Tove Fergo fyret af vælgerne
Fra : Jesper

Dato : 09-02-05 21:00

Den helt ukendte kvindelig kandidat Marion Pedersen har slået Tove Fergo
i Københavns Amt, et velfortjent los bagi!

http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=359752

Fra : Allan Riise

Dato : 09-02-05 21:07

> Den helt ukendte kvindelig kandidat Marion Pedersen har slået Tove Fergo
> i Københavns Amt, et velfortjent los bagi!
>
> http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=359752

Nu er det jo så bare sådan at Fogh bestemmer selv om han fortsat vil have
hende som kirkeminister, og ikke folketingsvalget.
En minister kan hentes hvorsomhelst fra, de behøver ikke at være
folketingsmedlemmer, før valget var 4 -5 ministre ikke folkevalgte, d.v.s.
de var ikke valgt til tinge!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 09-02-05 21:26

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> En minister kan hentes hvorsomhelst fra, de behøver ikke at være
> folketingsmedlemmer, før valget var 4 -5 ministre ikke folkevalgte, d.v.s.

De er dog alle opstillet i sikre kredse ved dette valg med henblik på at
blive valgt ind og mon ikke Fogh forstår et vink med en vognstang fra
vælgerne?

Fra : Allan Riise

Dato : 09-02-05 22:57

> De er dog alle opstillet i sikre kredse ved dette valg med henblik på at
> blive valgt ind og mon ikke Fogh forstår et vink med en vognstang fra
> vælgerne?

Mener du ikke at det har været tydeligt, tidligere, hvad der mentes om
Fergo?

Problemet med Fogh, hans største, IMHO, er at han ikke *vil* erkende at han
kan tage fejl, og lave fadæser, derfor måtte han gå som minister under
Schlüter.
Det kunne have været undgået, havde han bedt om en tillægsbevilling, så
havde der været rene linier, og han havde ikke begået de 2 fejl, som han qua
manglende efterbevilling så så sig nødsaget til, nemlig
1 at sminke regnskaberne, så indkøb af EDB udstyr blev fremregnet til næste
års budget, et meget stort, NO NO, og
2, lyve overfor folketinget.
Da han så selv valgte at gå, så slap han, og Schlüter regeringen for et
mistillidsvotum p.g.a. det!

Det samme tror jeg sker nu, hvis det kun er Fergo der ligger til at blive
skiftet ud, så gør han det ikke, medmindre det er en del af en større
omorganisering, da det jo kan ses som dårlig dømmekraft fra hans side, at
vælge hende til posten, og ikke mindst vedblive med at støtte hende, så er
jeg sikker på at han *ikke kan* sætte hende på porten, da han så, eksplicit
vedkender sig manglende dømmekraft!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 09-02-05 23:08

> [...]

> jeg sikker på at han *ikke kan* sætte hende på porten, da han så, eksplicit

Kære Allan;

Kan du huske da Paul Nyrup Rasmussen brød Grundloven i Østrig sagen?

Jeg kan love dig for at uanset hvad du mener Anders Fogh Rasmussen
skulle have gjort, så er det vand ved siden af Nyrups grundlovsbrud!

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-05 09:45

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Mener du ikke at det har været tydeligt, tidligere, hvad der mentes om
> Fergo?

Mener du at pressen har givet hende en fair behandling?
--
Per Erik Rønne

Fra : Allan Riise

Dato : 15-02-05 09:52

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Mener du at pressen har givet hende en fair behandling?

Samme behandling som alle andre Politikere, hun er ikke blevet
forskelsbehandlet.
Men at hun sidder med tudefjæs i morgenTV får altså ikke mig til at synes at
det er synd for hende, for det var da utroligt hvad hun kunne sige, uden at
blive spurgt om rigtigheden, f.eks. angående det økonomiske, hvor hun sagde
at hun havde gjort alt rigtigt.
Så er det for ringe at hun ikke fik spørgsmålet om hvorfor ministeriet kom
under administration.
Der blev hun faktisk behandlet alt for pænt, men hvad andet kan man
forvente, når det er en udstillingsdukke der står for interviewet.
Henriette Honoré *er* altså ikke en pige der er klar til at lave kritiske
interviews.det er da yderst evident!

Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 15-02-05 10:45

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Samme behandling som alle andre Politikere, hun er ikke blevet
> forskelsbehandlet.

Det synes jeg faktisk at hun er blevet. Men hun er jo heller ikke en
pin-up politiker som eksempelvis Lene Espersen.

> Men at hun sidder med tudefjæs i morgenTV

Det har jeg så ikke set.

> [...]
> forvente, når det er en udstillingsdukke der står for interviewet.
> Henriette Honoré *er* altså ikke en pige der er klar til at lave kritiske

Der har været en advokatundersøgelse af forholdene, og den viste at
økonomien i kirkeministeriet har været elendig i årevis, lang tid før
hun blev minister. Det var faktisk hende der fik det stoppet, og efter
eget initiativ sat ministeriet under administration. Og spørgsmålet er
da også, om det kunne være foregået anderledes, når cand.theol.er skal
varetage funktioner, hvor der kræves cand.polit.er ...

Er det slet ikke faldet dig ind, at den kirkelige kampagne mod hende
skyldes hendes modstand mod en synode af særligt troende, som skal kunne
bruges som politisk platform for angreb på folketing og regering?
--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 15-02-05 11:01

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> forvente, når det er en udstillingsdukke der står for interviewet.
> Henriette Honoré *er* altså ikke en pige der er klar til at lave kritiske

Sødere end klog , ja -
- men ikke dum nok til at bruge ordet "evident".

Du kan ikke forklare at hun har håndteret noget uklogt som minister - PRØV

Lykketoft har fået lov at svare næsten så meget som han er blevet omtalt.
Adlrig fik Fergo lov at forklare det ædle og intelligente i alt vedr Gade og
ægtemand og salmebog og især hendes konsekvent-glistrupske modarbejdelse af
godhedsindustribisper

Hvem ved om hendes modarbejdelse af tvangsfjernelser af børn?

Fra : Bo Warming

Dato : 10-02-05 05:36

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message
> [...]

Fogh bør vise sig som en klippe der overhører K-pip om fler ministerposter
og anerkender at Fergo er den bedste kirkeminister vi har haft siden I C
Christensen for over 100 år siden

Hun mangled 200 stemmer i at blive valgt og hendes kreds er ukirkelig -
partiets havde opofrende ført politik der skulle sikre v-K-DF flertallets
bevarelse og at hun dermed ikke forblev MF er helt uinteressant

Ingen fejl har hun begået som minister