.

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-05 22:08

> [...]
>
> Nu må vi jo så se om du både skal være "sandhedssøgende historiker" og
> fysiker, for a-bomben og fysikken afhænger jo af relativitetsteorien.

Når Sherloch Holmes sætter lægen Watson på plads i ConanDoyles fine krmier
om enkel logik,
- "elementrært min kære doktor Watsen " .-
så er det vedr noget HVERDAGSAGTIGT BANALT

Men når jeg med Risø-specialister har diskuteret da mange input i
atomfysikken der skabte akraft og abombe , så erkender de at dette var ikke
en enkel sag og Hahns afgørende eksperimenter fik måske lidt gavnlig medvind
af Bohrs tolkninger.

At Einstein blev falsk opreklameret da Time Magazine efter Hiroshima-bomben
fandt på at skrive E=mc^2 på forsiden, har jeg i ti år haft lange tråde om
på dk.videnskab.
Netop idag har jeg med ordret citering (postet kl 2128) sandsynliggjort at
Hahn var altafgørende - dvs relativity-teoretikerne var uvæsentlige.
NB Bohr var aldrig relativitets-fjols.

Se tilbage på trådene og du vil finde lutter irrelevante links fra de der
hepper på Einstein og opdigter at jeg er nazi der har skrevet racistisk om
jødefysik
Jeg har kritiseret tyskernes racisme incl at Danmark skulle gøres jøderent,
men at man for kortheds skyld bruger nazi-ord altså citerer korrekt, bliver
man ikke nazi af

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 13-02-05 22:24

"Bo" == Bo Warming <bwng@bwng.dk> writes:

> [...]

> Når Sherloch Holmes sætter lægen Watson på plads i ConanDoyles fine
> krmier om enkel logik, - "elementrært min kære doktor Watsen " .- så

<http://math.ucr.edu/home/baez/crackpot.html>

Du scorer pænt højt

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/>
<http://wiki.wegge.dk/Politik>

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-05 22:48

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> wrote in message

> <http://math.ucr.edu/home/baez/crackpot.html>
>
> Du scorer pænt højt

Der mangler et punkt 36 , nemlig HALVKVÆDET VISE

Aldrig færdiggør nogen en beviskæde imod mig

Ingen kæde er stærkere end det svageste led.

(Jeg skal dog give Mikkel Foldmann ret i at min leksikon-afskrivning vedr
Hahn er ikke et bevis på at han var altafgørende - det er jeg ikke fysiker
nok til at kunne levere og måske det er umuligt af afgøre.Måske Rutherford
og tidsånd havde gjort alt parat og det var et spørgsmål om måneder før
nogen ville give USA opskriften udfra forudgående isotop-forsøg.Måske
Plutonium-fission var særlig nærliggende.
Klip om hvad Hahn under pres måtte angre og bekende efter en tabt krig, er
helt uden bevisværdi - ligesom man kan få børn til at vidne om pædofili og
pædofilimistænkte til at vidne om pædofili og kz-fangevogtere til at vidne
om gaskamre HELT UDEN AT VIDNEUDSAGN HAR FORBINDELSE MED VIRKELIGHEDENS
VERDEN
Hvis nogen kan finde et link fra Mikkel der peger _imod_ noget, jeg har
påstået, så gerne forklar.
Jeg har så småt opgivet dialog, der jo let får børnehavens
påstand-mod-påstand karakter, når intet med beviskraft bringes op i relation
til mine arbejdshypoteser.)

Hvis nogen af punkterne 1-35 har forbindelse til mine indlæg så forklar.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 13-02-05 23:27

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:gWPPd.6961

En masse vrøvl - som sædvanlig.....

Du mener måske at din lort/pis "forskning" overgår Einsteins teorier?

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-05 00:00

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> wrote in message

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:gWPPd.6961
>
> En masse vrøvl - som sædvanlig.....
>
> Du mener måske at din lort/pis "forskning" overgår Einsteins teorier?

Selvfølgelig kan praktisk hjælp til millioner af plejehjemspatienter, der
påføres hudsygdomme af bletvang, ikke sammenlignes med snob-forskning, der
blot skal skabe alibi for matematikundervisning

Einstein halser bagefter udviklingen og opfylder et reklamebehov hos
bureaukrater, - måske er tabuerne imod privatforskning som min så
ulykkesskabende at jeg er årtier forud for min tid, ligesom Nietzsche var.

