Et rødt flag?
Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-05 22:08

....nogen der ved hvorfor vi seere hver gang SKAL høre socialdemokratiets
slagssang i fuld længde, ligemeget om de vinder eller taber??

Fra : Jesper

Dato : 08-02-05 22:12

Thomas H. <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

> ...nogen der ved hvorfor vi seere hver gang SKAL høre socialdemokratiets
> slagssang i fuld længde, ligemeget om de vinder eller taber??

Og så er det ovenikøbet den forkerte sang, den rigtige sang lyder:

Når jeg ser et rødt flag brænde/blir jeg glad og vil se mer'/hvis min
Zippo den ikke vil tænde/gør det intet for jeg har fler'

Fra : Gukker

Dato : 09-02-05 15:05

> Og så er det ovenikøbet den forkerte sang, den rigtige sang lyder:
>
> Når jeg ser et rødt flag brænde/blir jeg glad og vil se mer'/hvis min
> Zippo den ikke vil tænde/gør det intet for jeg har fler'

versefødderne halter!

Gukker

Fra : Alucard

Dato : 08-02-05 22:17

On Tue, 8 Feb 2005 22:08:16 +0100, "Thomas H."
<thheFjerndetteforpokker@sol.dk> wrote:

>...nogen der ved hvorfor vi seere hver gang SKAL høre socialdemokratiets
>slagssang i fuld længde, ligemeget om de vinder eller taber??

Den er da i det mindste kortere end deres dårlige undskyldninger og
bortforklaringer

I stedet for at indrømme at der åbenbart ikke er nok der synes at
deres politik er den rigtige....

Fra : Jensen

Dato : 08-02-05 22:20

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-05 22:27

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

øøhh, hun smiler vel fordi hun er glad?
Suck.Dem synger lige meget om de er sure eller glade, og vi skal høre den i
fuld længde - hvorfor ?

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-05 22:22

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> ...nogen der ved hvorfor vi seere hver gang SKAL høre socialdemokratiets
> slagssang i fuld længde, ligemeget om de vinder eller taber??

Fordi det er et af de få øjeblikke, hvor de viser deres sande ansigt.

Det er da under alle omstændigheder mere interessant end at høre Bent
Bendtsen tale.

/P

Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-05 22:28

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Fordi det er et af de få øjeblikke, hvor de viser deres sande ansigt.

....altså at de kan synge, og ikke andet?

> Det er da under alle omstændigheder mere interessant end at høre Bent
> Bendtsen tale.

Hvorfor dog det, han siger vel noget i anledningen, SocDem synger de samme
ord de har sunget i 150 år, det kan da umuligt have en nyhedsværdi?

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-05 22:51

> Hvorfor dog det, han siger vel noget i anledningen, SocDem synger de samme
> ord de har sunget i 150 år, det kan da umuligt have en nyhedsværdi?

Jeg sad netop og lyttede til Bent Hvem. Han har vendt kurven for K, men han
savner altså enhver antydning af karisma.

/P

Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-05 22:52

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sad netop og lyttede til Bent Hvem. Han har vendt kurven for K, men
> han
> savner altså enhver antydning af karisma.

Enig, han er tam, men nyhedsværdien ER trods alt større end at se nogen der
har tabt, synge en sang man har hørt 1 milliard gange før

Fra : Otto J.

Dato : 08-02-05 22:35

> Fordi det er et af de få øjeblikke, hvor de viser deres sande ansigt.

Er der ikke nogen der bare sådan helt grundlæggende kan forklare mig hvad
slagsange og jubelråb fra halvstive ungdomsmedlemmer har med politik at
gøre?

Mvh. Otto

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-05 22:47

"Otto J." <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse
socialdemokratiets

> Er der ikke nogen der bare sådan helt grundlæggende kan forklare mig hvad
> slagsange og jubelråb fra halvstive ungdomsmedlemmer har med politik at
> gøre?

Læs en historiebog om de sidste 100 års danmarkshistorie, så burde
betydningen af "når jeg ser et rødt flag smælde" stå klart.

