Lyt dog til os! Hør hvad vi siger!
Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 08-02-05 18:55

Lyt dog til os! Hør hvad vi siger!

Vi forældrer er ikke helt så egoistiske, selviske og uansvarlige, som
I tror!

Vi vil ikke have flere penge til privatforbrug på bekostning af vore
børns trivsel og udvikling!

Og lad nu vær med at sige, at sølle 500 mio.kr. om året garanterer for
vore børns trivsel og udvikling i daginstitutionerne! Skal vi alene på
antal børn pr. pædagog op på niveauet fra 1990, så skal der tilføres 3
milliarder kroner om ÅRET! Skal børnene så også have mere plads end 2
m2 pr. barn, så snakker vi om rigtig mange flere milliarder - godt nok
i form af en engangsinvestering. Skal vi op på det svenske niveau i
relation til plads, så taler vi om svimlende beløb som 30 milliarder
kroner.

I dag kan man som forældre vælge mellem, at omsorgssvigte sine børn,
men være en såkaldt god samfundsborger, som yder pengebidrag til
velstandssamfundet i form af skat og forbrug.
Eller man kan vælge at være en ansvarlig, kærlig og omsorgsfuld
forældre, men en elendig yder til velstandssamfundet, men nok til
velfærdssamfundet på sigt.

Synd at velstandsamfundet prioriteres højere end velfærdssamfundet,
for det kommer til at koste både velstand og velfærd på sigt.

Vi vil ikke have flere penge til privatforbrug i form af øget
børnechek (som dog er gratis efter omlægningen fra lønpristal til
forbrugspristal,) og vi vil ikke have billigere institutionspriser.

Vi vil have, at I giver os en trivsel- og udviklingsgaranti i de mange
timer, hvor vore børn er i skole og daginstitution. Som det er i dag,
giver I os pasningsgaranti. Vel og mærket en pasningsgaranti, som ikke
engang garanterer for vore børns fysiske og psykiske helbred - TVÆRT
IMOD. Statistikkerne siger, at den nuværende offentlige pasning af
vore børn, gør vore børn syge endda med mén!! (se evt. de kolde
chokerende statistiske tal på www.danmarksdebatten.dk under Vejle Amt
og "Fri debat")

Vi vil have, at I passer ordentlig på vore børn, mens vi selv bidrager
til velstandssamfundet. For kun på den måde, kan vi få både et
velstands- og et velfærdssamfund.

GIV PENGENE TIL BØRNENE. Nedlæg familieministeriet og lav et
Børneministerium. TAK!

venlig hilsen
Anni Løndal Honnens de Lichtenberg
- en frusteret, vred og harmfuld mor

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 08-02-05 21:33

"Anni Løndal de Lichtenberg" <londal@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> GIV PENGENE TIL BØRNENE. Nedlæg familieministeriet og lav et
> Børneministerium. TAK!

JEG skal nok give MINE penge til MINE børn, tak!

Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 09-02-05 13:15

Frithiof Andreas Jensen
>JEG skal nok give MINE penge til
>MINE børn, tak!

NÅ! Og hvordan har du så tænkt dig at gøre det?

Hvis dine børn går i institution, så kan du jo ikke give dem et
par tusind i hånden og bede dem sige:
- "jeg vil gerne købe en voksen, som vil lytte til mig." eller
-"Jeg vil gerne købe lidt mere plads, så jeg ikke får høreskader"

Men hvis du bruger pengene til at tage mere fri fra arbejde og
giver dine børn mere fri fra institutionen, så har du ret. Men det
gør du jo ikke, vel?

Husk, at pengene skal bruges på børnenes behov, som ikke altid er
de samme som dine, og ikke så meget på børnenes lyst...

--
Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 09-02-05 19:00

> NÅ! Og hvordan har du så tænkt dig at gøre det?

Ferier, biografbiletter, en ny softgun, tøj, mad - Nå?

> [...]
> - "jeg vil gerne købe en voksen, som vil lytte til mig." eller
> -"Jeg vil gerne købe lidt mere plads, så jeg ikke får høreskader"

Tænk over det:

Hvis jeg havde "et par tusinde" som jeg arbitrært kunne give mine 3(!) børn
i hånden ville jeg - og mange andre - slet ikke have brug for en institution
i første omgang: vi kunne selv internt i familien deles om arbejdet og passe
vores egne børn.

Men det har "samfundet" erklæret for uønsket - derfor Topskatten. Og derfor
institutioner!

> Men hvis du bruger pengene til at tage mere fri fra arbejde og
> giver dine børn mere fri fra institutionen, så har du ret. Men det
> gør du jo ikke, vel?

Mine børn har helt fri fra institutionen - det er vel godt 8000 per måned
(før skat) jeg *ikke* behøver at tjene.

> Husk, at pengene skal bruges på børnenes behov, som ikke altid er
> de samme som dine, og ikke så meget på børnenes lyst...

Tjah - det passer jeg vel selv.

Fra : Anni Løndal de Licht~

Dato : 10-02-05 09:21

Frithiof Andreas Jensen
<frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk> skrev:

>"Anni Løndal de Lichtenberg"

>Mine børn har helt fri fra
>institutionen

Fint nok, men dine børn er så en undtagelse. Mener at det er ca.
98 pct. som går i institution. 25 pct. går i institution 48 eller
flere timer om ugen, hvor de er på en plads der svarer til 2 børn
i en dobbelseng med legetøj og møbler! Det ER uansvarligt. Vi kan
se det i de statistiske tal. På www.danmarksdebatten.dk (vejle amt)
har jeg lagt de 17 debatindlæg ind, som jeg havde i Jyllands
Posten i juli og august måned. De indholder ikke mindre end 146
kolde statistiske tal, som viser at vi omsorgssvigter vore børn i
dette land.

Selv har jeg også fejet for egen dør. Min søn er i institution 20-
25 timer. En til 2 gange om ugen har vi så en børnehavekammerat
her hjemme. I dag kom M kl. 7.00 og bliver hentet kl. 15,30. I
morgen kommer G, som så får en fridag fra hans børnehave. Min søn
går io institution for bl.a.at lære at begå sig i en gruppe.

Venlig hilsen
Anni Løndal de Lichtenberg