Tænk nu hvis....
Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 09-02-05 13:10

Tænk nu hvis hovedparten af Dansk Folkepartis stemmer, blev givet, som
et “Ja, til større ældrecheck” mere end det var et ja til O´s
udlændingepolitik.

13 pct. danskere stemte på Dansk Folkeparti (O). 9 pct. stemte på
Radikale, som er modpol til Dansk Folkeparti (O). Dansk Folkepart (O)
gik 2 mandater frem - Radikale gik 7 mandater frem.

I øvrigt er mange af Dansk Folkepartis (O) vælgere, så flove over at
stemme på partiet, at de gør det i det skjulte! Adspurgt i
meningsmålingerne svarer mange nemlig, at de har stemt på et andet
parti end liste O! Altså vil mange af Dansk Folkepartis (O) vælgere
ikke være ved deres parti. De er så flove, at de ikke en gang vil
fortælle om deres partivalg til en forholdsvis anonym telefonstemme
fra et meningsmålingsinstitut. Dét siger mig en hel masse og DET lover
i det mindste godt for fremtiden.

Jeg blev skuffet over, at Dansk Folkeparti (NUL!) gik frem, for det er
en skamplet på Danmark. Men jeg vil have lov at minde om, at det kun
er 13 pct. af vælgerne, som har stemt på dette parti. At NUL har fået
+2 mandater skyldes nok løftet om en ældrecheck, men det vil de næste
dages analysegymnastik kaste klarhed over. Hører man til den fattigste
gruppe i Danamrk, så kan man vel ikke fortænke disse mennesker i at
stemme efter pengepungen. Måske er det en slags ærlighed, når disse
mennesker, så SIGER, at de stemmer på et andet parti end Dansk
Folkeparti (NUL). Måske kan disse - Danmarks fattigste - faktisk ikke
lide NUL´s politik, men de har brug for ældrechekken. Det ku´ jo
være.

Men, fordi valgresultaterne blev som de blev, så vil disse 13 pct.
desværre nok få mere indflydelse end de 13 pct. tilsiger, på dansk
politik de næste år. (Bemærk: jeg skriver netop ikke 4 år). Og måske
er det slet ikke en stor del af de 13 pct. hensigt!

Skampletten kommer til at smitte af på Venstre og Konservativ,
medmindre der er parat til at tage nogle konflikter, som kan betyde,
at de bliver mindre beslutningsdygtige.

Var jeg Venstre eller Konservativ, så ville jeg sørge for, at
befolkningen og verden vidste, at jeg ikke er enige med NUL - Dansk
Folkeparti.

Jeg ville nemlig hellere gå over i historiebøgerne med et: “Vi fik
valg i utide, fordi vi ikke kunne blive enige med vor støtteparti -
Dansk Folkeparti. For at undgå at skulle gå for meget på kompromis med
vor partipolitik og personlige integritet foretrækker vi et valg i
utide.

Alle der har været og er i en ledergruppe, ved godt, hvor vigtig det
er, at “være enig udadtil".

Se, nogen gange, så må man være uenig indadtil for at kunne være enig
udadtil. Føler man, at udadtil enigheden går for meget ud over ens
integritet, så kan konsekvensen blive, at man er nødt til at træde ud
af ledergruppen. SÅDAN ER DET BARE!

Jeg vil under ingen omstændigheder slåes i hardcorn med Dansk
Folkepartis “danskhed", men jeg kan godt - uden at det går ud over min
integritet - være enig i, at set med globaliseringsbriller, så er den
manglende danske evne til at integrere en bombe under dansk
velfærdssamfund.

FORDI vi er for dårlige til integration, så KOM der måske for mange
til landet i 90´erne. Vi har ikke kunnet give nok af disse mennesker
en ordentlig livskvalitet, og dermed har DE ikke kunnet yde til
velstandssamfundet. Resultatet er, at det både er gået ud over
velstanden og velfærden for både gammeldanskerne og nydanskerne. Det
da dumt, synes du ikke?