V og Ks ungdom lyder som fordrukne handelsskolestuderende, men det er nok
bare mig.

/P

Fra : Otto J.

Dato : 08-02-05 23:04

> Læs en historiebog om de sidste 100 års danmarkshistorie, så burde
> betydningen af "når jeg ser et rødt flag smælde" stå klart.

Jeg kender skam godt betydningen af sangen, men det var mere bredt funderet:

> V og Ks ungdom lyder som fordrukne handelsskolestuderende, men det er nok
> bare mig.

For dette er jeg helt enig i, af samme årsag skrev jeg "ungdomsmedlemmer" og
ikke "DSU'er" eller "VU'er" eller "KU'er". Jeg mener bare at baggrunden for
sangene er de samme, uanset hvem der synger dem: Indholdet i sangene er ikke
afgørende, dét der får folk til at skråle er en fan-kultur, hvor man vælger
et parti, og så påtager man sig dette partis meninger, og bakker det op som
om det var et superliga-hold. Socialdemokratiet har så
heldigvis/tilfældigvis (misforstå ikke "tilfældigt"!) en slagsang der rent
faktisk giver mening, det er da i det mindste noget.

Som jeg ser det er der en meget god sammenhæng mellem hvem der rent faktisk
har forsøgt at komme ud med nogle budskaber (og har HAFT nogle budskaber),
og hvem der er gået frem og tilbage ved valget.

Mvh. Otto

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-02-05 23:06

Og så skrev Peter Westh disse ord.
> V og Ks ungdom lyder som fordrukne handelsskolestuderende, men det er
> nok bare mig.

Tjaa men i det mindste går de ikke rundt og kaster maling på folk og
leger
tæskehold overfor andre der ikke deler deres overbevisning.
--
Hilsen Martin.

Fra : Peter Westh

Dato : 08-02-05 23:23

"Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Og så skrev Peter Westh disse ord.
>
> Tjaa men i det mindste går de ikke rundt og kaster maling på folk og
> leger
> tæskehold overfor andre der ikke deler deres overbevisning.

Det er der da heller ingen DSUer der gør - mig bekendt.

/P

Fra : Martin Vollert

Dato : 08-02-05 23:35

Og så skrev Peter Westh disse ord.
> "Martin Vollert" <sæt mit fornavn foran.@plakaten.dk> skrev i en
> meddelelse news:420937b7$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> Det er der da heller ingen DSUer der gør - mig bekendt.

Nææ og jeg har da heller ikke set nogle Vu, Ku eller Dfer rende rundt og
chikanere Mogens Lykketoft i hans valgkamp.
Hvem kan jeg så snakke om ???.
--
Hilsen Martin.

Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-05 23:11

"Peter Westh" <pwesth@fjern.hum.ku.dk> skrev i en meddelelse

> V og Ks ungdom lyder som fordrukne handelsskolestuderende, men det er nok
> bare mig.

Enig det er MEGET irriterende at høre på

Fra : Notebook@cuk.dk

Dato : 08-02-05 23:20

> Enig det er MEGET irriterende at høre på

Uha tag dig en kiks....

Fra : Thomas H.

Dato : 08-02-05 23:44

"Notebook@cuk.dk" <notebook@cuk.dk> skrev i en meddelelse

> Uha tag dig en kiks....

...øh ok så.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 09-02-05 21:25

Peter Westh wrote:

> [...]
> betydningen af "når jeg ser et rødt flag smælde" stå klart.
>
> V og Ks ungdom lyder som fordrukne handelsskolestuderende, men det er nok

De skulle opdrages skulle de!
Hvad ligner det at stå og råbe "tudefjæs" til billedet af en grædende
Mette Frederiksen?
Suk, siger jeg bare.

Fra : G.B.

Dato : 09-02-05 00:33

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i meddelelsen

> ...nogen der ved hvorfor vi seere hver gang SKAL høre socialdemokratiets
> slagssang i fuld længde, ligemeget om de vinder eller taber??

Jeg zappede over på BBC, som kunne fortælle, at den danske
"premierminister" stod til at vinde valget.

Videre til Mellemøsten.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer