Associations-tricks
Fra : G.B.

Dato : 09-02-05 23:46

Fra Uriasposten - Tak, Kim!

- om islamister, nazister og voldspsykopat der nok tæver sin kæreste

Det er ikke småting regeringen og Dansk Folkeparti er blevet beskyldt for
de seneste uger. Her fire eksempler:

Dansk Folkeparti og Hizb Ut-Tahrir:
'Hvis så der er nogen der går rundt og siger noget så vanvittigt, så er
det da vigtigt vi tager afstand fra det, altså både tager afstand fra
Hitb ut-Tahrir og tager afstand fra noget af det Dansk Folkeparti siger.
Ingen af tingene vil vi have i vort samfund.' [Line Barfoed,
Enhedslisten. TV2 Lorry 6/2-05]

VU og Tyskland i 30'erne:
'Har lige set 'Debat' mellem Anders Fogh og Mogens Lykketoft. Må sige at
Venstres slogan tages meget bogstaveligt af VU. 'Så ved du det bliver til
noget'. Ja, hvis det står til dem bliver det noget med skrårem og
pøbelvælde. At se de rødblissede jyske bondedrenge råbe i kor med oprakte
arme var som at kigge direkte tilbage på Tyskland i 30'erne. Hvis
moderpartiet deler det syn på demokratiet, så kan det være vores sidste
folketingsvalg.' [Sebastian Dorset, News from hell 25/1-05]

Kenneth Kristensen og Fritz Clausen:
'Indavlede landsbytosser, der danser folkedans til lyden af Richard
Ragnvalds blide smørstemme. En perfid blanding af forandringsangst,
eugenik og xenofobi. Det bedste eksempel på en politiker fra Dansk
Folkeparti er Kenneth Kristensen, bedre kendt som Fritz Clausen Jr.'
[Johan, The Hairpin-Bend 8/2-05]

Morten Messerschmidt og hustruvold:
'Det handler om at være politisk aktiv, så jeg har selv personligt, nu da
valget er ovre, skåret den valgplakat med Morten 'Den mand gav mig onde
drømme. Han ligner jo en voldspsykopat. Ikke lige typen man får lyst til
at købe en brugt bil af. Nu ved jeg godt, at det er de færreste
voldspsykopater der går i habit og slips, med mindre de er fra et
mellemamerikansk land og er i farmaceutbranchen, men alligevel. De der
stikkende øjne, og et smørret smil der får djævelens advokat til at ligne
en pædagog på rød stue. Jeg er sikker på, at hvis denne onde udgave af
Harry Potter har en kæreste, der beder om ømhed og varme, så slår han
hende med radiatoren. Men nu er hans borende blik fjernet, og ondskabens
kappe er fjernet fra min matrikel, og endnu engang kan jeg lade mig falde
ind i de uskyldiges søvn, og sove trygt.' [Hawkeye 9/2-05]

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Mogens

Dato : 10-02-05 02:50

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Fra Uriasposten - Tak, Kim!
>
> - om islamister, nazister og voldspsykopat der nok tæver sin kæreste
>
> Det er ikke småting regeringen og Dansk Folkeparti er blevet beskyldt for

Nej men det viser kun igen igen , at det er godt at sådanne halvhjerner ikke
har nogen indflydelse på dansk politik . Nu bliver vi heldigvis fri for at
høre mere lort fra Holger Roelam ,- og Pernille Hjernedød , hun ryger ud
næste gang -,da der til den tid forhåbentlig ikke er nok
bekvæmmelighedsflygtninge tilbage , til at hun kan nå over spærregrensen .

Fra : Mogens

Dato : 10-02-05 02:50

Fra : G.B.

Dato : 10-02-05 04:02

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i meddelelsen

> halvhjerner ikke har nogen indflydelse på dansk politik . Nu bliver vi
> heldigvis fri for at høre mere lort fra Holger Roelam ,- og Pernille
> Hjernedød , hun ryger ud næste gang -,da der til den tid forhåbentlig

Tsk... dit sprog...

Fra : Mogens

Dato : 10-02-05 09:16

> [...]
>

> --
> "Propaganda does not deceive people; it merely
> helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Ja undskyld , men jeg lod mig bare rive med , og så længe jeg hverken smider
æg eller maling i hovedet på de psykopatiske afganerpelsklædte associale
VOLDSBØLLER, så ser jeg ikke noget galt i at bruge DERES sprog ... tsk

Fra : Kim2000

Dato : 10-02-05 16:22

> mellemamerikansk land og er i farmaceutbranchen, men alligevel. De der
> stikkende øjne, og et smørret smil der får djævelens advokat til at ligne
> en pædagog på rød stue. Jeg er sikker på, at hvis denne onde udgave af

Hvor er det sørgeligt at man beslutter hvordan manden er pga af hans
udsende.... Er kvinden køn er hun nok hjernedød, er manden grim er han nok
ikke egnet som statsminister, hvis manden er pæn er han nok en god
statsminister - suk

hvem kaldte valget for overfladisk, det kan være det står meget værre til
end jeg troede muligt.

mvh
Kim

Fra : J. Junge

Dato : 10-02-05 17:07

Mogens wrote:

> [...]
> - og Pernille Hjernedød , hun ryger ud næste gang -,da der til den
> tid forhåbentlig ikke er nok bekvæmmelighedsflygtninge tilbage ,

For det første bliver der ikke sagt ét ord om regeringen i de
citater.

For der andet stammer ingen af citaterne fra hverken en Holger eller en
Pernille.

Der er kun ét citat fra en ægte politiker, og det er vel ikke
overraskende eller specielt fornærmende, at et medlem af EL mener, at
noget af det Dansk Folkeparti siger, ikke hører til i det danske
samfund. Mange medlemmer af DF mener sikkert det samme om EL.

De tre andre citater stammer fra en dårlig komiker og to anonyme
webskribenter.
Og de skriver heller ikke om regeringen.
Sebastian Dorset skriver om VU og de to andre (som jeg aldrig ville
have set, hvis ikke G.B. og Uriasposten havde viderbragt dem) skriver
om deres personlige mening om medlemmer af Dansk Folkeparti.
Deres tone hører ikke til i en saglig debat, men jeg er sikker på at
jeg kunne finde meget værre udtalelser om oppositionen, hvis jeg
støvede et par private websitet igennem.

Faktisk behøver jeg nok ikke kigge længere end i herværende
nyhedsgruppe.

-jj-

Fra : PC

Dato : 10-02-05 19:15

> [...]
>
> - om islamister, nazister og voldspsykopat der nok tæver sin kæreste
>
> Det er ikke småting regeringen og Dansk Folkeparti er blevet beskyldt for

Det er et meget interessant emne. Det erogså værd at tænke lidt over
begrebet indirekte spekulative beskyldninger, da det oftest er sådan, at man
ser manipulationen med ubevidste associationer

Og det er vist også noget, som de fleste inde i Fusketinget er meget
interesserede i. -Og også noget de er meget dygtige til.

Desværre.

MVH
PC
Time 2 Smile: (This Time IT Will Happen) 55
http://www.angelfire.com/rings/sommen/smile