Hvis noget er vrøvl, så lever du selv en bedre sagsfremstilling - eller
påvis usandhed eller ulogik hos mig - helt præcist

Fra : Johnny Andersen

Dato : 14-02-05 00:23

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:U2RPd.7942
> Selvfølgelig kan praktisk hjælp til millioner af plejehjemspatienter, der
> påføres hudsygdomme af bletvang, ikke sammenlignes med snob-forskning, der
> blot skal skabe alibi for matematikundervisning

Hvis du er så "genial" - kan du måske fortælle os hvorfor INGEN bruger dine
ideer?

> Einstein halser bagefter udviklingen og opfylder et reklamebehov hos
> bureaukrater, - måske er tabuerne imod privatforskning som min så
> ulykkesskabende at jeg er årtier forud for min tid, ligesom Nietzsche var.

LOL - Ingen forstår Einsteins teorier til fulde endnu - måske du vil oplyse
et fjols som mig om de fulde konsekvenser af Einsteins teorier?

Du citer i et væk Bo - kan du ikke tænke de store tanker....?

Din "forskning" af lort/pis - viser kun at du har en fetich for
fækalier.....

> Hvis noget er vrøvl, så lever du selv en bedre sagsfremstilling - eller
> påvis usandhed eller ulogik hos mig - helt præcist

Du fremfører nogle "teorier", som du ikke kan understøtte......
Kom med nogle dokumenterede resultater som understøtter din påstand...

/Johnny

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-05 10:19

> [...]
>
> Du fremfører nogle "teorier", som du ikke kan understøtte......
> Kom med nogle dokumenterede resultater som understøtter din påstand...

Ingen har kunne modsige mine reformforslag vedr inkontinentes helvede på
plejehjemmene

Resultater incl lugtfrihed kan erfares på min adresse.

En snes gange er FETICH blevet givet som forklaring på min forskning - hvad
mener.

Karl Marx skrev meget om "vare-fetichisme" altså det er blomstrer op til
jul, og Freud videreudviklede i "Totem og tabu" hvordan afvigere kan
guddommeliggøre en hårtot eller en glemt handske fra den elskede
gudinde/distancekæreste.

Aldrig har mine modparter evne til at definere deres ord, så man kan vide
hvad menes.

Havde Niels Bohr sit instituts elektronik som fetich?

Havde Karen Blixen primitive overtroiske negre som fetich, da hun skrev om
den i "Den Afrikanske Farm"?

Folk der ikke tåler at læse om hvad de selv vælger at åbne, har vist et
primitivt religiøst usagligt overtroisk TABU
Modsat andre , er mine indlæg godt varedeklarerede i subject line så kun
masochister åbner, hvis de finder det ulækkeert at læse om. Måske det blot
er for at få alibi til at gå i naziers fodspor og jødestjerne hvad de ikke
forstår.
Prøv at være saglig, please. Bold ej mand.

Fra : Peter Weis

Dato : 14-02-05 18:12

Johnny Andersen wrote:

> Din "forskning" af lort/pis - viser kun at du har en fetich for
> fækalier.....

Jeg tror det har med Bos forhold til sin mor at gøre.
Han har tidligere harcelleret over husmoderens gastronomi og hygiejne
som unødige komplikationer, nogle få gange endog med henvisning til sin
mor, medens han har prist sin ingeniør-far for at kunne forsimple ting.

mvh
Peter

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-02-05 11:12

Peter Weis wrote:

> Jeg tror det har med Bos forhold til sin mor at gøre.
> Han har tidligere harcelleret over husmoderens gastronomi og hygiejne
> som unødige komplikationer,

For ikke at tale om hospitaler hvor han også mener at hygiejne såsom
håndvask er spild af tid.

Mvh

Tim

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-05 11:32

"Tim Christensen" <nospam@eson.dk> wrote in message
> [...]

Nævn een usenetter hvis skriverier ikke har meget med hans mor at gøre

Gastronomi er om smag og helt fint. Hygiejne er er om facade er livet for
kort til. Den yderst sjældne hygiejne der hindrer smitte har jeg aldrig
kritiseret, fx kloakering der hindrer drikkevand og latrin at blandes
hvilket skabte koleraepidemierne i 1800-.tallet

> For ikke at tale om hospitaler hvor han også mener at hygiejne såsom
> håndvask er spild af tid.

Netop når man laver noget så SYGDOMSfremmende som SYGEhuse hvor smittebærere
på unaturligvis klemmes sammen, er der ræson i håndvask - på operationsstuer
især
KAN DU SANDSYNLIGGØRE at det meste håndvask ikke er spild af tid. Min teori
står ubestridt - kun vanetænkning og lyst til at mobbe afvigelse taler imod
mig.

Vidste du at i Augsburg i 1800-tallet indførte de poudrering dvs at ovne
tørrede lort til pulver der var egnet til markgødning, og det er egentlig
bedre end kloakering og spild af vand til trækogslip. Men da ingen andre
tyske byer var så geniale, droppedes det - udover at campingvogne med
elektricitet bruger det i stedet for de lugtende kemiske tørklosetter

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 14-02-05 00:23

#1 Start med -5, Total -5

#3: +2, #4: +3, Total 0

#8: +5, #19: +10, #32: +40, Total +55

> Hvis noget er vrøvl, så lever du selv en bedre sagsfremstilling -
> eller påvis usandhed eller ulogik hos mig - helt præcist

Dette indlæg scorer 55 på crackpot indexet:
<http://math.ucr.edu/home/baez/crackpot.html>

Ikke dårligt for så få ord.

Fra : G.B.

Dato : 14-02-05 15:13

"Johnny Andersen" <netsat_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen news:cuok8k$1fc1
$1@news.cybercity.dk:

> En masse vrøvl - som sædvanlig.....
> Du mener måske at din lort/pis "forskning" overgår Einsteins teorier?

XFUT til dk.politik fjernet!

http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 13-02-05 23:43

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Der mangler et punkt 36 , nemlig HALVKVÆDET VISE

Dem har du også mange af. Påstande og påstande, men aldrig argumenter eller dokumentation.

(-)
>Aldrig færdiggør nogen en beviskæde imod mig

Jo, men problemet er at du ikke vil indse det. Du har bestemt dig for at helgenkåre Otto Hahn og
slikke røv på lat hvad der kommer fra Tyskland og Japan. Så er det nok svært for dig at skifte
retning.

(-)
> [...]
>nogen ville give USA opskriften udfra forudgående isotop-forsøg.Måske
>Plutonium-fission var særlig nærliggende.

eller måske har alle fagbøger og fagfolk ret når de tildeler Lise Meitner hovedære.

(-)
> [...]
>om gaskamre HELT UDEN AT VIDNEUDSAGN HAR FORBINDELSE MED VIRKELIGHEDENS VERDEN

Hvorfor tror du ikke på Otto Hahsn egne ord i artiklen før krigen, hvor han også henviser til Lise
Meitner? Hvorfor tror du altid Otto Hahn lyver, når han siger noget der går din ideologi imod? Var
det derfor du fjernede det fra debatten?

(-)
>Hvis nogen kan finde et link fra Mikkel der peger _imod_ noget, jeg har
>påstået, så gerne forklar.

Alle links gør. Læs dem igen. Du troede fx først at Otto Hahn ikke lavede transuranforsøg, da han
faldt over fission, ikke?

(-)
>Jeg har så småt opgivet dialog, der jo let får børnehavens
>påstand-mod-påstand karakter, når intet med beviskraft bringes op i relation
>til mine arbejdshypoteser.)

Så du indrømmer at du intet har vist, der går imod konsensus der lægger stor betydning på Einsteins,
Bohrs og Lise Meitners skuldre. Tak.

(-)
>Hvis nogen af punkterne 1-35 har forbindelse til mine indlæg så forklar.

Mange af punkterne beskriver din ordrige men helt uvidenskabelige ævle-metodik godt.

--

Mikkel

"All science is either physics or stamp collecting"
---Ernest Rutherford.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-05 00:15

"Mikkel Foldmann" <f-o-l-d@m-a-n-n.dk> wrote in message

> eller måske har alle fagbøger og fagfolk ret når de tildeler Lise Meitner
> hovedære.

Når er anerkendt populærvidenskabeligt forlag lader landets topfolk skrive
følgende modsigelse af din *teoretiker*-reklame, så har det nok noget på
sig. Iøvrigt har du aldrig citeret bøger eller fagfolk bag din reklame.
At * praktik* flytter noget, således som her udtrykkes, finder jeg
overbevisende.

> [...]
>og under 1938 og 1939 nævnes Hahns afgørende bedrift - sammen med
>Strasseman - for at få U-235 til at fissionere via bombardement med

Ordene "opdager" i linie 1 og "afgørende" i næstsidste linie, skal jeg gerne
oversætte.

Men selvfølgelig er kongerækker en urimelig forenkling - forskere står på
skuldrende af hinanden i et flerdimensionalt netværk, og tidsånd og
markedsbehov er afgørende, så jeg bifalder ikke totalt Politikens Hus - og
det skyldes ikke deres jødedominans.
NB Det er Thomas Krogh og ikke dig, der har løjet om anti-semitisme hos mig
vedr tysk mellemkrigstidshistorie, og at jeg har byretsdom vedr alle mine
netskriverier der frikender mig, bør føre til at næste injurie sker med
ordret citering af mig
Aldrig sker anklager mod mig og mine synspunkter udfra noget virkeligt og
præciseret

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 14-02-05 12:49

> [...]

>følgende modsigelse af din *teoretiker*-reklame, så har det nok noget på
>sig. Iøvrigt har du aldrig citeret bøger eller fagfolk bag din reklame.

Jeg har citerer og linket til masser af kilder, inclusive Otto Hahns egne artikler (fra før krigen)
og hans nobel tale (efter krigen), hvor han entydigt lægger æren for forklaringsarbejdet hos Lise
Meitner og hendes nevø. De skriver så også entydigt, hvilket jeg også har både linket til og
citeret, at de bruget Bohrs atommodel og at energiberegningerne var lavet med Einsteins formel.

Det samme står i al faglitteratur, så hvis du ikke har andet at indvende, har du altså ikke rigtigt
andet end din egen holdning.

(-)
>At * praktik* flytter noget, således som her udtrykkes, finder jeg overbevisende.

Praktik er ligegyldig uden forklaring og analyse. Praktiken viste kun Otto Hahn at han uventet fandt
Barium. Hvis ingen havde analyseret og forklaret hvad der skete, hvordan skulle man så vide at det
var fission og at det kunne bruges andetsteds?

(-)
>Ordene "opdager" i linie 1 og "afgørende" i næstsidste linie, skal jeg gerne oversætte.

Why?

(-)
> [...]
>skuldrende af hinanden i et flerdimensionalt netværk, og tidsånd og
>markedsbehov er afgørende, så jeg bifalder ikke totalt Politikens Hus - og

Hvilke markedsbehov betalte Otto Hahn for at forske i transuraner?

(-)
> [...]
>vedr tysk mellemkrigstidshistorie, og at jeg har byretsdom vedr alle mine
>netskriverier der frikender mig, bør føre til at næste injurie sker med

Godt du trækker i land igen. At du virker nazi-medløber-agtig og at du ukritisk slikker røv på alt
tysk og japansk betyder ikke at jeg siger at du er strengt antisemit.

(-)
>Aldrig sker anklager mod mig og mine synspunkter udfra noget virkeligt og præciseret

Det skal jeg ikke kunne sige. Jeg har kun udtalt mig om det du har skrevet til mig, der ikke giver
indtryk af andet end nazi-medløbier og tyskland-japan-røvslikkeri.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-05 14:16

> Why?

Når Politiken kalder Hahn for OPDAGER af proces og kalder hans forskning for
AFGØRENDE vedr akraft og abombe, så har det nok en grund.
Man har endvidere givet ham næsten al åre i årtier, indtil en artikel i
Scientific Amerikan søgte at give lidt med-ære til Meitner
- altså den ny og uprøvede teori, som du forfægter.
Og som men efter krigsnederlag fik tyskere til at anerkende halvhjertet.

> (-)
>
> Hvilke markedsbehov betalte Otto Hahn for at forske i transuraner?

Praktisk målrettet atomfysikken var sat igang af Becqurel fordi
radiumholdige mineraler havde extrem energirig udstråling der pegede mod
noget MEGET mere intenst end krudt og TNT, og Nobel blev millionær på netop
sådanne sprængstoffer, der jo har muliggjort tunneller gennem bjerge

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 14-02-05 15:42

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)
>Når Politiken kalder Hahn for OPDAGER af proces og kalder hans forskning for
>AFGØRENDE vedr akraft og abombe, så har det nok en grund.

Men når alle siger at Lise Meitner var minst lige så vigtig, så tror du det ikke? Hvad er grunden
til dit extremt selektive og uvidenskabelige kildebrug? Ideologi?

(-)
>Man har endvidere givet ham næsten al åre i årtier, indtil en artikel i
>Scientific Amerikan søgte at give lidt med-ære til Meitner

Nej, Meitners betydning har været kendt fra før krigen. Hvorfor tror du kun det er den artikel der
betød noget?

Som jeg forklarede dig før. Praktik er ligegyldig uden forklaring uden forklaring og analyse.
> [...]

(-)
>- altså den ny og uprøvede teori, som du forfægter.

SÅ du tror Otto Hahn løj, da han gav Meitner æren for forklaringen i sin artikel fra 1939, som jeg
har citeret for dig? Hvorfor tror du din helgen Hahn lyver?

(-)

> [...]
>noget MEGET mere intenst end krudt og TNT, og Nobel blev millionær på netop
>sådanne sprængstoffer, der jo har muliggjort tunneller gennem bjerge

Men vi var jo enige om at det var transuranforsøg og ikke fissionsforsøg Otto Hahn udførte, var vi
ikke? Præciser for en gangs skyld hvad du ved om baggrunden for Otto Hahns forsøg. Ingen løgne eller
løgn forklædt som brainstorm please. Fortæl hvad du ved og kan dokumentere.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-02-05 16:05

> [...]
> det ikke? Hvad er grunden
> til dit extremt selektive og uvidenskabelige kildebrug? Ideologi?

Skepsis er demokratiets salt. Jeg afventer evt overbevisende argumentation.
Step by step. Ubrudt forståelig beviskæde

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 14-02-05 16:35

Bo Warming skrev i meddelelsen ...

(-)

>Skepsis er demokratiets salt.

Ja, men det er dig der går imod konsensus og siger at Otto Hahn var så vigtig i forhold til alle
andre.

[...]

Forklar det Step by step. Ubrudt forståelig beviskæde, please.

For vi var jo enige om at det var transuranforsøg og ikke fissionsforsøg Otto Hahn udførte, var vi
ikke? Præciser for en gangs skyld hvad du ved om baggrunden for Otto Hahns forsøg. Ingen løgne eller
løgn forklædt som brainstorm please. Fortæl hvad du ved og kan dokumentere, please.

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 13-02-05 22:27

> [...]

>en enkel sag og Hahns afgørende eksperimenter fik måske lidt gavnlig medvind

Eftersom der næppe er en eneste der tror dig på dit ord, vil vi gerne se beviser for dette. Mit gæt
er at du bare finder på eller fejlfortolker som du plejer.

(-)
>At Einstein blev falsk opreklameret da Time Magazine efter Hiroshima-bomben
>fandt på at skrive E=mc^2 på forsiden, har jeg i ti år haft lange tråde om på dk.videnskab.

Som du intet har forstået af.

(-)
>Netop idag har jeg med ordret citering (postet kl 2128) sandsynliggjort at
>Hahn var altafgørende - dvs relativity-teoretikerne var uvæsentlige.
>NB Bohr var aldrig relativitets-fjols.

Hvordan "sandsynliggør" det ene klip noget?

(-)
>Se tilbage på trådene og du vil finde lutter irrelevante links fra de der
>hepper på Einstein og opdigter at jeg er nazi der har skrevet racistisk om jødefysik

Jeg har fx. vist aldrig nævnt noget om "jødefysik". Digter du igen?

I øvrigt er det lidt sært at du finder at Otto Hahns egne forklaringer og artikler som jeg tit har
linket til er "irrelevante", men måske er manden helt irrelevant?

Fra : Bo Warming

Dato : 13-02-05 10:38

> [...]
>
> Vi snakker altså promiller her.
>
> Hvad blev der af din påstand om, at "vor tids" jøder er skyldfornægtende?

Paulus skriver at vi er alle skyldige i Jesu henrettelse
Arendt skriver at alle incl nulevende er skyldige i holocaust

Udenrigsminister Kissinger har ret i at for at opnå årtusinders forfølgelse
skal man være ret irriterende, fx moraliserende og måske en stat i staten
mht ulovlig valutaeksport når fædrelandet går på røven

At jøder sjældent fængsles har nok at gøre med sagfører-venner og
dygtighed., delvis Og bestikkelse.

Som tilhænger af muren omkring Israel er jeg klart mindre antisemitisk end
andre usenettere - enig? Nej, vi er alle lidt anti-jøde og anti-danske mm
hvis ikke vi er dumme