Vi SKAL blive meget bedre til at integrere - det har vi alle fortjent.
Måske skulle man få lavet en lysregulering: grøn betyder at
arbejdsløshedsprocenten og kriminaliteten blandt nydanskerne kun er et
par procent højere end tallene for gammeldanskerne. Gul betyder: vi
skal IGEN have styrket vore evner til at integrere. Rød betyder: vi
bliver nødt til midlertidigt at reducere i indvandringen og samtidig
sætte alarmberedskabet fra gul i gang.

Vi er p.t. i “rød” - fordi vi ikke er lige så gode til integration,
som vore naboer. Det må vi se at få lært - HURTIGT.

Men hvor godt vi lykkes med integrationen, har jo faktisk også noget
med dine og mine holdninger og handlinger i lokalsamfundet at gøre.

Her hos os kommer flere af anden etnisk baggrund end dansk. De bliver
ved med at komme og de lader deres børn lege med mit barn, og omvendt,
altså tillader jeg mig at konkludere, at det er fordi både de og vi
får noget positivt ud af samværet.

Vi skal HURTIGT blive bedre til integration. Jeg vil nemlig gerne
have, at min søn kan rejse ud i verden, uden de folk han gæster,
tænker:"Danmark! Jamen, det er jo et fremmedfjendsk land - derfor har
vi to ikke mere at tale om - tag hjem til dit ukristne land!”

Og hvad nu hvis min søn møder sit livs kærlighed i ét af de lande, som
han gæster?

Så kan han ikke komme hjem, for jeg vil håbe, at denne kærlighed er
større end fædrelandskærligheden.

Men hvad nu, hvis han heller ikke er velkommen i hendes land, fordi
han kommer fra det fremmedfjendske land?

Dansk Folkeparti har ikke gjort det nemmere at være ung i en
international verden.

Lad os dog håbe, at de fattigste i Danmark nåede at få deres nye og
bedre ældrecheck end vi får et nyt valg i utide eller måske nærmere i
tide.

Sådan håber jeg det vil gå, hvis Dansk Folkeparti forsøger at tilrane
sig mere magt, end 13 pct. af stemmerne bør give dem. For måske er det
slet ikke 13 pct. stemmer på Dansk Folkepartis udlændingepolitik, men
en hel masse stemmer på et “Ja, til en større ældrecheck".

Vi er mange, som er kede af valgresultatet. Kede af, at regeringen
ikke har fået mulighed for at danne et flertal uden om Dansk
Folkeparti.

Jeg håber virkelig, at Anders Fogh Rasmussen er en stor selvstændig
dreng, som ikke lader andre fortælle ham, hvilke venner han må have.
Jeg håber, at han kan gennemskue den lille piges forkælethed og
besiddertrand, når hun siger: “Du må ikke have andre venner end mig!
Hvis du vil have andre venner end mig, så vil jeg ikke være ven med
dig mere.” For det er jo en tom trussel. Det håber jeg, den store
stærke og karismatiske Anders Fogh Rasmussen har gennemskuet.

Ellers vil jeg hjælpe ham til indsigt.

En ven, er én, som ved alt om dig, men som kan lide dig alligevel.

venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-02-05 14:42

"Anni Løndal de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg blev skuffet over, at Dansk Folkeparti (NUL!) gik frem, for det er
> en skamplet på Danmark. Men jeg vil have lov at minde om, at det kun
> er 13 pct. af vælgerne, som har stemt på dette parti. ...

Det er mere de 87 % der ikke stemte på DF, der er en skamplet på Danmark.
Specielt dem der stemte på de Radigale er en skamplet. De Radigale kæmper for at
Danmark igen skal åbnes op for horder af folk fra eksotiske lande, som skal
forsørges af danskerne.

> [...]

> politik de næste år. (Bemærk: jeg skriver netop ikke 4 år). Og måske
> er det slet ikke en stor del af de 13 pct. hensigt!

Jo da, og jeg kender da nogle, der er trætte af muhamedanernes gebærden her i
Danmark, men alligevel stemmer på A, F og Ø af andre grunde. Efterhånden som
muhamedanerne begynder at opføre sig endnu mere som herrefolk her i Danmark, vil
disse nok også begynde at stemme på DF.

> [...]

> Var jeg Venstre eller Konservativ, så ville jeg sørge for, at
> befolkningen og verden vidste, at jeg ikke er enige med NUL - Dansk

Det ved vi godt, og det er synd for dig, at du er så dum og naiv, at du ikke ser
de problemer vi står overfor her i Danmark. Gå du bare ud og fortæl alverden, at
du er et naivt fjols. Desuden er de tider er forbi, hvor man kan fortælle
alverden at man er et "godt, pænt og anstændigt" menneske ved at rakke Dansk
Folkeparti ned eller gøre nar ad det.

Vågn op til virkelighedens verden og vær sammen med os andre om at bekæmpe
muhamedaniseringen af Danmark.
--
NoTrabajo

Fra : Bent Jensen

Dato : 09-02-05 20:29

"Anni Løndal de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> skrev ....

Aha! Dansk Folkeparti har sine vælgere blandt Danmarks fattigste!

Bent

Fra : Carsten Riis

Dato : 09-02-05 21:11

NoTrabajo skrev den 09-02-2005 14:42:

> [...]
> Danmark igen skal åbnes op for horder af folk fra eksotiske lande, som skal

Gør du ikke det som DF har så meget imod, at man gør ved DFs vælgere?

Husk, man bliver kun så pænt tiltalt som man omtaler andre.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : G.B.

Dato : 09-02-05 21:59

Carsten Riis <.@.> skrev i meddelelsen

> Husk, man bliver kun så pænt tiltalt som man omtaler andre.

Så er det jo ifølge din logik (eller mangel på samme) kun en konsekvens af
den evindelige, goebbelske tilsvining af DF, at nogle mennesker giver
tilbage med samme mønt. At nogen derfor føler sig stødt på sossernes og
radikalernes vegne, er ynkeligt.

Jeg synes at det er utrolig flot, at DF er gået to mandater frem PÅ TRODS
AF den massive, usaglige tilsvining af dette parti, som har fundet sted i
næsten alle medier.

Så at sige, at Det muhamedanske Håndtaske-party er en skamplet, kan da ikke
være andet end en naturlig reaktion.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Maz Spork

Dato : 10-02-05 09:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> Så at sige, at Det muhamedanske Håndtaske-party er en skamplet, kan da
ikke
> være andet end en naturlig reaktion.

Helt klart, hvis man mener anstændige mennesker er en skamplet.

Fra : G.B.

Dato : 10-02-05 14:46

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i meddelelsen news:420b1480$0$29282
$14726298@news.sunsite.dk:

> Helt klart, hvis man mener anstændige mennesker er en skamplet.

Anstændig????? Folk, som bruger det prædikat om sig selv, giver jeg ikke
meget for, idet de selv definerer betydningen.

Hvad indebærer det at være "anstændig", frøken Spork?

Fra : Maz Spork

Dato : 10-02-05 21:02

G.B. wrote:
> [...]
> meget for, idet de selv definerer betydningen.
>
> Hvad indebærer det at være "anstændig", frøken Spork?

Bortset fra indlysende egenskaber som solidaritet og næstekærlighed, så
betyder det, at man følger loven og behandler andre mennesker pænt.

Det er lidt det samme som at være godt opdraget.

Nu ved du det.

Fra : G.B.

Dato : 11-02-05 00:28

> Bortset fra indlysende egenskaber som solidaritet og næstekærlighed,
> så betyder det, at man følger loven og behandler andre mennesker pænt.
> Det er lidt det samme som at være godt opdraget.

Jamen så er jeg jo anstændig.

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 10-02-05 19:01

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> ikke
>
> Helt klart, hvis man mener anstændige mennesker er en skamplet.

Anstændige mennesker, som mener, at den bedste måde at løse
fattigdomsproblemer på, er ved at give de rige flere penge, så de derefter
kan ansætte de fattige som tjenere...

Fra : Maz Spork

Dato : 10-02-05 21:04

Lars Rosenmeier wrote:
> [...]
>

> Anstændige mennesker, som mener, at den bedste måde at løse
> fattigdomsproblemer på, er ved at give de rige flere penge, så de derefter

Hvem lever som fattig i Danmark?

Fra : Lars Rosenmeier

Dato : 10-02-05 20:19

> Hvem lever som fattig i Danmark?

Det er der mange der gør. Iflg. Red Barnet lever 90.000 danske børn under
fattigdomsgrænsen. Det har været meget fremme i medierne i de sidste par
måneder, men det har du altså ikke lige fået set?

Du har heller ikke hørt, at de velgørende organisationer drukner i
ansøgninger, når der skal deles julekurve ud?

Du kender måske heller ikke de gældende kontanthjælpstakster? Du kan gøre
dig
bekendt med dem hér: http://www.gentofte.dk/SOF/Takster_2005.html .
Taksterne er vel at mærke før skat. Bemærk, at man får 2.668 kr. - før
skat - hvis man er så uheldig at være under 25 år og hjemmeboende. Dette
rammer blandt andet mange psykisk syge, der ikke kan klare at flytte
hjemmefra.

Der er i øvrigt også rigtig mange mennesker - jeg gætter på flere 100.000,
der ikke kan få den hjælp de har behov for til deres fysiske og psykiske
sygdomme, fordi de er for fattige til at betale den, og der ikke gives (et
tilstrækkeligt stort) tilskud fra det offentlige.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 09-02-05 15:24

"Anni Løndal de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> wrote in message

> I øvrigt er mange af Dansk Folkepartis (O) vælgere, så flove over at
> stemme på partiet, at de gør det i det skjulte!

Det er jo klart med den skingre tone mange har over for "O".

> Adspurgt i
> meningsmålingerne svarer mange nemlig, at de har stemt på et andet
> parti end liste O!

Sådan behøver forskellen mellem meningsmålinger/exit polls og valgresultatet
ikke nødvendigvis helt at hænge sammen. Det kunne også forklares med, at
flere af O's vælgere simpelthen siger nej tak til at svare på de pågældende
undersøgelser.

Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 09-02-05 19:53

Martin Kristensen <dont_sp@m.me> skrev:
Det kunne også forklares med, at
>flere af O's vælgere simpelthen siger
>nej tak til at svare på de pågældende
>undersøgelser.

Hmm, ja, det kan du selvfølgelig måske nok have ret i: som mor, så
barn.

--
Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : Maz Spork

Dato : 10-02-05 12:14

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
> "Anni Løndal de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> wrote in message

> Det er jo klart med den skingre tone mange har over for "O".

Det er faktisk værre end som så. Mange konservative vælgere synes det er
helt fjong, at Pia kan tage ansvaret for skredet mod højre i lovgivningen.
De tør ikke indrømme, at det passer dem helt fint, og regeringen må så
adminstrere "efter reglerne". Den form for stiltiende billigelse er det mest
rædsomme, fordi skridtene mod fascismen føres uden debat og synlighed.

http://imdb.com/title/tt0077745/

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-02-05 17:14

> .... fordi skridtene mod fascismen føres uden debat og synlighed.

Er det den muhamedanske fundamentalisme og sharia, du her tænker på?
--
NoTrabajo

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 09-02-05 16:58

Anni Løndal de Lichtenberg wrote:
> Tænk nu hvis hovedparten af Dansk Folkepartis stemmer, blev givet, som
> et “Ja, til større ældrecheck” mere end det var et ja til O´s
> udlændingepolitik.

Dansk Folkeparti er det eneste parti, der har haft nosser til blankt at
afvise Tyrkiet som EU-medlem. De andre partier fedter rundt i ynkelige
fordækte "Bare rolig, de bliver ikke medlemmer
alligevel!"-betragtninger, mens de altså officielt går ind for tyrkisk
optagelse. Det er sgu' da hykleri af værste skuffe?

Det er een af mange grunde til at jeg har stemt personligt på Pia
Kjærsgaard, hvilket jeg da for blot et par år siden ville have fundet
aldeles usandsynligt på grund af samme medieindoktrinering, som du
åbenbart lider under.

Jeg må imidlertid gi' hende at hun er modig nok til rent faktisk at sige
lige ud, hvad mange danskere egentlig mener, når det kommer til
indvandrerdebatten.

Og så er det måske ikke "pænt", men jeg opfatter det altså som
NØDVENDIGT og jeg vil da hellere end gerne lade hende og hendes
partifæller om det sure arbejde, når alle andre politikere dukker sig af
ren og skær forfængelighed og mener at pleje deres image ved at være
håbløst berøringsangste over for de problemer, vi har..

> [...]

> fortælle om deres partivalg til en forholdsvis anonym telefonstemme
> fra et meningsmålingsinstitut. Dét siger mig en hel masse og DET lover

Det siger for mig at se MEGET mere om dèn afsindigt nedladende hetz, der
køres imod Dansk Folkeparti, nemlig at det skulle være et specifikt
"underklasseparti" for "lavtuddannede landsbytosser".

> Jeg blev skuffet over, at Dansk Folkeparti (NUL!) gik frem, for det er
> en skamplet på Danmark.

Jeg synes omvendt at De Radikale er en skamplet på Danmark: Lige så
store idiosynkrasier, som mange har over for Pia Kjærsgaard, lige så
lidt kan jeg personligt snuppe Marianne Jelved og hendes børnefornærmede
bedrevidenhed.

> Men jeg vil have lov at minde om, at det kun
> er 13 pct. af vælgerne, som har stemt på dette parti.

Det er immervæk landets tredjestørste, set ud fra valgresultatet.

> [...]
> politik de næste år. (Bemærk: jeg skriver netop ikke 4 år). Og måske
> er det slet ikke en stor del af de 13 pct. hensigt!

Så længe Marianne Jelved overhovedet ikke vil forhandle konstruktivt og
dermed i sit storhedsvanvid spilder sit politiske mandat på gulvet, så
er det altså tørre tårer, jeg vil græde over dèt.

Tværtimod er det noget fis at selvsamme fru Jelved altså tilsyneladende
ikke vil acceptere at det er Regeringen og DF der sidder i en
styrkeposition. Så kan hun da brokke sig lystigt over det samarbejde,
som hun bare ikke får på SINE ensidige betingelser, men så skal hun
fandme heller ikke skælde regeringen for dèn blokpolotik, som hun om
nogen selv skaber!

> Skampletten kommer til at smitte af på Venstre og Konservativ,
> medmindre der er parat til at tage nogle konflikter, som kan betyde,
> at de bliver mindre beslutningsdygtige.

Jeg kan altså ikke se, hvad jeg skulle "skamme mig over" ved at have
valgt DF.

Helt ærligt.

> [...]
> utide.
>
> Alle der har været og er i en ledergruppe, ved godt, hvor vigtig det

Du gør vist meget ud af at være enig med dig selv og mange andre om at
DF er "sleeeemt", ikke?

> [...]
> integritet - være enig i, at set med globaliseringsbriller, så er den
> manglende danske evne til at integrere en bombe under dansk

Danmark er villig til at lade hvem som helst integrere, også indvandrere
af muslimsk baggrund. Se bare på d'herrer folketingsmedlemmer Khader og
Qureshy, for hvem deres baggrund altså så langt snarere har været en
årsag til popularitet end en forhindring for integration.

Ud over Søren Espersens latterlige udflugt omkring en festklædedragt, så
har jeg altså lidt svært ved din letkøbte påstand om at det er os
danskere, som er problemet i integrationsspørgsmålet. Tværtimod vil
samme Hr. Khader - eller måske hans bodyguards - altså nok kunne
fortælle dig om dèn syge "selvjustits", der kører blandt de indvandrere,
der helt åbenlyst foragter dansk demokrati.

> [...]
> velstandssamfundet. Resultatet er, at det både er gået ud over
> velstanden og velfærden for både gammeldanskerne og nydanskerne. Det

Problemet er Sociallovgivningen og en alt for slap udlændingepolitik.

Desuden mangler du at forstå, at mange indvandrere bare ikke VIL være
lønmodtagere. Tværtimod er det blandt dem langt mere "statusgivende" at
lave sort arbejde og socialt bedrageri end ærligt arbejde, der blandt
andet betales retmæssig skat af.

> Vi SKAL blive meget bedre til at integrere - det har vi alle fortjent.

Du kan ikke integrere folk, som ikke VIL integreres. Mange unge
indvandrere er direkte opdraget til at hade og foragte det danske
samfund som "ugudeligt og urent".

> [...]
>
> Vi er p.t. i “rød” - fordi vi ikke er lige så gode til integration,
> som vore naboer. Det må vi se at få lært - HURTIGT.

Indvandrerne ødelægger det altså for sig selv under påberåbelse af
"kultur". Se bare på familiesammenføringerne gennem tvangsægteskaber,
der systematisk har undermineret ethvert forsøg på integration:
Indvandrerfamilier KAN jo ikke integreres, når det i ethvert nyt
familieled skal være sådan at en herboende n'te-generationsindvandrer
skal giftes med een fra hjemlandet! Tror du da helt alvorligt på at dèt
skulle styrke integrationen, når det blandt andet betyder at der altså
ikke bliver talt dansk i hjemmene og børnene i praksis opdrages som
andengenerationsindvandrere, når mindst een af forældrene er
førstegenerationsindvandrer?

Det er derfor for mig at se rablende sindssygt når De Radikale og andre
står klar til godvilligt at ville bevare denne tvangsægteskabskultur med
løfter om afvikling af 24-årsreglen.

> [...]
> ved med at komme og de lader deres børn lege med mit barn, og omvendt,
> altså tillader jeg mig at konkludere, at det er fordi både de og vi

Prøv et tankeeksperiment: Kunne du forestille dig at dit barn engang
blev kæreste med en jævnaldrende indvandrer? Hvis ikke, hvorfor så? Hvad
ville reelt stå i vejen?

> [...]
> vi to ikke mere at tale om - tag hjem til dit ukristne land!”
>
> Og hvad nu hvis min søn møder sit livs kærlighed i ét af de lande, som

Så må han desværre vente til han bliver 24. Alternativet er nemlig at
man diskriminerer indvandrere og laver særlove. Synes du måske at dèt
ville være en god ide?

> Så kan han ikke komme hjem, for jeg vil håbe, at denne kærlighed er
> større end fædrelandskærligheden.
>
> Men hvad nu, hvis han heller ikke er velkommen i hendes land, fordi
> han kommer fra det fremmedfjendske land?

Sikke dog noget mærkeligt klynk...

> Dansk Folkeparti har ikke gjort det nemmere at være ung i en
> international verden.

Jo: Det giver de unge indvandrere fundamentale rettigheder i henhold til
dansk lovgivning. Herunder retten til i praksis at bestemme over deres
eget liv!

> [...]
>
> Vi er mange, som er kede af valgresultatet. Kede af, at regeringen
> ikke har fået mulighed for at danne et flertal uden om Dansk

Vi er så nogen der er kede af at se at Marianne Jelved forlængst har
muret sig inde i sit Elfenbenstårn og reelt afskåret sig fra samarbejde
med Regeringen i kraft af sin egen urimelige valgkamp med
Haarder-videoen og lignende...

> Jeg håber virkelig, at Anders Fogh Rasmussen er en stor selvstændig
> dreng, som ikke lader andre fortælle ham, hvilke venner han må have.

Det skulle da i givet fald være i fare, hvis tante Jelved fik magt, som
hun åbenlyst har agt.

> [...]
>
> Ellers vil jeg hjælpe ham til indsigt.
>
> En ven, er én, som ved alt om dig, men som kan lide dig alligevel.

Igen: Det er ikke Pia Kjærsgaard, der har problemer med at lade VK
forhandle med De Radikale. Tværtimod er det Marianne Jelved, som ikke på
nogen måde kan acceptere at Pia Kjærsgaard altså immervæk har et større
mandat i ryggen end hun selv har.

Det er hamrende infantilt, men det må være De Radikales interne problem
at de åbenbart føler sig for fine til at acceptere Regeringens SAMLEDE
Mandatgrundlag.

Anders Peter Johnsen

Fra : Alucard

Dato : 09-02-05 19:21

On 09 Feb 2005 12:09:34 GMT, Anni Løndal de Lichtenberg
<londal@post1.tele.dk> wrote:

<SNIP>

>venlig hilsen
>Anni Løndal de Lichtenberg

Snup dig en kiks... )

Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 09-02-05 19:56

Alucard <alucard44@hotmail.com> skrev:

>Snup dig en kiks... )

Ehhh, nå, jamen så ER der altså sket noget de sidste 5 år, hvor
jeg ikke har deltaget her på stedet.

Tilgiv mig, men jeg er en halvgammel kone, og forstår ikke SMS-
sproget. Derfor aner jeg ikke, hvad du vil sige med "snup dig en
kiks" ???

--
Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : Sten Schou

Dato : 09-02-05 20:56

> [...]
>
> Tilgiv mig, men jeg er en halvgammel kone, og forstår ikke SMS-
> sproget. Derfor aner jeg ikke, hvad du vil sige med "snup dig en

Jeg tror han mener en tudekiks, det er vist nok en meget brugt vending rundt
omkring, også ude i det pulveriserende liv, men jeg antager du er en af dem,
der går ned på den trendy café, og tager en kop café latte, med rørsukker
naturligvis, ligesom alle de andre trendy radikale.

Hilsen Sten

Fra : NoTrabajo

Dato : 09-02-05 21:01

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> [...]
> der går ned på den trendy café, og tager en kop café latte, med rørsukker
> naturligvis, ligesom alle de andre trendy radikale.

Jeg må indrømme, at jeg også godt kan lide en kop kaffe med mælk og rørsukker,
selv om jeg ikke stemmer på de radigale.
--
NoTrabajo

Fra : Maz Spork

Dato : 09-02-05 23:34

Sten Schou wrote:
> [...]
> der går ned på den trendy café, og tager en kop café latte, med rørsukker
> naturligvis, ligesom alle de andre trendy radikale.

Nemlig. Så langt væk fra maren i kæret, vi overhovedet kan komme.

Fra : Sten Schou

Dato : 09-02-05 23:01

> Nemlig. Så langt væk fra maren i kæret, vi overhovedet kan komme.

He-he...om 5 år har man glemt alt om cafe latte,med rørsukker, så er det
noget andet der er trendy, til en fed overpris,naturligvis, men der er som
oftest de samme folk der er nemme at narre, igen og igen.

Hilsen Sten

Fra : Maz Spork

Dato : 10-02-05 08:57

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote in message

> [...]
> noget andet der er trendy, til en fed overpris,naturligvis, men der er som
> oftest de samme folk der er nemme at narre, igen og igen.

Det er dejligt at vide at man er en del af en ghetto. Det er trygt og godt.

Næh, du, dem der bliver narret er lige nøjagtig dem, som tror, at de bliver
lykkelige, hvis bare de kan skyde skylden på nogle andre. Men de vil altid
selv være usle.

Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 10-02-05 08:45

Sten Schou <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev:
>Jeg tror han mener en tudekiks, det
>er vist nok en meget brugt vending rundt
> [...]

Tak for svar. Jeg bor i en middelstor dansk provindsby i det
dejlige Jylland - vi er ikke helt med på Hovedstadsjargonnen.
Plejer at gå et par år!

Iøvrigt foretrækker jeg sort kaffe.

Da jeg sidder og noterer mig, hvad I står får, så vil I nok også
gerne vide, hvad jeg står får. Sådan forstår jeg i hvert fald
din "trendy radikale" sidebemærkning. Og det er faier nok. Men
selv om jeg gerne vil fortælle dig det, så kan jeg ikke give dig
et klart svar. Men her skal du få et indlæg, jeg skrev lige før
valget, og så kan du jo selv dømme:

___________________
Bring os ud af suppedasen - du har under ét døgn!

Kære radikale og borgerlige politiker,

Sikke en suppedas, I har bragt os i med jeres valgstrategi!

En stemme på Marianne Jelved (B) – er en stemme på Lykketoft (A),
siger Anders Fogh Rasmussen (V) og Bent Bendtsen © i munden på
hinanden.

En stemme på Anders Fogh Rasmussen (V) eller Bendt Bendtsen © er
en stemme på Pia Kjærsgård (DF), siger Marianne Jelved (B).

Altså står valget mellem Socialdemokratiet eller Dansk Folkeparti!!

Jeg vil under ingen omstændigheder Dansk Folkeparti, og sådan er
vi mange der har det, hvilket ses af de Radikales fremgang. De
sidste 3 år har vist, at Dansk Folkeparti har ekstrem stor
indflydelse på regeringens politik. Langt større indflydelse, end
deres mandater burde give dem. Jeg går da ud fra, at det er Dansk
Folkepartis fingeraftryk vi ser, og ikke Venstre eller
Konservativs? Det er skræmmende – især efter Dansk Folkepartis
gøren og laden her de sidste 4 dage. Tænk, at kræve en garanti fra
landets statsminister om, at han ikke vil have andre venner end
Dansk Folkeparti!

Men hvad nu hvis alle borgerlige vælgere stemte på Venstre (V) –
også dem, som er flyttet til de Radikale (B) og
Kristendemokraterne, ville vi så kunne komme udenom Dansk
Folkeparti (DF)?

Men ville det være sundt for samfundet at have en regering, som
ikke behøver at samarbejde med andre partier for at få flertal.
Nej, det ville det ikke.

Men flere stemmer på Venstre ville det ikke mindske Dansk
Folkepartis indflydelse på regeringens politik?

Hvad gør man, hvis ens hjerne er borgerlig og halvdelen af hjertet
med, men hele ens menneskesyn skriger NEJ til indflydelse fra
Dansk Folkeparti????

Skal man give V sin stemme og satse på, at V sammen med C får så
mange stemmer at indflydelsen fra Dansk Folkeparti minimeres? Og
så håbe på, at man får mulighed for at styre lidt i Folkestyret,
så man kan påvirke Ulla Tørnæs og Henriette Kjær, så de lærer at
se på børnenes behov mere end på forældrenes lyst?

Eller skal man stemme BLANKT? Hvem bliver det så en stemme på?

Eller skal man stemme strategisk og stemme B, og så håbe på, at
hele indledningen blot var en skræmmekampagne? Kan man håbe på, at
både Venstre, Konservative og Radikale kommer til fornuft? Og så
igen håbe på, at man får mulighed for at styre lidt i Folkestyret,
så man kan påvirke Ulla Tørnæs, Henriette Kjær og Margrethe
Vestager, så de lærer at se på børnenes behov mere end på
forældrenes lyst?

Men er det realistisk? Efter de Radikales Bertel-Haarder-film, så
er selv håbet om et samarbejde, på de ganske få områder, hvor de
er enige, blevet lysegrønt. Bliver Berthel Haarder igen
integrationsminister, så får han usigeligt svært ved at lade de
Radikale trække ham over mod dem. Husk: politikere er ikke kun
politikere - de er også mennesker. De Radikales Bertel Haarder
film, var måske nok god til at hive stemmer hjem til de Radikale,
men den er en forhindring for indflydelse på lige netop dét punkt,
som mange ønsker de Radikales indflydelse på: nemlig
udlændingepolitikken. Man kan vel næsten sige, at med denne
Berthel-Haarder-Film er de Radikale måske nok dem, som i praksis
vil få mindst indflydelse på Berthel Haarders politik. Sjovt, som
ting kan give uhensigtsmæssige boomerangeffekt.

Kære borgerlige og radikale politiker – I har under et døgn til at
få os ud af denne suppedas!

I skulle have set mere på jeres grundlæggende behov end på jeres
lyst til hurtige små listige sejrer i form af “Haa, tag dén, hvis
du kan” for det kunne de, og boomeranger kommer som bekendt altid
tilbage.

Måske skulle I i stedet - i jeres fritid - begynde træning i
skakspillet - for poker, dét er I ikke gode til! Måske kan I så nå
at blive gode til skak til næste valg. Det er vi mange, som håber.
Fup og fiduser - det skal man lade gøglerne om.

God træning!
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : NoTrabajo

Dato : 10-02-05 17:18

> [...]
> sidste 3 år har vist, at Dansk Folkeparti har ekstrem stor
> indflydelse på regeringens politik. Langt større indflydelse, end

Sådan har det jo også været for de radigale i årtier. Måske derfor vi er landet
i det muhamedanermorads, vi står i i dag.
--
NoTrabajo