Betaling for hundehold.
Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-05-01 08:06

Jeg kan ikke huske, om jeg har skrevet det før, men...

I Holland, eller i hvert fald Amsterdam, skal man betale for at holde hund.
På den måde bliver folk automatisk siet fra. Der er så vidt jeg husker også
en grænse på 2 hunde pr. familie inde i Amsterdam. Priserne ligger på 175,-
kr. for 1. hund og jeg mener det er 350,- for 2. hund i måneden.

Det kunne da i mine øjne være smart at indføre i Danmark. I hvert fald i de
større byer...

Hvad siger i??

Rinnie Ilsøe

Fra : Madsen

Dato : 24-05-01 09:28

Hvorfor?

Madsen

Fra : Pia

Dato : 24-05-01 09:36

fordi, dem som generelt ikke gider overholde reglerne eller passe deres hund
ordentligt, måske ville blive afskrækket.

På den anden side, hvis de ikke overholder reglerne, har de nok alligevel
hund uden tilladelse. Så skal vi til at have politikontrol og meget andet
rendende for at få noget ud af det.

Så jaaa - nu ved jeg faktisk ikke hvad jeg mener!

:Pia & Max (som mener, der burde være on lov om, at hunde skal eje mange
bolde)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 24-05-01 12:47

Jo men vil en folkepensionest have råd til det??

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anne Mette Mørup

Dato : 24-05-01 13:26

Ja Nina.
Jeg vil også sætte et stort og mange ?????????? ved, om folk med penge
tilovers er bedre hundeejere end end os, for hvem det er svært at finde et
par hundrede oveni de udgifter, der i forvejen er forbundet med at have hund
..
Anne Mette

--
Anne Mette Mørup
Kennel Spring Swift

Fra : R. Ilsøe

Dato : 24-05-01 13:48

> [...]
> par hundrede oveni de udgifter, der i forvejen er forbundet med at have

Jeg ved faktisk ikke om udgifterne til andre ting, som dyrlæge mm. er
lavere. Alt hvad jeg ved er, at der er de afgifter... og jeg kender da et
par folkepensionister i A'dam med hund!

I øvrigt ser man ingen *suspekte typer med hund og jeg er til dato ikke
stødt ind i en herreløs hundelørt i Amsterdam.

Rinnie

*Vælg selv hvad i definerer som suspekt!

Fra : Pia

Dato : 24-05-01 09:32

200 om måneden er måske lidt vel meget, men det gjorde mig ikke noget, om
der var en årlig registreringsafgift på hunde istedet for engangsbeløbet på
150.

I øvrigt mener jeg, man burde have kørekort til hunde... ;-D

:Pia & Max (som netop bad om at smage en lakrids og prompte spyttede den ud
i min bedste sko...)

Fra : Anders

Dato : 25-05-01 06:46

> I øvrigt mener jeg, man burde have kørekort til hunde... ;-D
>
> :Pia & Max (som netop bad om at smage en lakrids og prompte spyttede den
ud
> i min bedste sko...)

Det var da en god ide; men hvordan skulle det virke i praksis. Hvem skulle
udstede det?. Skulle man bestå en prøve? Hvordan sikre man sig at alle hunde
ejere får et?

Mvh
Anders.

Fra : Pia

Dato : 25-05-01 10:40

naturligvis kan det ikke lade sig gøre. Desværre.

:Pia

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-05-01 13:14

Hvis hundeklubber, "dressurforeninger" og opdrættere ville arbejde sammen om
det, kunne det sagtens lade sig gøre. Der tages naturligvis forbehold for de
brådne kar.

Fra : x Vuf x

Dato : 25-05-01 15:45

Fri, 25 May 2001 14:13:53 +0200, Nina El Falaki wrote:

>Hvis hundeklubber, "dressurforeninger" og opdrættere ville arbejde sammen om
>det, kunne det sagtens lade sig gøre. Der tages naturligvis forbehold for de
>brådne kar.

Hvorfor vil I ha' os tilbage til hundeskatten? Dengang havde hundene
det absolut ikke bedre end i dag. Det lyder lidt hen iretning af...
"Betaler folk en stor sum penge for hunden, behandler de den godt"
Jeg har set folk gi' 7000,- for en hund og behandle den dårligt!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de tre *
http://www.sonpet.mixeren.com

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-05-01 17:23

Jeg vil ikke tilbage til hundeskatten, men jeg synes et kørekort er en god
ide

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-05-01 17:34

"Nina El Falaki" <feca@edb.dk> skrev i en meddelelse news:9em0o9$22rl$1@news.cybercity.dk...
> Jeg vil ikke tilbage til hundeskatten, men jeg synes et kørekort er en god
> ide

Hunde- ... og for den sags skyld også kattekørekort synes jeg er en udmærket ide, men hvordan et sådant system kan køre synes jeg bliver vanskeligere og vanskeligere at få hold på .... og ideen synes jeg helt sikkert er fortrinnelig ....
Fredagshils fra Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 25-05-01 19:46

Jeg kan forestille mig, at man for at kunne købe hund/kat skal deltage i et
kursus meget gerne med eksamen. Og så skal det være forbudt at sælge til
folk, der ikke kan fremvise et bestået "eksamensbevis"

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : x Vuf x

Dato : 25-05-01 21:59

Fri, 25 May 2001 20:45:57 +0200, Nina El Falaki wrote:

>Jeg kan forestille mig, at man for at kunne købe hund/kat skal deltage i et
>kursus meget gerne med eksamen. Og så skal det være forbudt at sælge til
>folk, der ikke kan fremvise et bestået "eksamensbevis"

Tjaaa og jeg kan så forstille mig, at det ville blive et weekendkursus,
og ville det være nok? Det mener jeg ikke!
Men idéen er god!

--
Mvh Sonja sonpet@***mixeren.com fjern de 3*
Sjatliste..: http://home.worldonline.dk/~sonpet/

Fra : Madsen

Dato : 27-05-01 13:00

> [...]
> kursus meget gerne med eksamen. Og så skal det være forbudt at sælge til
> folk, der ikke kan fremvise et bestået "eksamensbevis"

Det ville aldrig lykkes i virkeligheden. Og fordi man har taget en eksamen
hvem siger så man er en bedre hunde ejer???

Dem som ikke har brug for detete ville være dem som tog kørekortet de andre
ville ignorerer det....

Ingen god ide i mine øjne.

Desuden ville skat heller ikke forhindre dårlig/mishandling af dyr....folk
behandler ikke nøjvendigvis noget bedre fordi det er dyre eller omvendt....

Madsen
Solen skinner YUHUUUU

Fra : Nina El Falaki

Dato : 27-05-01 14:42

Hej Madsen

"Madsen" <madsenne@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ville aldrig lykkes i virkeligheden.

Undskyld mig, men med den indstilling ændres aldrig noget.

Det kræver en rimelig høj moral af sælger, og det har hundéhandlere generelt
ikke, nej.

Det kræver også en holdningsændring hos køber. Men fordi noget er svært
og/eller tager tid er det ikke det samme, som at det er utopi.

>Og fordi man har taget en eksamen
> hvem siger så man er en bedre hunde ejer???

En psykolog har en gang sagt til mig: "Der findes mange uddannede
psykologer, der er elendige psykologer, og der findes mange almindelige
mennesker, der er fremragende psykologer"

Jeg må altså give dig ret, men jeg tror alligevel, at mange vil lære at
forstå deres hund bedre, og de vil kunne lære nogle andre/bedre/blødere
opdragelsesmetoder.

> Dem som ikke har brug for detete ville være dem som tog kørekortet de
andre
> ville ignorerer det....

Derfor skulle det naturligvis også være lovbefalet.

> Ingen god ide i mine øjne.

Viden er altid godt.

> Desuden ville skat heller ikke forhindre dårlig/mishandling af dyr....folk
> behandler ikke nøjvendigvis noget bedre fordi det er dyre eller
omvendt....

Det er rigtigt til en vis grad.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : x Vuf x

Dato : 25-05-01 20:47

Fri, 25 May 2001 18:22:39 +0200, Nina El Falaki wrote:

>Jeg vil ikke tilbage til hundeskatten, men jeg synes et
>kørekort er en god ide.

Joooo men det bli'r nok ikke nemt at gennemføre...