Spinforsøg:Socialdemokratiet.Formandsvalg.
Fra : Lyrik

Dato : 10-02-05 14:00

Der er 3 fløje i S.
Nyrupfløjen, der er "tørret ud" med Nyrup kan præstere Henrik Dam
Kristensen.

Lykketoftfløjen kan præstere Mette Frederiksen.

Aukenfløjen kan præstere Frank Jensen.

I TV var der en diskussion om det med Jersild, Henrik Qwortrup (ex. spin for
Anders Fogh) og et kvindeligt "æggehovede" som jeg ikke kan huske navnet på,
men hvis navn eventuelt kunne befinde sig i Mensaklubbens kartotek.
"Æggehovedet" foreslog Mette Frederiksen.
Jersild spurgte om hun ikke var lidt for "ung"?

Min egen kommentar er:
Personlighed er af væsentlig betydning i dag. Jeg kan høre Paulus ord for
mit indre øre:

"En "leder" skal være én kvindes mand, uangribelig, ikke nyomvendt. En mand
der har orden i sin familie".
Jeg kunne tilføje,- en person med karisma. Hvis han ikke kan begejstre sig
selv, hvordan skal han så kunne begejstre vælgerne?

Det sidste med begejstringen fravælger Henrik Dam Kristensen.
Når man ser ham er det som at stå overfor døren til en stor grå
regeringsbygning.-Duer ikke!-Væk!(H.C.Andersen )
Nyrupfløjen er tørret ud efter Nyrup. Han har ingen arvtagere. Han er stadig
selv det stærkeste kort, men lider under "They never come back-syndromet).

Mette Frederiksen tilhører Lykketoftfløjen (tårerne). Hun er en for ung og
ubefæstet sjæl. Begavet, potent men uden is i maven.
Lykketoftfløjen har lige lidt et historisk nederlag.
"Duer ikke-væk!"

Da Svend Auken trådte ind i valgkampen som støtte, vurderede vælgerne i en
onlineundersøgelse at det var en styrkelse og et positivt løft for S.
Det er den populære fløj. det er den fløj som ikke har fået lov! Det er den
fløj der ligger længst mod venstre og kan suge fra både liste Ø, SF og vise
en markant profil overfor Anders Fogh.
Jo længere over mod højre (Nyrup) S. kommer, jo sværere bliver det for
vælgerne at kende forskel på V og S.
Ja selv når S. går lidt mindre mod højre:(Lykketoft) er lighedspunkterne for
store.
Den markante profil ligger til venstre for midten. Stadigvæk i nærheden af
midten, men til venstre!

Her er kun én kandidat af betydning og som opfylder "Paulus" kriterier:
Frank Jensen!

Hvis S. skal have "prinsessen og det halve kongerige" så er det her manden
er!
Og så et godt råd til "kandidaten": "Du skal køre din kone i stilling på
samme måde som Geroge Bush har kørt Laura Bush i stilling. Det er et meget
lille offer at give for konen! Det er et signal om at hun "GIDER" !støtte
sin mand!

Dedikeret til min barndomsven Jytte Andersen.

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 10-02-05 15:51

> Det sidste med begejstringen fravælger Henrik Dam Kristensen.
> Når man ser ham er det som at stå overfor døren til en stor grå
> regeringsbygning.-Duer ikke!-Væk!(H.C.Andersen )

Han stiller ikke op, meddelte han i dag. Han siger ganske rigtigt at der er
brug for yngre kræfter, jeg ved ikke hvor gammel han er, men er han ikke
omkring de 50?

> Mette Frederiksen tilhører Lykketoftfløjen (tårerne). Hun er en for ung og
> ubefæstet sjæl. Begavet, potent men uden is i maven.

Bestemt, men 27 år er for ung, lad hende få en ministerpost, når Soc igen
danner regering, hvilket vil ske indenfor et par vag - historisk set holder
en regering aldrig mere end 3 valgperioder.

> Den markante profil ligger til venstre for midten. Stadigvæk i nærheden af
> midten, men til venstre!

Det er muligt, men Auken beviste at selv med fremragende valg kan man ikke
klare sig uden et midterparti som støtteparti.

> [...]
> Frank Jensen!
>
> Hvis S. skal have "prinsessen og det halve kongerige" så er det her manden

Frank Jensen fremviste i sin tid som jusitistminister at han på ingen måde
er egnet til posten, som jeg tidligere har nævnt, alene det at så mange
stiller spørgsmålstegn ved personen er et problem, specielt når man har haft
8 år som justitsminister til at bevise lederegenskaber!

Helle Torninger er tilgengæld uberørt af fløjkrige, har et vindende væsen,
som gør vi gider høre på hende og er i valgkampen kommet med gode
udmeldninger. At hun så ovenikøbet er smuk, gør det ikke ringere

Hvis man i fuldt alvor mener det er et problem hun også har smag i tøj og
har stil, så er der edderman´e ikke noget at sige til de tabte valget.

mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 10-02-05 23:12

Kim2000 wrote:
> [...]
> væsen, som gør vi gider høre på hende og er i valgkampen kommet med
> gode udmeldninger. At hun så ovenikøbet er smuk, gør det ikke ringere

+++++++++++++++++++++++++++
Helle Torning er en rædselskandidat. En kandidat som signalerer poleret
overfladiskhed.
Gift med en Labourmand.
Labour er her i DK = Venstre! Går man efter at ligne dem, så udvisker man
resten af den Socialdemokratiske profil IMHO.

Svend Auken var som miljøminister lidt for tidlig ude med alt for kraftige
miljøtiltag.

Men lyt til mig-Miljøtiltag bliver den helt store chance til at profilere
sig for S.
Isen på Antarktis er ved at bryde op! Havene truer med at stige 5 meter
inden for en uoverskuelig årrække. Golfstrømmen truer med at vende i så
tilfælde- uvejr vil komme til at høre til dagens orden.

Fremtiden handler om:"Miljø! Miljø! Miljø!"-her er Svend Aukenfløjens Frank
Jensen en spidskandidat.
Hans tidligere job som justitsminister har ikke noget med hans kandidatur at
gøre!
Jeg var for øvrigt meget godt tilfreds med ham da han var justitsminister!
Meget bedre end "rædslen" Lene Espersen som har folk på venteliste i 13
måneder inden de kan komme ind og afsone!
Det har Frank Jensen dog aldrig præsteret!

Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 10-02-05 23:39

> Hans tidligere job som justitsminister har ikke noget med hans kandidatur
> at
> gøre!

Det fortæller om han kan finde ud af at styre og lovegive, efter min mening
var han svag og savnede komplet gennemslagskraft. Da han så midt valgkampen
2001 3-4 dage før valget i en tv transmission fortalte han at var positiv
overfor at stramme straframmen for vold og voldtægt, så hoppede kæden helt
af. Han havde selv afvist det gennem 8 år og alene fra 99-01 havde de
konservative fremsat lovforslag om netop dette et utal af gange.

En anden ting, som gør jeg mener han er uegnet er hans ufattelig tøven og
hans rænkespil. Han stillede ikke op sidste gang - sikkert fordi han var
bange for at tabe valget i år, han overvejer p.t.. Noget siger mig at manden
enten er enormt usikker på om han bliver valgt eller på sine egne evner
eller langt fra er sikker på om han overhovedet vil. Han Danmark brug for
en - måske - statsminister der har sådanne tvivl.

Den trejde ting var et tv program, hvor han viste at han ville give efter
for terror - hvilket vi _slet_ ikke har brug for som verden ser ud i dag.

> [...]
> måneder inden de kan komme ind og afsone!
> Det har Frank Jensen dog aldrig præsteret!

Nej, da straffede man jo ikke folk. En måde som man kunne afhjælpe dette
problem på var iøvrigt ved at lade folk sidde 2 (eller 3) i en celle. Man
bestemmer selv om man vil være kriminel eller ej, hvis man synes det er synd
og umenneskeligt, så må man bare sørge for ikke at være kriminel, det er
ganske enkelt.

