Farvel til Else Theill Sørensen
Fra : Jensen

Dato : 11-02-05 07:43

De konservative har mistet et mandat til de radikale, der således får en
endnu større fremgang end først antaget.

Det betyder, at folketingsmedlem Else Theill Sørensen ryger ud af
Folketinget og bliver erstattet af den radikale Bente Dahl.

Den nye mandatfordeling skyldes fintællingen i Viborg Amt efter
folketingsvalget i tirsdags, og folketingsgrupperne er for kort tid siden
blevet orienteret af Indenrigsministeriet.

VKR mangler stadig et mandat
Dermed har de radikale nu 17 mandater - en fremgang på 8 - mens de
konservative får barberet et enkelt mandat af fremgangen på tre, således
at
partiet nu får 18 mandater i det nye Folketing.

Samtidig betyder det, at magtbalancen forskydes i folketingssalen, da
oppositionen nu mønstrer 81 mandater, mens regeringen og Dansk Folkeparti
har 94.

Da de radikales mandat tages fra de konservative, mangler VKR stadig et
mandat for, at muligheden for et alternativt flertal i Folketinget er til
stede.

Klaverspiller
Det nye radikale medlem er født i 1946 og er uddannet musikpædagog.

Hun optræder således som fast klaverspiller ved de radikale landsmøder.

Else Theill Sørensen har hidtil været næstformand i den konservative
folketingsgruppe.

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-02-05 08:14

"Jensen" wrote

> De konservative har mistet et mandat til de radikale, der således får en
> endnu større fremgang end først antaget.

Ja - det stod såmænd også i min avis - ligesom det blev nævnt masser af
gange i såvel radio som TV torsdag.

Men glædeligt - det er det da!

- Jensby

Fra : Mogens

Dato : 11-02-05 22:18

"Jan Bang Jensby" <jensbyFJERN@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Jensen" wrote

> Ja - det stod såmænd også i min avis - ligesom det blev nævnt masser af
> gange i såvel radio som TV torsdag.
>
> Men glædeligt - det er det da!
>
> - Jensby

Ja i klamrer jer fast til et halmstrå , men lige meget hjelper det , vi skal
nok bestemme hvordan Danmark skal styres de næste 8 år . Se nu hvordan
sosserne skal ud i urafstemning for at findr deres rette leder . De har
stadig ikke lært af fortidens synder . Den fremgang som de radikale fik , er
kun et udslag af flokmentalitet , når disse unge efter hånden er blevet
veletableret , så finder de hurtigt ud af , hvilket parti de får størst
indflydelse i .

M.

Fra : Jim

Dato : 12-02-05 12:09

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nok bestemme hvordan Danmark skal styres de næste 8 år . Se nu hvordan
> sosserne skal ud i urafstemning for at findr deres rette leder . De

Faktisk er det noget af det essentielle i soc.dem. placering i dansk
politik.
Det har i bund og grund intet med, hvem som sidder på posten som boss
for de røde faner.
Det har noget at gøre med den politik, de fører, og måden de ønsker den
politik gennemført.
Soc.dem. har bevæget sig fra at være et parti for den gamle
arbejderstyrke på bl.a. danske fabrikker, værfter m.m. henover at være
fortaler for indvandringaf uhæmmet størrelse til et parti for
akademikere, som alligevel synes, at der skal være en grænse et sted,
når det drejer sig om indvandring.
Sidstnævnte har kostet dem mange stemmer over den tid, de skulle bruge
på at vride sig ud af deres påtagede tossegodhed og gloriepudsning,
fordi de var nødt til at stryge håndtaskedamen med hårene. Ellers var de
aldrig kommet i regering. Nu har de indset, at de har begået en BRØLER
af dimensioner, og nu har de taget afstand til de gale radikale, som i
bund og grund bare er en flok forfinede halalhippier med trang til at
dele ud af andre folks penge og invitere flere ugidelige, uintegrerbare
muslimer, som bare kan række hånden ud efter flere penge uden at yde
noget som helst til gengæld.
Min konklusion må være, at sosserne har udlevet deres tid i dansk
politik og må pakke sammen. De soc.dem. vælgere kunne med lethed finde
andre partier, som opfylder deres krav. De evner bare ikke at træde ud
af traditionerne om at stemme på A.
Hverken Auken, Jensen, Lykketoft, Thorning-Smidt eller nogen anden rød
fanetilhænger kan ændre på deres image. Og så længe Lykketoft fortsætter
sin benægtelse af fløjkrig i partiet, vil de aldrig virke troværdige.
Lykketoft sagde så sent som dagen efter valget; "at vi må gøre op med
myterne om fløjkrig i soc.dem". En utrolig benægtelse af fakta, når vi
har set, hvad der rent faktisk sker inden for partiet. Der er hele 3
fløje i partiet. Det går virkelig ikke. Og nej, det gør det ikke, før de
har ændret deres politik væsentligt, eller såre simpelt går til
bekendelse og accepterer, at der ikke er det behov for et soc.dem., som
de går og foregiver.

J.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-02-05 12:55

" Mogens" wrote

> Ja i klamrer jer fast til et halmstrå , men lige meget hjelper det

Måske skulle vi alligevel indføre (flere) test i folkeskolen. Desværre vil
det nok ikke have tilbagevirkende kraft.

- Jan

Fra : Jesper

Dato : 11-02-05 15:34

Jensen <b-h-j@oncable.dk> wrote:

> De konservative har mistet et mandat til de radikale, der således får en
> endnu større fremgang end først antaget.

Det betyder at De Radikale nu får en fremgang på 8 mandater i stedet
for 7 som de kan bruge til at tørre røv i

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-02-05 16:09

"Jesper" wrote

> Det betyder at De Radikale nu får en fremgang på 8 mandater i stedet
> for 7 som de kan bruge til at tørre røv i

Det betyder vel også, at regeringen er gået endnu mere tilbage i mandatantal
siden valget i 2001.

Det kan vel tolkes som en form for mistillid.

- Jensby

Fra : Jim

Dato : 11-02-05 16:42

> "Jesper" wrote

> Det betyder vel også, at regeringen er gået endnu mere tilbage i
> mandatantal siden valget i 2001.
>
> Det kan vel tolkes som en form for mistillid.

Den største mistillid kan vist måles i samlet antal mandater til den
røde fløj.
Mimi skwaiehuie skwaienosse... har da mistet alt.
Sosserne er på vej til at have samme vælgerskare som SF.
Det er kun et spørgsmål om tid. Når Frankedrengen bliver valgt som ny
boss for de røde faner, så er det første gang i sossernes historie, at
deres leder skal vise ID for at få serveret øl.
Men når du mener, at een stemme betyder så meget, så må det vel betyde,
at DF nyder ekstra stor tillid fra vælgerne.
Nu mangler vi bare, at Karen Jespersen melder sig ind i DF og stiller op
til næste valg, så skal du se fremgang så det brager.
Karens farvel til Sosse-partiet er en markant årsag til deres store
nederlag. Resten af skylden bæres af den kommende pensionist Lykketoft.

J.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 11-02-05 17:16

"Jim" wrote

> Mimi skwaiehuie skwaienosse... har da mistet alt.

Behøver jeg at gentage min tidligere pointe?

- Jensby