Exit polls er YTRINGSFRIHED
Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 19:59

Den fjerde statsmagt, medierne, elsker censur der forstærker deres monopol
De ofrer urimelig stor opmærksomhed på modsatnd mod opinionsundersøgelser
foretaget på folk der netop har stemt - de lyver at det vil påvirke valget
at sådant tales frit om.
De elsker at undervurdere vælgerne og antyde at mere magt skal tilfalde de
professionelle.
CENSURDANMARK er ikke kun om racisme og blasfemi men også om
injurier+copyright+statsindblanding i hvad må siges i TV og Radio. Frihed er
det bedste guld.

"Dersom du lukker din dør for alle vildfarelser, lukker du også sandheden
ude. Tagore, Rabindranath, Indisk Nobelpristager i
litteratur 1861-1941

" Error of opinion may be tolerated , where reason is left free
to combat it. Thomas Jefferson

" Millhouse(friend of the more clever kid, Barts friend) "We
got to spread this stuff around. Let us put it on the internet" Bart: "No -
we have to reach people , whose opinion actually matter." The
SimpsonsFamily, TV3+

"Words wound. But as a veteran of twelve years in the United States s
enate, I happily attest that they do not kill.' Lyndon Johnson.
USA-præsident 1965-69

"We shulld not let ourselves be burnt for our opinions - we are not co
certain of them as all that. But we might let ourselves be burnt for the
right of possessing them. Vi vil ikke lade os brænde for vore meninger - så
sikre er vi ikke på dem. Men vi vil nok gerne lade os brænde for vor ret til
at have de meninger, vi vil have. Nietzsche

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 08-02-05 22:36

Bo Warming wrote:
> [...]
> så sikre er vi ikke på dem. Men vi vil nok gerne lade os brænde for vor
> ret til at have de meninger, vi vil have. Nietzsche

Flot samling citater... og for en gangs skyld er jeg ret enig med dig...
Bortset fra din overskrift "Exit polls er YTRINGSFRIHED".
Exit polls er efter min mening ren underholdning.
Meningsmålinger er ikke det samme som ytringsfrihed.

/NNG

Fra : Bo Warming

Dato : 08-02-05 23:33

"Niki Nicolas Grigoriou" <nn@nospam.com> wrote in message

> [...]
> Exit polls er efter min mening ren underholdning.
> Meningsmålinger er ikke det samme som ytringsfrihed.

Ytringsfrihed bør omfatte alt, der ikke klart og direkte skaber vold.
Børneporno incl.
I et Fremskridts-Danmark vil private TV-kanaler nok sende exit-polls, for
enhver er sin egen ulykkes smed.
Faktisk burde man slet ikke følge optællingen af stemmerne på TV, for som
min far sagde i sin konfirmationstale til mig "Der er to ting, man ikke skal
bekymre sig om, dem man kan gøre noget ved, for så skal man gøre det, og dem
man ikke kan gøre noget ved, for så nytter bekymring jo intet".
Men jeg har altid nydt landskamp-stemningen ved optællingen.

Fra : G.B.

Dato : 09-02-05 00:30

Niki Nicolas Grigoriou <nn@nospam.com> skrev i meddelelsen

> Exit polls er efter min mening ren underholdning.
> Meningsmålinger er ikke det samme som ytringsfrihed.

Næ, Ø (Rosensvans-Gejl) vil have exitpolls forbudt.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Niki Nicolas Grigori~

Dato : 09-02-05 00:51

G.B. wrote:
> Niki Nicolas Grigoriou <nn@nospam.com> skrev i meddelelsen

> Næ, Ø (Rosensvans-Gejl) vil have exitpolls forbudt.

Ja... øhhh...
Udover at gå efter manden - eller i det her tilfælde kvinden - havde du
så en mening om emnet?

/NNG

Fra : Bo Warming

Dato : 09-02-05 01:13

> Ja... øhhh...
> Udover at gå efter manden - eller i det her tilfælde kvinden - havde du så
> en mening om emnet?

Hvis det passer at forbudssvinene fra EL virkelig lovede lovforslag om
censur mod at bringe polls, er de da rimelig interessant.

Fra : Jim

Dato : 09-02-05 23:00

"G.B." <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Niki Nicolas Grigoriou <nn@nospam.com> skrev i meddelelsen

> Næ, Ø (Rosensvans-Gejl) vil have exitpolls forbudt.

Pernille er gejl med Hammer & Segl
Der blev befalet med sendebud
En stemmeseddel med fejl
ej blev skiftet ud