Flot prognose for regeringer
Fra : Alucard

Dato : 08-02-05 21:31

Landsprognose, 2005 - kl. 21:22

Fra : Futte

Dato : 08-02-05 21:36

> Landsprognose, 2005 - kl. 21:22

> M. 0 0,2 %
> O. 25 13,9 % + 3
> V. 57 31,9 % + 1
> Ø. 8 4,2 % + 4

YES!! Sur røv til Socialkammeraterne!

Futte.

Fra : Alucard

Dato : 08-02-05 22:02

Ja.... Og smøger i håndtasken )))

Fra : Alucard

Dato : 08-02-05 21:36

On Tue, 08 Feb 2005 21:30:33 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

Grrrr... Nogen har flyttet bogstavet "N" på mit tastatur ))))))))

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-02-05 22:08

Alucard wrote:
> On Tue, 08 Feb 2005 21:30:33 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
> wrote:
>
> Grrrr... Nogen har flyttet bogstavet "N" på mit tastatur ))))))))

Sku' der så ikke stå: "Gnnnn..."? ;-D

Anders Peter Johnsen

Fra : G.B.

Dato : 09-02-05 00:38

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Sku' der så ikke stå: "Gnnnn..."? ;-D

Det lyden nigtigt, ikke sardt?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Alucard

Dato : 09-02-05 17:44

On 08 Feb 2005 23:37:54 GMT, "G.B." <nonono@nospam.invalid> wrote:

>Det lyden nigtigt, ikke sardt?

Det kan også være at jeg fejrede valget lidt for meget )))

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 08-02-05 22:02

"Alucard" == Alucard <alucard44@hotmail.com> writes:

> Hvis man kan regne med
> http://politik-dyn.tv2.dk/resultater/index-999-2005-0.html

Man kan håbe, men vent nu med at sælge skindet før stemmerne er talt
op. Af en eller anden grund har TV2s prognoser altid favoriseret den
borgerlige fløj. Sandsynligvis fordi den er for hårdt bundet op på de
tidligste resultater.

> SÃ¥ bliver det et rigtigt godt valg...

Det optimale ville være en VK regering, der har en position hvor man
kan indgå langvarige forlig med S og R.

--
/Wegge <http://wiki.wegge.dk/Politik>
echo mail: !#^."<>"|tr "<> mail:" dk@wegge

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 08-02-05 22:51

Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
> op. Af en eller anden grund har TV2s prognoser altid favoriseret den
> borgerlige fløj. Sandsynligvis fordi den er for hårdt bundet op på de

Der var i hver tfald meget stor forskel på de 2 kanalers prognoser i
starten af aftenen.
TV2 havde jo bl.a. kanonfremgang til Enhedslisten, der ifølge TV2 på et
tidspunkt så ud til at blive større end SF, virkelig katastrofal
tilbagegang til Socialdemokraterne som måske de allerstørste forskelle.
Men som aftenen er skredet frem, så har TV2's prognose nærmet sig DR1's
prognose, som til gengæld har været ganske stabil aftenen igennem.

Så i hvert fald denne valgaften, var DR1 suverænt tættest på det
endelige resultat allerede i deres første prognoser, hvor imod DR2
faktisk var temmeligt langt fra.

Kan ikke huske det med sikkerhed, men var det ikke noget tilsvarende ved
sidste valg?
Måske TV2 skulle begýnde at kigge lidt på de formler eller hvad det nu
hedder, de bruger til at lave deres prognoser?!

> Det optimale ville være en VK regering, der har en position hvor man
> kan indgå langvarige forlig med S og R.

Se, det kan vi absolut ikke være uenige om ..... Deraf min
stemmeafgivning

Mvh. Jan

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 08-02-05 23:26

"Jan" == Jan Allan Andersen <akkerdk@gmail.com> writes:

> [...]
> aftenen er skredet frem, så har TV2's prognose nærmet sig DR1's
> prognose, som til gengæld har været ganske stabil aftenen igennem.

Ja, jeg tror TV2s model laver en noget overdreven vægtning af
valgresultaterne som de kommer. Og eftersom de små afstemningssteder
nok er mest borgerlige, tror jeg de vægter forkert.

> Så i hvert fald denne valgaften, var DR1 suverænt tættest på det
> endelige resultat allerede i deres første prognoser, hvor imod DR2
> faktisk var temmeligt langt fra.

Den har jeg så ikke set.

> Kan ikke huske det med sikkerhed, men var det ikke noget tilsvarende
> ved sidste valg?

Mig bekendt var sidste omgang rimneligt tæt på, men de to gange før
var helt hen i skoven.

> Måske TV2 skulle begýnde at kigge lidt på de formler eller hvad det
> nu hedder, de bruger til at lave deres prognoser?!

Formentlig.

> Se, det kan vi absolut ikke være uenige om ..... Deraf min
> stemmeafgivning

Desværre ser det ud til at VK + R ikke er nok. Det optimale ville
være at VK + O,R eller S kunne samle flertal. Det ville betyde at
regeringen kunne skabe en konsensus omkring midten.