Mvh
Kim

Fra : Lyrik

Dato : 11-02-05 13:06

Kim2000 wrote:

> [...]
> gennem 8 år og alene fra 99-01 havde de konservative fremsat
> lovforslag om netop dette et utal af gange.
+++++++++++++++++++++++++++++++++
Streng straf er de borgerliges løsning. Det er ikke en S. profil. Det vil
lægge S op imod de borgerlige og fjerne deres medmenneskelige profil overfor
lovovertrædere.

S. skal netop træde i profil! En profil som er et alternativ til den
fascistiske løsningsmodel. Et alternativ til at underkue en befolkning med
stokkemetoder.
Franks tøven-er hans styrke!:
"Hvis i vil stokkemetoden-så må jeg se på de-men jeg tøver"!

Det er den korrekte indstilling for en alternativ profil!
Vi er mennesker-ikke guder!
De som aldrig tøver er-Napoleon!-Glistrup! Lene Espersen!
De som tøver er -menneskene!

> En anden ting, som gør jeg mener han er uegnet er hans ufattelig
> tøven og hans rænkespil. Han stillede ikke op sidste gang - sikkert
> fordi han var bange for at tabe valget i år, han overvejer p.t..
Der var ikke tale om noget "rænkespil"-Der var tale om at han diciplinerede
sig i en position hvor han kunne have "taget magten"!
Han var loyal overfor de anmassende ledere som havde en anden kandidat!
Han afventede en bredere mulighed,-en bredere opbakning, hvor man ikke bag
efter kunne klandre ham som "tronraner"!!
Han ville ikke bare "ha' magten"! Han ville være det bedste valg!

> [...]
> valgt eller på sine egne evner eller langt fra er sikker på om han
> overhovedet vil. Han Danmark brug for en - måske - statsminister der
Vi har brug for et "menneske"!- En som kan have sine tvivl, men som
alligevel er konsistent!
En sådan har vi i Frank Jensen!

> Den trejde ting var et tv program, hvor han viste at han ville give
> efter for terror - hvilket vi _slet_ ikke har brug for som verden ser
> ud i dag.
Jeg kan ikke kommentere på det, for jeg har ikke set udsendelsen. Men der
har været en del sympati overfor for eksempel den ulykkelige side af
terrorkampen, nemlig de uskyldige mennesker som kommer i klæmme i den.
Hvem er ikke klar over at ambulancer med syge børn bliver ofre for
raketangreb?
Det er nødvendigt at tøve en smule og se på de menneskelige problemer! Det
ville være i tråd med Franks indstilling. En mand med 4 børn ofrer dem ikke
velvilligt i en "kamp imod terror"!-Han tøver, med rette!
Hilsen
Jens

Fra : Kim2000

Dato : 11-02-05 15:44

> +++++++++++++++++++++++++++++++++
> Streng straf er de borgerliges løsning. Det er ikke en S. profil. Det vil
> lægge S op imod de borgerlige og fjerne deres medmenneskelige profil
> overfor lovovertrædere.

Og fint nok, hvis det er det man tror på, men så skal man argumentere for at
man ikke mener løsningen er hårdere fængselsstraffe, ikke bare hoppe med på
vognen fordi der man vejer en folkestemning. Det er udtryk for svaghed

> Vi har brug for et "menneske"!- En som kan have sine tvivl, men som
> alligevel er konsistent!
> En sådan har vi i Frank Jensen!

En konsekvent usikker mand?

> Jeg kan ikke kommentere på det, for jeg har ikke set udsendelsen.

Man forhandler ikke med terrorister! Man giver ikke efter for terror -
uanset omkostningerne - også selvom det handler om sine egne nærmeste.

> [...]
>af terrorkampen, nemlig de uskyldige mennesker som kommer i klæmme i den.
> Hvem er ikke klar over at ambulancer med syge børn bliver ofre for

Man kan mene alverdens ting om de uskyldige for terror og endda også grunden
til der er så meget terror, men een ting burde 11/9, Bahli bomber, Madrid
bomberne osv osv have fastslået, man forhandler ikke med terrorister, man
udrydder dem. En leder vil til enhver tid slå hårdt mod hårdt mod
terrorister. Forhandlingsmuligheden med terrorister eksisterer ikke i mit
ordforråd.

mvh
Kim